10 +1 πράγματα για το BHMA, το Πρώτο Θέμα και τη μονταζιέρα (τίνος;) για τα Τέμπη
Πώς φτάσαμε στην πολιτική θύελλα που ξέσπασε σήμερα και φέρνει την κυβέρνηση απολογούμενη ξανά για συγκάλυψη στο έγκλημα των Τεμπών.
Πώς φτάσαμε στην πολιτική θύελλα που ξέσπασε σήμερα και φέρνει την κυβέρνηση απολογούμενη ξανά για συγκάλυψη στο έγκλημα των Τεμπών.
1) To «Βήμα της Κυριακής» απέδειξε (με έγγραφα) την αλλοίωση των συνομιλιών του σταθμάρχη τη νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου, απέδειξε το μονταρισμένο ηχητικό «ντοκουμέντο» από το σύστημα καταγραφών επικοινωνιών του ΟΣΕ. Στο ρεπορτάζ του ο Βασίλης Λαμπρόπουλος σημειώνει τη συρραφή δύο συνομιλιών που παρουσιάστηκε ως μία συνομιλία ανάμεσα στον σταθμάρχη της Λάρισας και τον μηχανοδηγό του μοιραίου τρένου.
2) Ο Άδωνις Γεωργιάδης μιλάει για δήθεν «αποκάλυψη» της εφημερίδος, ότι δεν είναι καινούργια και ότι είχε βγει ήδη από την ΕΡΤ και το Έθνος. Σωστό, εν μέρει. Όντως, η δημοσιογράφος της ΕΡΤ Έλενα Αποστολίδου παρουσίασε δικό της ρεπορτάζ το Σάββατο 4 Μαρτίου 2023 (το έγκλημα-δυστύχημα συνέβη το βράδυ της Τρίτης 28 Φεβρουαρίου 2023) και ανέφερε on camera ότι στο επίμαχο ηχητικό ντοκουμέντο ακούγονται τέσσερις φωνές κι όχι τρεις. Δημοσιογραφική επιτυχία της. Ο υπουργός δηλαδή δέχεται ότι ναι μεν υπήρχε μονταρισμένο υλικό αλλά το ξέραμε (ότι ήταν μονταρισμένο) πολύ πριν το βγάλει το ΒΗΜΑ. Αν και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης ακολουθεί άλλη γραμμή λέγοντας πως «δεν έχουν θέση θεωρίες συνωμοσίας, δηλητηριώδεις φήμες και εύκολοι εντυπωσιασμοί». Ποια είναι αλήθεια η θεωρία συνωμοσίας εδώ;
3) Τρίτη 28 Φεβρουαρίου το βράδυ γίνεται το έγκλημα (δυστύχημα) στα Τέμπη, Τετάρτη 1η Μαρτίου βγαίνει με διάγγελμα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και λέει, κατά λέξη, ότι «όλα δείχνουν πως το δράμα οφείλεται, δυστυχώς, κυρίως σε τραγικό ανθρώπινο λάθος». Αρχίζει το αφήγημα περί ανθρωπίνου λάθους του σταθμάρχη. Είπε στο διάγγελμα και το τραγικό ότι συνάντησε συγγενείς των θυμάτων και των αγνοουμένων στο νοσοκομείο της Λάρισας και τον ρώτησαν «γιατί;» ενώ του είπαν «ποτέ ξανά». Έχασαν οι γονείς τα παιδιά τους και το πρώτο πράγμα που είπαν στον κ. Μητσοτάκη είναι «ποτέ ξανά»;
4) Το ίδιο βράδυ της 1ης Μαρτίου, βγαίνει στο Πρώτο Θέμα το επίμαχο ηχητικό, ανέβηκε στο site του στις 22:11. Αν δεν κάνω λάθος το Πρώτο Θέμα προηγήθηκε όλων, εκτός κι αν η πηγή του Πρώτου Θέματος έδωσε την πληροφορία και σε άλλους.
5) Το ίδιο βράδυ της 1ης Μαρτίου, στις 23:11, μία ώρα μετά το Πρώτο Θέμα, το Mega ανεβάζει κι αυτό στο site του το ηχητικό γράφοντας ότι «πριν από λίγα λεπτά, δόθηκε στη δημοσιότητα το ηχητικό ντοκουμέντο με τη συνομιλία που είχε ο σταθμάρχης Λάρισας και ο μηχανοδηγός». Το «δόθηκε στη δημοσιότητα» ακούγεται περίεργο αλλά μη του δώσουμε βάση (προς το παρόν τουλάχιστον) γιατί μπορεί απλώς να το πήραν από το Πρώτο Θέμα χωρίς να αναφέρουν την πηγή. Άλλωστε ακολούθησε σωρεία δημοσιευμάτων με το ηχητικό.
