Η Αντιγόνη και το κλείσιμο των εκκλησιών | PellaNews

Η Αντιγόνη και το κλείσιμο των εκκλησιών

του Χαράλαμπου Παπαδόπουλου

Χριστός Ανέστη ! 

Ένας από τους θησαυρούς που ανακάλυψα τις μέρες της καραντίνας στο youtube είναι και ένας παπάς- γιατρός, ο π. Ευάγγελος Παπανικολάου. Υπηρετεί στην Ορθόδοξη Ιεραποστολή στο Καμερούν, παραμένει όμως στην Ελλάδα εγκλωβισμένος από τον κορονοϊό και άρα μπορεί και μιλάει ελεύθερα για τα γεγονότα, αφού δεν πληρώνεται από εδώ. Το τελευταίο βίντεο που παρακολουθούσα «η εμή Ανάσταση» ξαφνικά σταμάτησε με την ένδειξη απόρρητο. Επικοινώνησα με τους υπευθύνους και μου απάντησαν ότι τους δόθηκε εντολή να το κατεβάσουν ! Ευτυχώς το ανέβασε άλλος στο youtube επειδή λέει πολλά για την Αντιγόνη και με ενδιέφερε. Βέβαια η ομιλία του π. Ευαγγέλου ξεπερνάει τις τρεις ώρες γι’ αυτό αποσπασματικά θα εκθέσω αυτά που αφορούν την Αντιγόνη. 

Λέει λοιπόν, μας συγχωρεί η Ιερά Σύνοδος που πικραθήκαμε και κρίναμε τις αποφάσεις της για το κλείσιμο των εκκλησιών και την απαγόρευση της Θείας Κοινωνίας. Βέβαια στην εκκλησία παρακαλούμε τον Θεό υπέρ των του λαού αγνοημάτων και ημετέρων αμαρτημάτων (θέλει να πει των ιερωμένων είναι βαρύτερα). Στην ωραία Πύλη βγαίνουμε και λέμε πρώτα «συγχωρήσατέ μας αδελφοί» και μετά συγχωρούμε τους πιστούς

Είδαμε τον κ. Τσιόδρα που εκκλησιαζόταν, γιατί όμως δεν κοινωνούσε φανερά αλλά κρυφά μέσα στο ιερό ; Τις εκκλησίες θέλουμε να τις ανοίξουμε μόνο για να κοινωνήσουμε. Στο Καμερούν κοινωνάμε λεπρούς. Ναι, καλά ακούσατε, υπάρχουν ακόμα λεπροί γιατί οι μεγάλοι του κόσμου δεν πληρώνουν να θεραπευτούν. Κι όπως ξέρετε μετά οι ιερείς γλείφουμε το κουταλάκι. Ακόμα περιμένουμε να κολλήσουμε λέπρα. Στη Σιέρα Λεόνε ένας παπάς κοινωνάει στο φουλ ασθενείς με τον ιό έμπολα κι ακόμα να κολλήσει. 

 Δυστυχώς το δημοκρατικό μας κράτος μας παρέδωσε στους κουκουλοφόρους. Μέσα από τα παράθυρα, κρυμμένοι από δω κι από κει παρακολουθούσαν κι έδειχναν με το δάχτυλο ποιος κοινωνάει. Γιατί ; Έγκλημα κάναμε ; Αυξήσατε τη ρουφιανιά. Ακόμα και πρόστιμο βάλατε στην Κυρία Θεοτόκο ! Ευλογημένοι οι χαμηλοί αστυνομικοί γιατί φέρθηκαν πολύ σωστά, με αξιοπρέπεια. Η εντολή για το πρόστιμο στην Παναγία ήρθε από την Αθήνα.  

