Τι τόνισε ο Λάκης Βασιλειάδης στη συζήτηση για το: «Πλαίσιο χορήγησης μικροχρηματοδοτήσεων, ρυθμίσεις χρηματοπιστωτικού τομέα και άλλες διατάξεις» | PellaNews

Τι τόνισε ο Λάκης Βασιλειάδης στη συζήτηση για το: «Πλαίσιο χορήγησης μικροχρηματοδοτήσεων, ρυθμίσεις χρηματοπιστωτικού τομέα και άλλες διατάξεις»

Η Ομιλία του Λάκη Βασιλειάδη, στη συζήτηση του Σχεδίου Νόμου του Υπουργείου Οικονομικών με τίτλο: «Πλαίσιο χορήγησης μικροχρηματοδοτήσεων, ρυθμίσεις χρηματοπιστωτικού τομέα και άλλες διατάξεις» έχει ως εξής: 

«Ευχαριστώ κύριε Πρόεδρε,

Αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι,

Το υπό συζήτηση Σχέδιο Νόμου αφορά κατά τη γνώμη μου μια διαχρονική παθογένεια της Ελληνικής Οικονομίας: Αυτή της έλλειψης εύκολης χρηματοδότησης. Υπό κανονικές συνθήκες, η ψήφισή του θα σήμαινε τη στήριξη της επιχειρηματικότητας, την τόνωση της καινοτομίας και τη διευκόλυνση της κοινωνικής κινητικότητας. Τρεις πολύ σημαντικοί στόχοι. Ωστόσο, δυστυχώς, βιώνουμε την πραγματικότητα που επέβαλε η πανδημία και οι επιπτώσεις της.
Συνεπώς, είναι πιο επιτακτικό από ποτέ να υιοθετήσουμε σήμερα ένα νέο πλαίσιο χρηματοδότησης για αυτούς ακριβώς που το έχουν περισσότερο ανάγκη: Τις μικρομεσαίες, τις νεοφυείς, τις ατομικές επιχειρήσεις.
Κερδίσαμε την κρίσιμη μάχη με τον κορωνοϊό, αλλά ο πόλεμος θα είναι μακρύς.
Αφενός το πολύ μεγάλο ποσοστό του Εθνικού Προϊόντος που καταλαμβάνει ο κλάδος του τουρισμού και της εστίασης αφετέρου οι καταστροφικοί χειρισμοί προηγούμενων ετών, καθιστούν την ελληνική οικονομία αρκετά ευάλωτη, ειδικά σε σχέση με τις περισσότερες ευρωπαϊκές.
Η διαφοροποίηση της ελληνικής οικονομίας και η ισόρροπη ανάπτυξη όλων των κλάδων -του πρωτογενούς τομέα, της βιομηχανίας, των υπηρεσιών- περνάει ακριβώς μέσα από την επιχειρηματικότητα, την καινοτομία και την κοινωνική κινητικότητα- τους 3 στόχους που ανέφερα μόλις.
Όλες και όλοι μας, όταν επισκεπτόμαστε τις Περιφέρειές μας, το πρώτο πρόβλημα για το οποίο μας ενημερώνουν οι συμπολίτες μας είναι αυτό της έλλειψης ρευστότητας, την οποία ακολουθεί η αυξημένη ανεργία. Παράλληλα, πολλοί επιχειρηματίες, ενώ αντιλαμβάνονται ότι οι επιχειρήσεις τους είναι πλέον ΜΗ-βιώσιμες, δεν έχουν τη δυνατότητα να αλλάξουν τη δραστηριότητά τους. Αυτή την ανάγκη καλούμαστε να καλύψουμε σήμερα. Ανάγκη η οποία αναγνωρίζεται και σε Ευρωπαϊκό επίπεδο.
Η δυνατότητα πίστωσης έως 25.000€, σε συνδυασμό με συμβουλευτικές υπηρεσίες επιχειρηματικής εκπαίδευσης και καθοδήγησης θα έλυνε τα χέρια πολλών επιχειρηματιών, θα επέτρεπε σε μία καινοτόμο ιδέα να γίνει πραγματικότητα, θα δημιουργούσε νέες θέσεις εργασίας.
Όμως, κάθε παρέμβαση που διευκολύνει την οικονομική δραστηριότητα εγκυμονεί κινδύνους κατάχρησης. Οφείλουμε να αποτρέψουμε φαινόμενα τοκογλυφίας και ξεπλύματος μαύρου χρήματος. Κατά τη γνώμη μου το υπό συζήτηση Σχέδιο Νόμου εμπεριέχει τις απαιτούμενες δικλίδες ασφαλείας.
