Καμπανάκι για την πανδημία | PellaNews

Καμπανάκι για την πανδημία

Αρχικά ο ρυθμός του εμβολιασμού που φαίνεται να παρουσιάζει εμφανή «κόπωση» και κατά δεύτερο λόγο η πολύ αργή αποκλιμάκωση του ημερήσιου αριθμού των κρουσμάτων αλλά και των διασωληνωμένων στις ΜΕΘ Covid στα σημαντικότερα νοσοκομεία αναφοράς.

Ειδικότερα, το εμβολιαστικό πρόγραμμα στην Ελλάδα μετρά περίπου 5.500 ραντεβού ημερησίως τον Οκτώβριο. Επιστήμονες και κυβερνητικ΄ά στελέχη περίμεναν ότι η επιβολή των περιορισμών στους ανεμβολίαστους θα άλλαζαν τα δεδομένα, όμως αυτό δεν φαίνεται να συμβαίνει προς το παρόν.

Το εμβολιαστικό πρόγραμμα «Ελευθερία» προχωράει με ακόμα πιο αργούς ρυθμούς σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο κι έτσι το επιθυμητό τείχος ανοσίας του 70% και άνω εμβολιασμένων του γενικού πληθυσμού φαίνεται να πηγαίνει ακόμη πιο πίσω χρονικά, ενώ ο χειμώνας είναι πλέον προ των πυλών.

Στις αρχές Σεπτεμβρίου, αμέσως μετά τις καλοκαιρινές διακοπές είχε διαπιστωθεί μια αύξηση καθώς ημερησίως είχαμε κατά μέσον όρο περίπου 20.000 εμβολιασμούς, ωστόσο αυτό το μήνα έχει πέσει και πάλι ο αρθμός των ραντεβού.

 

Επίσημα στοιχεία

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία (data.gov.gr) με μία δόση έχει εμβολιαστεί έως τώρα το 62% του γενικού πληθυσμού ή το 71,3% των ενηλίκων, ενώ ο μέσος όρος του Οκτωβρίου εκείνων που επέλεξαν να κάνουν την πρώτη δόση είναι ημερησίως περίπου 5.500, όταν τον Σεπτέμβριο ήταν σχεδόν 13.000.

 

Στοχεύσουν όσους δεν έχουν εμβολιαστεί - Οι επόμενες κινήσεις

Το επόμενο διάστημα ίσως να δούμε νέες στοχευμένες καμπάνιες είτε σε περιοχές που έχουν χαμηλή εμβολιαστική κάλυψη είτε σε συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες, χωρίς όμως να υπάρχουν πολλά περιθώρια, καθώς οι περισσότερες ιδέες έχουν ήδη εφαρμοστεί, επιβεβαιώνοντας πως το κοινό που δεν έχει κάνει σήμερα το εμβόλιο είναι και το πιο δύσκολο.

 

Ο Μάριος Θεμιστοκλέους μάλιστα σε ερώτηση σχετικά με το αν η κυβέρνηση εξετάζει να δοθούν κάποια επιπλέον κίνητρα στους ανεμβολίαστους, ώστε να πεισθούν, είπε ότι «Και η ενημερωτική εκστρατεία μπορεί να αλλάξει και τα κίνητρα. Κάνουμε όλες τις δράσεις ώστε να πείσουμε όλους αυτούς τους ανθρώπους. Θέλουμε να εμβολιάσουμε ένα 20-30% που δεν έχει εμβολιαστεί. Σίγουρα μπορούμε να πείσουμε ένα τμήμα από αυτούς. Έχουν δοθεί κάποια κίνητρα στις μικρότερες ηλικίες, αν χρειαστεί κάτι πιο μαζικό θα το ανακοινώσουμε».

 

Παράλληλα, σε αυτό το πλαίσιο «τρέχει»μία ακόμη καμπάνια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από το Φόρουμ Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Ιατρικής, που εστιάζεται κυρίως σε γονείς και ηλικιωμένους, παρακινώντας τους να εμβολιαστούν για χάρη και των παιδιών.