Νιώθετε κουρασμένοι; | PellaNews

Νιώθετε κουρασμένοι;

Γράφει η Τριανταφυλλίδου Νίκη Διαιτολόγος-Διατροφολόγος*

Έαν τελευταία κουράζεστε με το παραμικρό χωρίς φυσικά να κρύβετε ένα πρόβλημα υγείας απο πίσω τότε μάλλον φταίνε οι διατροφικές σας συνήθειες.Αλήθεια τι κάνετε λάθος και πως μπορείτε να επαναφέρετε την χαμένη σας ενεργητικότητα;

Παραλείπετε το πρωινό σας;

Οι περισσότεροι πιστεύουν ότι αν δεν καταναλώνουν πρωινό θα χάσουν βάρος όμως αυτό το διαρκές αίσθημα της  κόπωσης  μάλλον  διαψεύδει κάτι τέτοιο.Γιατί όμως;Το πρωινό μας παρέχει ενέργεια και βοηθάει να ανανεωθούν τα κάυσιμα που έχουν καταναλωθεί κατά την διάρκεια του ύπνου,επιπλέον συμβάλλει στην ρύθμιση της έκκρισης της κορτιζόλης και της ινσουλίνης δύο ορμόνες που αν απορρυθμιστούν οδηγούν σε μειωμένη ενεργητικότητα κάτι που οδηγεί σε υπερκατανάλωση φαγητού μέσα στην ημέρα.

Τρώτε όποτε τύχει;

Τα ωράρια των γευμάτων σας είναι τόσο ακατάστατα  που το σώμα σας έχει μπερδευτεί; Την μία μέρα μπορεί να παραφάτε και την άλλη να μην βάλετε μπουκιά στο στόμα σας; Όλα αυτά κουράζουν τον οργανισμό σας.Βάλτε ένα πρόγραμμα στο φαγητό σας καταναλώνοντας μικρά και συχνά γέυματα μέσα στην ημέρα που θα σας  χαρίσουν ενέργεια και θα μπορείτε να ανταπεξέλθετε στην δύσκολη καθημερινότητα σας.

Πίνετε την αρκετή ποσότητα νερού ή ξεχνάτε;

Γνωρίζετε ότι η ήπια αφυδάτωση προκαλεί κόπωση,πονοκέφαλό,αδυναμία συγκέντρωσης και κένα μνήμης;Συνεπώς καταναλώστε αρκετή ποσότητα νερού(1,5 με 2 λίτρα/ημέρα) και ροφημάτων χωρίς ζάχαρη και αλκοόλ.

Βγάλατε τους υδατάνθρακες απο την διατροφή σας;

Πολλοί πιστεύουν ότι βγάζοντας τους υδατάνθρακες τελείως απο την διατροφή τους θα έχουν πιο γρήγορη απώλεια βάρους.Η διατροφή που περιορίζει κατά πολύ τους υδατάνθρακες δεν παρέχει αρκετή ενέργεια στο σώμα ούτε σε κατάσταση ηρεμίας πόσο μάλλον κατά την διαρκεια μιας φυσικής δταστηριότητας.Γι’αυτό πρέπει να ακολουθείτε μια σωστή διατροφή καλύπτοντας όλες τις ομάδες τροφίμων.

Κάνετε τα σύνθετα απλά;

Όταν νιώθετε κουρασμένοι καταφεύγετε στα γλυκά;Οι απλοί υδατάνθρακες που περιέχονται στα γλυκά οδηγούν σε αυξομειώσεις του σακχάρου του αίματος κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε κούραση και αδυναμία.Αποφύγετε του απλούς υδατάνθρακες και προτιμήστε του σύνθετους όπως το ψωμί,τα ζυμαρικά,ταδημητριακά ολικής,τα όσπρια κ.α.Τα τρόφιμά αυτά λόγω της υψηλής τους περιεκτικότητας σε φυτικές ίνες απελευθερώνουν αργά τα σάκχαρα στο αίμα χωρίς να δημιουργούν αυξομειώσεις του σακχάρου.

* Σαφραμπόλεως 4 Σκύδρα,τηλ.2381400502,6974238581,

  email:nickitria@gmail.com