6) Το θεώρημα ότι «ήταν γνωστό από την ΕΡΤ το μη ντοκουμέντο» ναι μεν έχει βάση, αλλά όχι και τόσο γιατί η δημοσιότητα που πήρε ήταν πάρα πολύ μικρή σε σύγκριση με το μονταρισμένο ηχητικό ντοκουμέντο. Σκεφτείτε ότι δύο ημέρες μετά από την αποκάλυψη της ΕΡΤ, τη Δευτέρα 6 Μαρτίου, στην εκπομπή του MEGA, Live News, με τον Νίκο Ευαγγελάτο, παρουσιάστηκε πάλι το γνωστό ηχητικό με τον Κώστα Λακαφώση, μηχανολόγο, να είναι (ως ειδικός επί του θέματος) κατηγορηματικός: «Δεν είναι δυνατόν να αναφέρονται σε διαφορετικό τρένο. Ίδιο τρένο είναι, ίδια καταγραφή. Και δεν υπάρχει άλλο τρένο, γιατί κάπου συζητήθηκε ότι υπάρχει ένα δεύτερο τοπικό τρένο. Δεν υπάρχει δεύτερο τρένο, ένα υπάρχει».
7) Το μονταρισμένο ηχητικό είχε περάσει πλέον στον πολύ κόσμο, γι' αυτό κι έκανε πάταγο το πρωτοσέλιδο του ΒΗΜΑτος. Σχεδόν όλοι είχαν μείνει με το μονταρισμένο στο νου τους. Εδώ το χρησιμοποίησε στην κατάθεση που έδωσε στην ανακρίτρια Λάρισας ακόμα και ο επιθεωρητής Δημήτριος Νικολάου: «Όταν η αμαξοστοιχία εισήλθε στη γραμμή καθόδου, όπως προκύπτει από ηχητικά ντοκουμέντα που έχουν βγει στη δημοσιότητα, έγινε ο εξής διάλογος μεταξύ του σταθμάρχη και του μηχανοδηγού», κατέθεσε.
8) Το Πρώτο Θέμα σήμερα μοιάζει σαν να «απολογείται» ενώ δεν έχει κανέναν λόγο να το κάνει. Γράφει, μεταξύ άλλων: «Το Πρώτο Θέμα εκείνες τις ημέρες έφερε πρώτο στη δημοσιότητα νομίμως καταγεγραμμένες συνομιλίες των πρωταγωνιστών του τραγικού δυστυχήματος που συγκλόνισε όλο τον κόσμο». Και: «Εμείς κάναμε λοιπόν όπως πάντα την δημοσιογραφική μας δουλειά. Φέραμε στο φως ένα συγκλονιστικό ρεπορτάζ από τα κρίσιμα χρονικά σημεία της εφιαλτικής βραδιάς στα Τέμπη».
9) Πολύ σωστά τα λέει το Πρώτο Θέμα και αποτελούσε δημοσιογραφική επιτυχία του, ήρθε στην κατοχή του ένα ηχητικό ντοκουμέντο και το δημοσίευσε. Βέβαια, στη συνέχεια, αποδεικνύεται ότι το ηχητικό ντοκουμέντο είναι μονταρισμένο, επομένως η επιτυχία τίθεται εν αμφιβόλω και η εφημερίδα χρεώνεται ένα «μονταρισμένο» ρεπορτάζ. Φαίνεται λοιπόν ότι η συγκεκριμένη δημοσιογραφική πηγή, ηθελημένα αν γνώριζε ή άθελα της αν δεν γνώριζε για το μοντάζ, «παγίδεψε» το Πρώτο Θέμα. Δημοσιογραφική πηγή μη αξιόπιστη, που πιάνεται με τη γίδα στην πλάτη. Είναι στην ευχέρεια του Πρώτου Θέματος τι θα πράξει με αυτή την πηγή.
10) Ένα είναι το σίγουρο και ουδείς μπορεί να το αμφισβητήσει: την ώρα που ακόμα μετρούσαμε νεκρούς και αγνοουμένους, κάποιοι μόνταραν ένα ηχητικό και το διοχέτευαν στα ΜΜΕ ώστε να στηρίξουν εκείνο που είπε και ο πρωθυπουργός, περί ανθρωπίνου λάθους. Ποιοι είναι αλήθεια οι μοντέρ; Ποιοι είναι η μονταζιέρα;
10+1) Υψηλόβαθμο στέλεχος του ΟΣΕ είχε αναφέρει στην εξεταστική ότι αυτός μαζί με την αστυνομία μπήκαν στο χώρο με τις καταγραφές των ηχητικών, διότι μέσα εκεί δεν μπορεί να μπαίνει οποιοσδήποτε. Η αστυνομία τον διέψευσε λέγοντας στο ΒΗΜΑ πως δεν ισχύουν όσα είπε στη Βουλή το υψηλόβαθμο στέλεχος του ΟΣΕ, μια και το στικάκι με τα ηχητικά «παραδόθηκε στην έδρα της Αστυνομίας τρεις ημέρες αργότερα από υπάλληλο του σιδηροδρόμου». Ποιος πήγε λοιπόν παράτυπα και «έκλεψε» τα ηχητικά; Και που τα έδωσε μετά ώστε να γίνει το μοντάζ και να φτάσουν στα ΜΜΕ; Ποιοι είναι αλήθεια οι μοντέρ; Ποιοι είναι η μονταζιέρα;
πηγή: efsyn.gr - Δημήτρης Κανελλόπουλος
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
-
Nέα ενίσχυση για τον Άρη στο μπάσκετ
22 Νοεμβρίου 2024
ΣΧΟΛΙΑ