close search results icon

Άφησαν σβηστό τον φάρο στο λιμάνι της Νάξου

Παρέμβαση της ΠΝΟ για το απαράδεκτο περιστατικό.

Το περιστατικό που συνέβη το βράδυ του Σαββάτου 28 Δεκεμβρίου, όταν ο πλοίαρχος του «Blue Star Delos» δεν κατάφερε να προσεγγίσει στο λιμάνι της Νάξου, καθώς έπνεαν άνεμοι εντάσεως 9 Μποφόρ και ο φάρος στον κυματοθραύστη στην είσοδο του λιμανιού ήταν σβηστός, προκάλεσε χθες την παρέμβαση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ). Με ανακοίνωσή της σημειώνει ότι για ακόμη μία φορά οι πλοίαρχοι, οι αξιωματικοί και τα πληρώματα των επιβατηγών πλοίων ήρθαν αντιμέτωποι με τη ζοφερή κατάσταση που επικρατεί στις λιμενικές υποδομές των νησιών, όπως πολλές φορές έχουν καταγγείλει η ίδια αλλά και πρωτοβάθμιες ναυτεργατικές οργανώσεις-μέλη της.

Η Ομοσπονδία συγχαίρει τον πλοίαρχο, τους αξιωματικούς και το πλήρωμα του επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου «Blue Star Delos» που, ενώ έπνεαν άνεμοι 9 Μποφόρ και με τον φάρο σβηστό, προσπαθούσαν να προσεγγίσουν το λιμάνι της Νάξου, αναδεικνύοντας με αυτόν τον τρόπο δύο πράγματα: «Πρώτον, το φιλότιμο και τη ναυτοσύνη των Ελλήνων ναυτικών και πώς αυτή αναδεικνύεται σε δύσκολες καταστάσεις και δεύτερον, την τραγική κατάσταση των λιμενικών υποδομών, που δυστυχώς, από ό,τι φαίνεται, ουδείς ενδιαφέρεται».

Σημειώνεται ότι το «Blue Star Delos» προερχόμενο από Σαντορίνη έφτασε κοντά στο λιμάνι της Νάξου, ωστόσο παρά τις πολλές προσπάθειες του πλοιάρχου δεν κατάφερε να δέσει στο λιμάνι, καθώς οι καιρικές συνθήκες ήταν πάρα πολύ άσχημες (άνεμοι εντάσεως 9 Μποφόρ, θαλασσοταραχή και βροχή) και το χειρότερο όλων ήταν ότι ο φάρος στον κυματοθραύστη στην είσοδο του λιμανιού ήταν σβηστός. Ο πλοίαρχος χρησιμοποιώντας τον προβολέα του πλοίου προσπάθησε να εντοπίσει τον φάρο, αλλά φυσικά δεν τα κατάφερε, καθώς αυτός, για λόγους που μέχρι χθες δεν είχαν διευκρινιστεί, δεν λειτουργούσε. Ετσι οι 25 επιβάτες, τα δύο Ι.Χ. οχήματα και το ένα φορτηγό, που ήταν να αποβιβαστούν στη Νάξο, παρέμειναν στο πλοίο, αλλά και οι 125 επιβάτες, 23 Ι.Χ. οχήματα, 13 φορτηγά και ένα δίκυκλο που περίμεναν να επιβιβαστούν δεν τα κατάφεραν. Το πλοίο συνέχισε το δρομολόγιό του για Πάρο και Πειραιά.

Να σημειώσουμε ότι οι φάροι και η συντήρησή τους υπάγονται σε υπηρεσία του Πολεμικού Ναυτικού. Σύμφωνα μάλιστα με τα τοπικά ΜΜΕ, ο φάρος παρέμεινε σβηστός και την Κυριακή και η αποκατάστασή του αναμενόταν να γίνει χθες, που θα έφτανε στο νησί τεχνικός από το Πολεμικό Ναυτικό.

Οι πλοίαρχοι

Υπενθυμίζεται ότι η Πανελλήνια Ενωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ) στην ετήσια (2024) έκθεσή της για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα λιμάνια της χώρας, για το λιμάνι της Νάξου κατέγραφε ζημιά στο κρηπίδωμα (μπλόκι) όπου βρίσκεται η μοναδική δέστρα που μπορεί να δεθεί ο κάβος, αλλά και πολλά προβλήματα καθώς ο μεγάλος αριθμός αφιξοαναχωρήσεων πλοίων κατά την καλοκαιρινή περίοδο επιδεινώνει τη φθορά με τις προπελιές αυξάνοντας τις πιθανότητες για ολική καθίζηση, ενώ υπάρχει έλλειψη μπαλονιών πρόσκρουσης (Fender).

Οι πλοίαρχοι προτείνουν τοποθέτηση-επισκευή προσκρουστήρων, διαπλάτυνση-επιμήκυνση προβλήτας για την υποδοχή μεγαλύτερου πλοίου, αύξηση της εμβέλειας του φανού «Αμαρίδες», αύξηση της φωτοβολίας του και ανύψωση της εστίας κόκκινου φανού κυματοθραύστη, καθώς τις βραδινές ώρες είναι δυσδιάκριτος, λόγω ταύτισής του με τα φώτα της πόλης.

πηγή: efsyn.gr - από την έντυπη έκδοση της "Εφημερίδας των Συντακτών"

*κεντρική φώτο: Ο φάρος παρέμεινε σβηστός και την Κυριακή και η αποκατάστασή του αναμενόταν να γίνει χθες, που θα έφτανε στο νησί τεχνικός από το Πολεμικό Ναυτικό.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

ΣΧΟΛΙΑ