Ενώ η Πρωτοψάλτη με το φορτηγό γύριζε στην Αθήνα και τραγουδούσε και φυσικά δεν υπήρχαν οι απαραίτητες αποστάσεις. Γιατί δεν την πήγαν να τραγουδήσει το τραγούδι «μη με πας από το σπίτι, στον Θεό να με πας» κάτω από την εντατική  του Ευαγγελισμού ; Μόλις ανοίξουν οι εκκλησίες ετοιμάστηκαν τα κανάλια να δείχνουν ποιους θα πηγαίνουν στην εκκλησία και θα κοινωνούν. Να τους λέτε «φύγετε με το καλό, δεν θα δείχνετε πως θα κοινωνήσω εγώ». 

Γιατί να μην έχουμε άμεση δημοκρατία ; Με τα ηλεκτρονικά μέσα που έχουμε θα μπορούσε στα σοβαρά θέματα να ψηφίζει απ’ ευθείας ο λαός αυτό που θέλει. Για να μην μένει μόνο στα λόγια ότι έχουμε δημοκρατία. Γιατί να εμπιστευόμαστε τον κ. Τσιόντρα και όχι την κ. Γιαμαρέλου που ήταν καθηγήτριά του; 

Μήπως ήρθε η ώρα να χωρίσει η εκκλησία από το κράτος για να σταματήσει ο εμπαιγμός της εκκλησίας ;  Στην πορεία του ΠΑΜΕ καμία σύλληψη, τον Μεταλληνό στην Κέρκυρα τον συλλάβανε. 

Ας μπούμε σιγά σιγά στην Αντιγόνη. Ξέρετε η Αντιγόνη, όπως και όλα τα αρχαία κείμενα σώθηκαν και υπάρχουν σήμερα, επειδή τα αντέγραφαν οι καλόγεροι στα μοναστήρια.  Κρέων σημαίνει κράτος. Ήταν ο βασιλιάς. Η λέξη βασιλιάς παράγεται από την βάση+ λαός. Δηλαδή βάση της εξουσίας είναι ο λαός (ποιος το θυμάται όταν πάρει την εξουσία ;). Αιρετοί ήταν.
Τολμάνε κάποιοι που έχουν εξουσία και λένε ότι μεταδίδονται μικρόβια με την Θεία Κοινωνία λόγω του σάλιου ! Το γλωσσόφιλο δεν έχει σάλιο που γυρίζουν με την μια και με την άλλη ; Σας παρέδωσε στις τράπεζες ο Κρέων, σας έκανε φτωχούς και τώρα πιστεύετε ότι θέλει να σας προστατεύσει ! Μιλάνε για το σώμα μας με τον όρο «χρήστης ανθρώπινου σώματος» και θέλουν να βάλουν αισθητήρα που να καταγράφει οποιαδήποτε δραστηριότητα του «χρήστη» για να γνωρίζουν αν ο καθένας μας υπακούει στις απαιτήσεις τους !  

 Μπορεί να χρειαστεί να ενωθούμε με αναρχικούς, μουσουλμάνους, με οποιονδήποτε, για να αντιμετωπίσουμε αυτή την καινούργια σκλαβιά που μας ετοιμάζουν. Ο Κρέων έχει τους δημοσιογράφους, τα ΜΜΕ, έχει ακόμα και παπάδες που γράφουν αυτά που θέλει. Και όμως κάθε βασιλεία τους την χαρίζει ο Θεός, ξεχνάνε ότι ουσιαστικά ελέω Θεού κυβερνάνε, γι’ αυτό φωνή λαού, οργή Θεού. 
Δεν τους νοιάζει όμως. Που ξοδεύτηκαν τα εκατομμύρια αγγλικές λίρες που πήραν δάνειο το 1826 μόλις δημιουργήθηκε το ελληνικό κράτος ; Τις έφαγαν για να πολεμήσουν τους Έλληνες στον εμφύλιο. Και φυσικά οι Κρέοντες έχουν δίπλα τους και τα Κρεοντάκια που τους βοηθάνε, φυσικά με το αζημίωτο.