Ο ορισμός της Τράπεζας της Ελλάδος ως αρμόδια αρχή εποπτείας και αδειοδότησης των ιδρυμάτων μικροχρηματοδοτήσεων εγγυάται την ορθή επίβλεψή τους καθώς διαθέτει την κατάλληλη εμπειρία, την απαραίτητη τεχνογνωσία και την υλικοτεχνική υποδομή. Η δημιουργία δημόσιου μητρώου, με διαρκή ενημέρωση και πρόσβαση ηλεκτρονικά, εξασφαλίζει την απαραίτητη διαφάνεια.
Επιπλέον, η δυνατότητα συνεπένδυσης πόρων των ιδρυμάτων μικροχρηματοδοτήσεων και του εθνικού ή του συγχρηματοδοτούμενου σκέλους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων εξασφαλίζει ότι αξιοποιούνται όλα τα διαθέσιμα εργαλεία και όλοι οι δυνητικά διαθέσιμοι πόροι, εθνικοί και ευρωπαϊκοί προς όφελος των επιχειρήσεων, για την άμεση χρηματοδότησή τους.
Εν κατακλείδι, πρόκειται για ένα Σχέδιο Νόμου χρήσιμο και αναγκαίο για την ελληνική οικονομία γεγονός το οποίο αναγνωρίστηκε και κατά τη διάρκεια των εργασιών της αρμόδιας Επιτροπής με τους συμμετέχοντες φορείς να συμφωνούν προς τις γενικές κατευθύνσεις αλλά και από την ευρεία συναίνεση που επετεύχθη, μετά από τις διορθωτικές παρεμβάσεις της Κυβέρνησης στο πνεύμα των παρατηρήσεων από τους εισηγητές της αντιπολίτευσης.
Χαιρετίζω αυτή τη συναίνεση από πλευράς ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝΑΛ και καλώ και τους Βουλευτές και των υπόλοιπων κομμάτων να υπερψηφίσουν ένα Σχέδιο Νόμου που μόνο θετικό αντίκτυπο θα έχει στην επιχειρηματική δραστηριότητα χιλιάδων μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων της χώρας.
Κλείνοντας κ. Πρόεδρε, επιτρέψτε μου να αναφερθώ σε δύο ακόμα σημεία του Σχεδίου.
Έχοντας υπηρετήσει και τους δύο βαθμούς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης δεν μπορώ παρά να πω ένα «επιτέλους» αναφορικά με τη ρύθμιση για την απαλλαγή των ΟΤΑ από την εισφορά του Νόμου 128 του 1975. Υπήρχαν άλλωστε και σχετικές αποφάσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Κλείνει μια εκκρεμότητα που μόνο προβλήματα δημιουργούσε, οικονομικά και γραφειοκρατικά.
Και τέλος, προερχόμενος από την Πέλλα, όπως είπα και νωρίτερα στην τοποθέτησή μου, βιώνω καθημερινά την αγωνία για εξασφάλιση ρευστότητας, ειδικά από τους Έλληνες Αγρότες. Η αγροτική οικονομική χρονιά δεν είναι ενιαία, έχει περιόδους αυξημένων υποχρεώσεων και η χορήγηση μικροχρηματοδοτήσεων θα λειτουργήσει ευεργετικά για τον πρωτογενή τομέα. Σε αυτό το πλαίσιο, οποιαδήποτε φορολογική ελάφρυνση είναι προς τη σωστή κατεύθυνση.  Συνεπώς, με το προτεινόμενο Άρθρο 35, είναι επίσης σημαντική η επέκταση της απαλλαγής από τον συμπληρωματικό ΕΝ.Φ.Ι.Α. και για το 2020 των αγροτεμαχίων των φυσικών προσώπων. Το ίδιο σημαντική είναι η υπερψήφιση και της Τροπολογίας 365/47, ως προς το άρθρο 3 Παράταση διευκόλυνσης πρόσβασης σε χρηματοδότηση των κατά κύριο επάγγελμα αγροτών, χωρίς την υποχρέωση προσκόμισης ασφαλιστικής ενημερότητας.
Σας ευχαριστώ.»