Α. Τζιτζικώστας στην 9η Σύνοδο για τις Αερομεταφορές: «Η απαλλαγή από τις εκπομπές του άνθρακα δεν πρέπει να αποβεί σε βάρος της ανταγωνιστικότητας των ευρωπαϊκών αεροπορικών μεταφορών»

Α. Τζιτζικώστας στην 9η Σύνοδο για τις Αερομεταφορές: «Η απαλλαγή από τις εκπομπές του άνθρακα δεν πρέπει να αποβεί σε βάρος της ανταγωνιστικότητας των ευρωπαϊκών αεροπορικών μεταφορών»
Τη στρατηγική της ΕΕ για ισχυρές, ανταγωνιστικές και βιώσιμες αεροπορικές μεταφορές παρουσίασε για πρώτη φορά στην ετήσια Σύνοδο για τις Αερομεταφορές της Α4Ε (Airlines For Europe – Αερογραμμές για την Ευρώπη), στις Βρυξέλλες, ο Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού Απόστολος Τζιτζικώστας.
Ο κ. Τζιτζικώστας συμμετείχε στην ένατη ετήσια Σύνοδο για τις Αερομεταφορές, η οποία πραγματοποιήθηκε σε μια κρίσιμη συγκυρία για την Ευρώπη, καθώς αντιμετωπίζει ένα ταχέως εξελισσόμενο παγκόσμιο τοπίο και η διατήρηση της ανταγωνιστικότητας έχει καταστεί κεντρικό σημείο της πολιτικής της ΕΕ. Οι αεροπορικές εταιρείες, ως βασικοί μοχλοί συνδεσιμότητας, οικονομικής ανάπτυξης και κοινωνικής προόδου, αποτελούν σημαντικό πυλώνα αυτής της συζήτησης.
Κατά την ομιλία του ο κ. Τζιτζικώστας επισήμανε ότι ο ρόλος των αεροπορικών μεταφορών είναι εξαιρετικά κρίσιμος για τη συνδεσιμότητα στην Ευρώπη. Οι αερομεταφορές, σημείωσε, έχουν φέρει πιο κοντά τους πολίτες και τις περιοχές της Ευρώπης, άνοιξαν νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες και ενίσχυσαν την καινοτομία, βγάζοντας από την απομόνωση πολλές περιοχές. Έμφαση έδωσε ο Επίτροπος και στη στενή σχέση της ανάπτυξης των αερομεταφορών με την ανάπτυξη του τουρισμού -που αποτελεί τον δεύτερο πυλώνα του χαρτοφυλακίου του- δημιουργώντας ο ένας κλάδος ευκαιρίες για τον άλλο.
Ο κ. Τζιτζικώστας τόνισε πως απόλυτη προτεραιότητα είναι η ασφάλεια. Οι ευρωπαϊκές αεροπορικές μεταφορές γνωρίζουν σήμερα μεγάλη ανάπτυξη και επιτυχία, όμως όπως σημείωσε ο Επίτροπος, «αυτό δεν σημαίνει ότι έχουμε την πολυτέλεια να εφησυχάζουμε» και υπογράμμισε πως οι βασικές προκλήσεις για τον τομέα των αερομεταφορών σήμερα είναι η ανταγωνιστικότητα, η καινοτομία, η ασφάλεια, η αυτονομία και η βιωσιμότητα.
Αναφερόμενος στην ανάγκη για μείωση των εκπομπών άνθρακα, ο κ. Τζιτζικώστας τόνισε ότι πέρα από την προστασία του περιβάλλοντος, αφορά και στην ανάπτυξη, την ενεργειακή ανεξαρτησία και την κοινωνική πρόοδο.
Ο Επίτροπος τόνισε πως η απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα δεν πρέπει να αποβεί σε βάρος της ανταγωνιστικότητας και ήδη η ΕΕ έχει αναλάβει πρωτοβουλίες για την τόνωση της ανταγωνιστικότητας, με την επικείμενη αναθεώρηση του κανονισμού για τις αεροπορικές υπηρεσίες, που εστιάζει στη διεθνή ανταγωνιστικότητα, με τη μείωση της γραφειοκρατίας και την αναθεώρηση των οικονομικών κανονισμών των αεροδρομίων που ήδη είναι σε εξέλιξη.