Έβγαλε λοιπόν απόφαση ο Κρέων να μην ταφεί ο Πολυνείκης επειδή πρόδωσε την πατρίδα του. Ναι αλλά οι αρχαίοι Έλληνες πίστευαν ότι όποιος δε θάβεται η ψυχή του γυρίζει στον επάνω κόσμο και δεν αναπαύεται ποτέ.  Έπρεπε να του ρίξεις λίγο νερό, κρασί, μέλι, χώμα για να πάει στον Άδη (τα ονόμαζαν χοές). Ο Κρέων επενέβη στις παραδόσεις (σήμερα θα λέγαμε στην εκκλησία).

Η Αντιγόνη όμως δεν μπορούσε να δεχθεί να μην αναπαυτεί η ψυχή του αδερφού της. Χωρίς να το ξέρει επιθυμούσε να εφαρμόσει την ευαγγελική εντολή «πειθαρχείν δει Θεώ μάλλον ή ανθρώποις». Ουσιαστικά ο Κρέων διέταζε «μην εφαρμόσετε τα θεσμοθετημένα ήθη » και λέει η Αντιγόνη στην αδερφή της Ισμήνη «εγώ θα την κάνω την αποκοτιά, θα θάψω τον αδερφό μας».

Παρόμοια πολλοί παπάδες είπαν, γιατί να είναι κλειστές οι εκκλησίες και να μην είναι οι πιστοί ο ένας εδώ κι ο άλλος εκεί όπως έκανε το ΠΑΜΕ ; Η Γερμανία λέει, στην Ελλάδα δεν είναι πραγματικό το νούμερο, είναι πολύ περισσότεροι αυτοί που μολύνθηκαν, εδώ και εμάς τους γιατρούς μας είχαν και εξετάζαμε αρρώστους χωρίς μάσκες. Η εκκλησία λέει καλημέρα στους πεθαμένους, στέλνει παρηγοριά και έλεος για αυτούς που δεν πιστέψανε. Η δουλειά της εκκλησίας είναι όλους να τους μνημονεύει, όλοι να σωθούν κι αν δεν επιθυμείς να σωθεί ακόμα και ο Στάλιν δεν είσαι χριστιανός.

 Ο χορός (δηλαδή εμείς) λέει «είναι αδύνατον να μάθεις τις σκέψεις και τα φρονήματα ενός ανθρώπου πριν πάρει στα χέρια του την εξουσία» αυτό που λέμε «άνδρα αρχή δείκνυσι». Προστάζει ο Κρέων «δεν θα ταφεί ο Πολυνείκης γιατί εγώ είμαι το κράτος, εγώ αποφασίζω και εγώ δεν βάζω ίσο το καλό και το κακό». Βέβαια ποιος ξέρει σε κάθε πράξη ποιο είναι το καλό και το κακό, γι αυτό θα υπάρξει η Δευτέρα Παρουσία του Χριστού.

Του απαντάει η Αντιγόνη « άκουσε Κρέων στον Θεό μπορεί εσύ αυτό που νομίζεις κακό να είναι καλό. Μόνο ο Θεός τα ξέρει όλα». Κύριε Μητσοτάκη, εγώ δεν είμαι ίσος με όλους, δεν μπορούσα και εγώ στο Σύνταγμα σε μια θεσούλα  να πάρω τον επιτάφιο πάνω σε αγροτικό ; Εμείς δώσαμε τσουρέκια και πενηντάευρα στις κοινές γυναίκες στα στενά της Ομόνοιας, που κανείς δεν σκέφθηκε ότι με την καραντίνα είχαν πρόβλημα επιβίωσης.

Λέει ο λαός «κάνε άρχοντά μου ότι θέλεις και σου αρέσει, πάρε ότι απόφαση θέλεις και για τους ζωντανούς και για τους πεθαμένους» (βλέπετε τι είμαστε) και ο Κρέων έστειλε να φυλάξουν το σώμα του Πολυνείκη, όπως ο Πιλάτος το σώμα του Χριστού. Εδώ η Αντιγόνη, εκεί οι Μυροφόρες. Ένας Κρέων ανάγκασε την εκκλησία να αλλάξει το ημερολόγιο και είπε ψέματα ότι το δέχτηκαν οι άλλες εκκλησίες για το καταφέρει. Η οικογένειά μου  ήμασταν κομμουνιστές αλλά χριστιανοί, δεν τα μπέρδευαν αυτά. Οι πρώτοι χριστιανοί που είχαν άπαντα κοινά, αυτό στα λατινικά μεταφράζεται κομμούνα. 

