Καραμανλής για Flyover: Αυτοκινητόδρομος στολίδι για τη Θεσσαλονίκη | PellaNews

Καραμανλής για Flyover: Αυτοκινητόδρομος στολίδι για τη Θεσσαλονίκη

Την αναβάθμιση της Ανατολικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, αλλά και γενικότερα του τρόπου ζωής των Θεσσαλονικέων μέσω του Thessaloniki Flyover, παρουσίασε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Κώστας Καραμανλής σε συνέντευξη τύπου.

Το Thessaloniki Flyover, είναι ένα έργο που έχει ως στόχο την αύξηση κυκλοφοριακής ικανότητας της Περιφερειακής Οδού, τη βελτίωση του επιπέδου της Οδικής Ασφάλειας και τη μείωση των Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων στον αστικό ιστό της πόλης, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο υπουργός.

Η νέα Ανατολική Περιφερειακή Οδός σε αριθμούς:

Η “ταυτότητα” του έργου- πνοής του Thessaloniki Flyover, όπως την παρουσίασε ο κ. Καραμανλής, είναι η εξής:

13 χιλιόμετρα έργου
9 ανισόπεδοι κόμβοι
4 χιλιόμετρα συνεχόμενης γέφυρας Flyover
8 νέες γέφυρες
3 νέες σήραγγες

Ο προϋπολογισμός ανέρχεται στα 370.000.000€ και η χρηματοδότηση είναι εξασφαλισμένη μέσω προγράμματος ΣΔΙΤ, όπου το κράτος θα δώσει το 25% και για τα επόμενα 26 χρόνια θα αναλάβει την ευθύνη συντήρησης της οδού, χωρίς να υπάρχουν διόδια, ενώ ο ιδιώτης το 75%. Το έργο σύμφωνα με τον κ. Καραμανλή θα χρειαστεί 3-4 χρόνια για να κατασκευαστεί, ενώ τέλος του 2021 με αρχές του 2022 θα υπάρξει ο οριστικός ανάδοχος του έργου.

Αυτή τη στιγμή η Περιφερειακή Οδός έχει 3 λωρίδες ανά κατεύθυνση (χωρίς ΛΕΑ), με την καταγραφή ημερήσιας κυκλοφορίας να δείχνει ότι 120.000 οχήματα κινούνται στις δύο κατευθύνσεις και σε ωριαία κυκλοφορία 5.000 οχήματα στη μία κατεύθυνση. Σε αντίθεση με το 2010, που υπήρχαν πάλι 3 λωρίδες ανά κατεύθυνση (χωρίς ΛΕΑ), με την καταγραφή ημερήσιας κυκλοφορίας να δείχνει ότι 150.000 οχήματα κινούνται στις δύο κατευθύνσεις και σε ωριαία κυκλοφορία 6.000 οχήματα στη μία κατεύθυνση. Το 2030 μετά την παράδοση του έργου, η εκτιμώμενη ζήτηση ημερήσιας κυκλοφορίας σύμφωνα με το υπουργείο είναι 220.000 οχήματα στις δύο κατευθύνσεις και ωριαίας κυκλοφορίας 7.500 οχήματα στη μία κατεύθυνση.

Τα στοιχεία που παρουσίασε ο Κωνσταντίνος Καραμανλής, αναφέρουν ότι η Εσωτερική Ανατολική Περιφερειακή σήμερα μπορεί να εξυπηρετεί 5.000 – 5.500 οχήματα ωριαία ανά κατεύθυνση. Τα επόμενα χρόνια με την εκτιμώμενη αύξηση της ζήτησης θα παρατηρείται κυκλοφοριακή συμφόρηση ειδικά τις ώρες πρωινής και απογευματινής αιχμής. Αντίθετα η νέα Εσωτερική Ανατολική Περιφερειακή, θα είναι κατασκευασμένη ώστε να εξυπηρετεί ικανοποιητικά 10.000 οχήματα ωριαία ανά κατεύθυνση.

Ο υπουργός μεταφορών και υποδομών επίσης, επισήμανε και τα υψηλά ποσοστά θνησιμότητας της Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης σε σχέση με την Αττική Οδό. Ειδικότερα, σημείωσε ότι για κάθε 2 νεκρούς στην Αττική Οδό, στην Περιφερειακή Οδό υπάρχουν 30!

 

Της Βιβής Κοτσαπουϊκίδου για το thesstoday.gr