Κοκκινο ποτάμι- Οσμαν: Ο σφαγέας του Πόντου | PellaNews

Κοκκινο ποτάμι- Οσμαν: Ο σφαγέας του Πόντου

Στην τελική ευθεία μπαίνει η πλοκή της ιστορικής σειράς του Μανούσου Μανουσάκη «Το Κόκκινο Ποτάμι» με τους ήρωες να έρχονται αντιμέτωποι με τη μοίρα. Ο Θέμης και Βασιλική βρίσκονται στο έλεος του Οσμάν, που έχει ορκιστεί να ξεκληρίσει όλους τους Έλληνες. Η δραματική σειρά του Open, μια σειρά που έχει κερδίσει την προτίμηση του τηλεοπτικού κοινού και εξιστορεί την τραγωδία του Ελληνισµού της Ανατολής και τη γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου πλησιάζει στο μεγάλο φινάλε. «Το Κόκκινο Ποτάμι» θα ολοκληρώσει τον τηλεοπτικό του θρίαμβο την Κυριακή 12/7 και τη Δευτέρα 13/7 με τα δύο τελευταία επεισόδια.

 

Στο 30ο επεισόδιο της σειράς του Open «Κόκκινο Ποτάμι», το οποίο μεταδόθηκε τη Δευτέρα 6 Ιουλίου, στον απόηχο της βίαιης δολοφονίας του Θεόκλητου από τους Νεότουρκους ο Μίλτος αποφασίζει να ψάξει για την Ιφιγένεια, το μωρό και τις άλλες γυναίκες αλλά καταλαβαίνει ότι μόνο με τη βοήθεια του Ζαχάρωφ μπορεί κάτι να πετύχει, διότι το μένος εναντίον των Ελλήνων κυριαρχεί παντού. Στην Αμισό οι Τούρκοι θέλουν να εξοντώσουν όλους τους χριστιανούς και ο Οσμάν αποφασίζει να συλλάβει τους Παυλίδηδες υποψιαζόμενος που βρίσκονται.

 

Ο Οσμάν χρησιμοποιεί την Σωτηρία και προτείνει στον Θέμη να τους παραδοθεί και για αντάλλαγμα θα αφήσει την Βασιλική, την Ευγενία και τους υπόλοιπους να γλιτώσουν. Ο Θέμης αποφασίζει να το κάνει παρά τις αντιρρήσεις όλων, αν και φοβάται ότι ο Τούρκος δεν θα κρατήσει το λόγο του. Πηγαίνει να παραδοθεί αλλά πριν ο Οσμάν τον σκοτώσει με το όπλο του, ακούγεται μια ομοβροντία πυροβολισμών από τους Παναγιώτη, Ανέστη, Χρήστο και άλλους και έτσι γλιτώνει μαζί με τους υπόλοιπους, ενώ μέσα στον χαμό η Βασιλική σκοτώνει με τουφέκι τον Μουσταφά.

 

Τοπάλ Οσμάν: Η «ύαινα του Πόντου»

 

Εµπνευσµένος από τη δράση του Τοπάλ Οσµάν είναι ο ρόλος του «Οσµάν», τον οποίο υποδύεται ο νεαρός ηθοποιός Λάµπρος Κτεναβός.

 

Ο Οσμάν Φερουντούν Ζαντελέρ (1884) ήταν γιος του Χατζή Μεχμέτ και της Ζεϊνέπ, μουσουλμάνων προσφύγων από το Λαζιστάν. Σύµφωνα µε µαρτυρίες Ελλήνων της Κερασούντας, ο Οσµάν από µικρός δούλευε ως βοηθός (τσιράκι) σε ελληνικό ξυλουργείο της πόλης, γεγονός που του δηµιούργησε σύµπλεγµα κατωτερότητας και απωθηµένα απέναντι στους Ελληνες, οι οποίοι κυριαρχούσαν σε όλους τους τοµείς στην κοινωνία της Κερασούντας. Την περίοδο που ζούσε στην Κερασούντα ως απλός βαρκάρης, άκμαζε το ελληνικό στοιχείο της πόλης, ενώ δήμαρχος ήταν ένας επιφανής Έλληνας.

 

Σε νεαρή ηλικία γίνεται μέλος της μυστικής παραστρατιωτικής οργάνωσης των Νεότουρκων Τεσκιλάτ-ι-Μαχσούσα, και συμμετέχει ως εθελοντής στον Βαλκανικό Πόλεμο, όπου τραυματίζεται στο δεξί γόνατο κι από τότε ονομάζεται Τοπάλ - δηλαδή «χωλός (κουτσός) - Οσμάν». Ο Τοπάλ έμεινε στην ιστορία για τη βαρβαρότητα του ως «ο σφαγέας των Ποντίων» ή «η ύαινα του Πόντου». Ο Τοπάλ Οσμάν χρημάτισε και δήμαρχος της Κερασούντας. Λέγεται ότι όποιον Έλληνα καλούσε στο δημαρχείο, δεν έβγαινε ζωντανός.

 

Είχε ενεργό ρόλο στα δραµατικά γεγονότα της Γενοκτονίας των Αρµενίων και έπειτα των Ελλήνων, και καταζητείτο µάλιστα από τις οθωµανικές Αρχές για την εγκληµατική του δράση. Τελικά πλήρωσε για τα κρίματά του αφού συνελήφθη και εκτελέστηκε από τους δικούς του ανθρώπους.

 

 

Ο Λάμπρος Κτεναβός δεν άντεξε τη σκηνή του βασανισμού του Θεόκλητου

 

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Άκη Φωτόπουλου στο TV Εθνος που κυκλοφόρησε μαζί με το Εθνος της Κυριακής (5/7), ράγισαν οι καρδιές όσων βρέθηκαν στα τελευταία γυρίσματα της ιστορικής σειράς του Open, που έγιναν στη Βέροια και στο Λαύριο. Για τη σκηνή της βάναυσης δολοφονίας του μητροπολίτη Θεόκλητου ο ηθοποιός Στέφανος Κυριακίδης είπε στο «TV Εθνος»: «Τόσο ξύλο δεν έχω ξαναφάει ποτέ. Με σέρνανε στον δρόμο, με χτύπαγαν και με διαπόμπευαν. Ο Μανούσος μου ζήτησε να φορέσω και το χαλινάρι του αλόγου, υποστηρίζοντας ότι αυτός είναι ένας από τους τρόπους που θανάτωναν τους ιερείς εκείνη την εποχή. Ο Λάμπρος Κτεναβός που υποδύεται τον Οσμάν είναι ένα πολύ ευαίσθητο παιδί, παρ’ όλο που στη σειρά δείχνει τόσο άγριος. Ενώ λοιπόν με χτύπαγε, δεν το άντεχε κάποιες φορές, σταματούσε και πήγαινε κι έκανε εμετό». 

 

Πηγή: Έθνος