Η Αντιγόνη είπε «εγώ αγαπώ και θα πάω να θάψω τον αδελφό μου» και έκαμε τις χοές και δεν το κατάλαβαν οι στρατιώτες και το είπαν στον Κρέοντα. Μετά είπε ο Κρέων «κατελύθη μου η εξουσία» και συλλαμβάνει την Αντιγόνη και την ανακρίνει (είχε και την δικαστική εξουσία).

Τότε η Αντιγόνη του είπε «δεν γεννήθηκα για να μισώ, αλλά για να αγαπώ». Είναι προ Χριστού Χριστός αυτός ο φιλόσοφος, ο Σοφοκλής, γι αυτό τον έχουν αγιογραφημένο στους νάρθηκες των εκκλησιών. Λέει το ίδιο που είπε ο Χριστός «μείζονα ταύτης αγάπην ουδείς έχει, ίνα τις την ψυχήν αυτού θη υπέρ των φίλων αυτού». 

 Αγρίεψε ο Κρέων «είναι δυνατόν να μην υπάκουσες στην εντολή μου ;». Παπά Γιώργη κοινώνησες άνθρωπο, άγιε Κερκύρας έβγαλες το λείψανο του αγίου Σπυρίδωνα ; Προσέξτε πατέρες, δεν είναι κακός ο Κρέων, απλώς κάτι τον καβαλάει στον σβέρκο και τον πάει. 

Του λέει η Αντιγόνη «έχω μάθει να φέρομαι και στον κακό με καλό». Απαντάει ο Κρέων «άκου κυρά μου, το κράτος ορίζει τι είναι καλό». Απαντάει η Αντιγόνη «στον κάτω κόσμο, άλλος ορίζει τι είναι καλό και τι είναι κακό». Κρέων : «εγώ και πεθαμένο τον εχθρό μου δεν τον συγχωρώ».

Αυτή είναι η ρωμιοσύνη από τότε μέχρι σήμερα. Αυτή η γυναίκα είναι μυροφόρος γιατί μύρισε τον αδελφό της, και την πήρε ο Χριστός μαζί Του όταν κατέβηκε στον Άδη και τον Σοφοκλή. Φωνάζει ο Κρέων «αυτός που έβαλε χώμα πάνω στον πεθαμένο, μου υποσκάπτει το κράτος». Μα κάναμε υπακοή σε ότι μας είπατε κύριοι της κυβέρνησης, αλλά αν πάω στην εκκλησία με μάσκα, γάντια, τι θα πάθαινα να ήμουν στον επιτάφιο και ήμασταν σε ουρά δυο μέτρα ο ένας από τον άλλο ; 
Σε μια εκκλησία της Αττικής έβαλαν τον επιτάφιο στο τζάμι και πήγαιναν οι χριστιανοί κι έκαμναν υπόκλιση και οι ρουφιάνοι έπαιρναν την αστυνομία. Θα μου πείτε εσείς που να βάλω τον επιτάφιο ; Οι αστυνομικοί ήταν πολύ καλοί, μας φέρθηκαν με τον καλύτερο τρόπο. Δεν έβλεπε η Αθήνα τι γίνεται στο Σύνταγμα ; 

Χορός : «Βασιλιά μου στο παρελθόν, παρόν και μέλλον δεν υπάρχει άνθρωπος έξω από την συμφορά». Εσείς που είστε στην εξουσία δεν θα γλιτώσετε τις αρρώστιες και τον θάνατο. Κρέων : «Δεν υπάρχει κατάρα μεγαλύτερη από την αναρχία, ενώ η πειθαρχία σώζει. Πρέπει να υπερασπιζόσαστε τον νόμο και την τάξη». Επειδή η Αντιγόνη έριξε λίγο χώμα πάνω στον πεθαμένο που δεν ήταν νόμος ψηφισμένος, ήταν απλώς εντολή του Κρέοντα. Τα μεγάλα δικαστήρια της Γερμανίας έκριναν αντισυνταγματικό το κλείσιμο των εκκλησιών. Σ΄ αυτά τα κράτη είναι πραγματικά ανεξάρτητες οι εξουσίες. Βάζουν τα γυαλιά στην πατρίδα της δημοκρατίας. 