Ο Επίτροπος αναφέρθηκε και στα δικαιώματα των επιβατών των αερομεταφορών σημειώνοντας πως είναι μεν ισχυρά, αλλά μπορούν και πρέπει να γίνουν ακόμη πιο ισχυρά: «Χρειαζόμαστε κανόνες που να είναι απλοί, κατανοητοί και δίκαιοι, τόσο για τους επιβάτες όσο και για τον κλάδο. Οι διαπραγματεύσεις για τη μεταρρύθμιση των δικαιωμάτων των επιβατών προχωρούν. Η διατήρηση της χρηματοπιστωτικής σταθερότητας είναι καίριας σημασίας για τις αεροπορικές εταιρείες. Δεν μπορούμε να δημιουργήσουμε κανόνες που βαρύνουν οικονομικά περισσότερο τη βιομηχανία και εμποδίζουν την ανάπτυξη. Στόχος με την αναθεώρηση για τα δικαιώματα των επιβατών που ετοιμάζουμε είναι η επίτευξη ισορροπίας ανάμεσα στη χρηματοπιστωτική σταθερότητα των αεροπορικών εταιριών και στην ισχυρή προστασία των επιβατών κι αυτό απαιτεί τη συνεργασία όλων των εμπλεκομένων».
Ο Επίτροπος επίσης κάλεσε τις αεροπορικές εταιρίες να θεσπίσουν ένα κοινό πρότυπο για τα επιτρεπόμενα όρια αποσκευών καμπίνας.
Ο κ. Τζιτζικώστας αναφέρθηκε επίσης στο ζήτημα της ασφάλειας των πτήσεων και του ευρωπαϊκού εναέριου χώρου, τονίζοντας μεταξύ άλλων ότι «ο ευρωπαϊκός εναέριος χώρος είναι ασφαλής για πτήσεις. Αλλά η χωρητικότητα δεν συγχρονίζεται με τη ζήτηση, ειδικά κατά τη διάρκεια των θερινών μηνών. Η ΕΕ κατέχει ηγετική θέση παγκοσμίως στην καινοτομία για τη διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας. Αλλά πρέπει να συνεχίσουμε να πιέζουμε για μεγαλύτερη ευελιξία, μείωση του κατακερματισμού του εναέριου χώρου και ενίσχυση της βιωσιμότητας». Ειδική αναφορά έκανε και στο «νέο μοντέλο υπηρεσιών», που θα οδηγήσει σε οφέλη για την ασφάλεια, την αποδοτικότητα και τη βιωσιμότητα.
Ο Επίτροπος υπογράμμισε ότι η ΕΕ παραμένει παγκόσμιος ηγέτης στην έρευνα και την καινοτομία στον τομέα της βιώσιμης τεχνολογίας αεροσκαφών, τονίζοντας ότι ο ευρωπαϊκός τομέας αεροναυπηγικής αναπτύσσει εξαιρετικά αποδοτικούς κινητήρες.
Κλείνοντας την ομιλία του και απευθυνόμενος στα στελέχη των αεροπορικών εταιριών ο κ. Τζιτζικώστας επισήμανε: «Οι αεροπορικές μεταφορές έχουν προσφέρει τόσα πολλά στην Ευρώπη. Συνδέοντας τους ανθρώπους, τις επιχειρήσεις και τις οικονομίες μας, βοήθησαν την ΕΕ να ανταποκριθεί στις ιδρυτικές αρχές και τις βασικές αξίες της ελευθερίας, της ενότητας και της ισότητας. Αλλά το ταξίδι μας μόλις αρχίζει. Ένα νέο κεφάλαιο είναι μπροστά σας και εξαρτάται από εσάς να το γράψετε. Η επιτυχία σας θα είναι επιτυχία της Ευρώπης. Βρισκόμαστε μπροστά σε ένα μέλλον που είναι ανταγωνιστικό, δίκαιο, βιώσιμο και υπερήφανα ευρωπαϊκό».
Στο περιθώριο της Συνόδου, ο Επίτροπος είχε σύσκεψη με ανώτατα στελέχη των αεροπορικών εταιριών της Ευρώπης και διμερείς συναντήσεις με τον CEO της Lufthansa Group, Carsten Spohr, τον CEO της Air France - KLM, Benjamin Smith και τον CEO της International Airlines Group (British Airways-Iberia), Luis Gallego.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
-
Άρης: Ήττα ντροπής και play out
01 Απριλίου 2025 -
Ιμάμογλου: Επιτίθενται στην οικογένειά μου και το κράτος αδιαφορεί
01 Απριλίου 2025
ΣΧΟΛΙΑ