Εμμηνόπαυση και διατροφή | PellaNews

Εμμηνόπαυση και διατροφή

Γράφει η Τριανταφυλλίδου Νίκη ,Διαιτολόγος-Διατροφολόγος*

Η περίοδος της εμμηνόπαυσης αποτελεί μια φυσιολογική φάση της ζωής της γυναίκας επηρεάζοντας την όμως σε διάφορους παράγοντες. 

Τι είναι η εμμηνόπαυση;

Εμμηνόπαυση σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας ορίζεται η διακοπή της έμμηνου ρύσεως η οποία είναι αποτέλεσμα της μειωμένης δραστηριότητας των ωοθηλάκιων  των ωοθηκών.Εμφανίζεται  συνήθως στα 49-52 έτη.

Ποια είναι τα συμπτώματα:

Άστατος μηνιαίος κύκλος

Ξηρότητα κόλπου

εξάψεις

κατάθλιψη

πονοκέφαλοι

Αρρυθμίες

Νευρικότητα

Αυπνίες

Κόπωση

Αύξηση σωματικού βάρους

Συχνή διούρηση

Κατακράτηση υγρών

Διατροφικές συστάσεις:

οι διατροφικές ανάγκες μιας γυναίκας κατά την εμμηνόπαυση δεν διαφέρουν από αυτές κατά την αναπαραγωγική ηλικία.Ωστόσο για την πρόληψη της αύξησης του σωματικού βάρους καλό θα είναι να μειωθούν οι θερμίδες που καταναλώνουν.

Ανάγκες σε θρεπτικά συστατικά:

Κατά την εμμηνόπαυση τα θρεπτικά συστατικά που αποτελούν μείζον σημασίας είναι το ασβέστιο και η βιταμίνη D.Δύο συστατικά σημαντικά για την πρόληψη της οστεοπόρωσης.

πηγές ασβεστίου αποτελούν τα γαλακτοκομικά όπως το γάλα,το γιαούρτι και το τυρί,τα αμύγδαλα,το σπανάκι,το μπρόκολο καθως και τα κόκκαλα από τα μικρά τα ψάρια.

Πηγές βιταμίνης D αποτελούν τα λιπαρά ψάρια(σολομός,σκουμπρί,τόνο),ο κρόκος αυγού,το συκώτι καθώς και τα γαλακτοκομικά προιόντα.

*Σαφραμπόλεως 4 Σκύδρα,

τηλ.2381400502,κιν.6974238581 email:nickitria@gmail.com