Ήθελε ο Κρέων να πάει και ο γαμπρός, ο γιος του, μαζί του, δεν θέλει μόνο τον χορό, τους γέρους, θέλει και την νεολαία. Του λέει «θα σου βρω άλλο χωράφι να οργώσεις» μιλώντας έτσι περιφρονητικά για την γυναίκα. «Όχι του λέει, ο Αίμων, εγώ αυτήν θέλω, πατέρα οι θεοί μας έδωσαν μυαλό. Δεν είναι ντροπή ένας σοφός όταν μαθαίνει κάτι καινούργιο να αλλάζει γνώμη». Αφού είδατε με το ΠΑΜΕ ότι δεν έγινε τίποτα, ανοίξτε τις εκκλησιές, πέστε κάντε ότι έγινε με το ΠΑΜΕ.
 Τίποτα δεν άκουσε ο Κρέοντας. Επέμενε «θα κάνεις ότι σου λέω». Παρόμοια οι σημερινοί «θα μου γράφεις χαρτάκι, θα σκέφτεσαι όπως σου λέω». Το δέχομαι, αλλά πρέπει και με την λογική να μου το στηρίξεις.

 Όταν την πιάσανε την Αντιγόνη και την πήγανε στον Κρέοντα, ήταν σαν τους αγίους αποστόλους, ορθή, στητή, δεν την ενδιέφερε τίποτα, μόνο που δεν είχε την χαρά της αναστάσεως. Δεν μας θυμίζει το τραγούδι «με το χαμόγελο στα χείλη, πάνε οι φαντάροι μας μπροστά» ; Που πάνε ; Πάνε να σφαχτούν σαν τα αρνιά. Ο λαός λέει στον Αίμονα και την Αντιγόνη «παιδιά, μην παρατεντώνετε το σχοινί στον άρχοντα, γιατί ο Κρέοντας έχει και την δικαστική εξουσία». Χύθηκαν ποταμοί αιμάτων για να είναι ξέχωρα η εκτελεστική και η δικαστική εξουσία. 

Την έκλεισαν μέσα σε τάφο. Την κατέβασαν ζωντανή στον Άδη και είπε o Κρέων «αν θέλει ο Θεός να ζήσει ας ζήσει, αν θέλει να πεθάνει, ας πεθάνει». Αυτό κάνει η εξουσία , ο Πιλάτος. Δηλαδή «εγώ θα σε κλείσω στον τάφο χωρίς φαγητό, νερό κι αν θέλει ο Θεός για χάρη του οποίου έχυσες το χώμα, ας σε σώσει». Πέρασε τα όρια ο Κρέων (μήπως τα πέρασαν κι αυτοί που έβαλαν πρόστιμο στην Παναγία ;). Και εδώ αρχίζει η Νέμεσις και η Δικαιοσύνη. Και ο γιος του πεθαίνει δίπλα στην Αντιγόνη και η γυναίκα του έμπηξε το μαχαίρι στην καρδιά της. Η κακία και η χαζομάρα του κράτους δημιούργησε τόσα θύματα.
Πόσο τυχεροί είναι οι συνάδελφοι που διδάσκουν στους μαθητές την Αντιγόνη ! Καλές είναι και οι φυσικές επιστήμες, αλλά δεν μπορούν να φτάσουν το μεγαλείο της Αντιγόνης. Μήπως γι’ αυτό τρώγονται συνέχεια οι κυβερνήσεις να την καταργήσουν από τα σχολεία, επειδή (όταν διδάσκουμε με φιλότιμο) καλλιεργεί στους μαθητές  το ηρωικό πνεύμα και τον σεβασμό στις εντολές του Θεού ;