Alpha Bank: Οι αριθμοί δεν λένε όλη την αλήθεια…
Δύο όψεις του ίδιου νομίσματος.
Οι αριθμοί δεν λένε πάντα όλη την αλήθεια και στην περίπτωση της Alpha Bank οι εξαιρετικές οικονομικές επιδόσεις που σημείωσε το 2023 αλλά και τους πρώτους μήνες του 2024, δεν συνάδουν με την εικόνα που παρουσιάζει στα μάτια των πελατών τους. Εκατοντάδες είναι τα μηνύματα καταναλωτών που κατακλύζουν το διαδίκτυο και διαμαρτύρονται για την «πενιχρή» εξυπηρέτηση πελατών αλλά και τις δυσλειτουργικές λοιπές υπηρεσίες που προσφέρει η τράπεζα.
Δύο όψεις του ίδιου νομίσματος για την Alpha Bank. Από τη μία πλευρά η εκτόξευση της κερδοφορίας σε ιστορικά υψηλά, η αναβάθμιση από τη Μoody’s και από την άλλη πλευρά η κάτω του μετρίου παροχή τραπεζικών προϊόντων και υπηρεσιών. Ένα επιχειρηματικό παράδοξο που διαμορφώνεται και έχει ως τελικό αποδέκτη τον πελάτη, στον οποίο «υπό κανονικές συνθήκες» θα έπρεπε να καθρεπτίζεται η πρόοδος της τράπεζας.
Αυτός δεν είναι, άλλωστε, ο απώτερος στόχος, η ικανοποίηση των πελατών και η ανάπτυξη ενός δικτύου εξυπηρέτησης που θα κινείται σε υψηλά στάνταρ και θα προσφέρει άμεσες και ουσιαστικές λύσεις; Εκτός κι αν όλα γίνονται στο βωμό του κέρδους, στην ανάγκη δημιουργίας μιας «βιτρίνας» που βασίζεται στην επιτυχία των αριθμών και λειτουργεί ως παραμορφωτικός φακός της πραγματικής εικόνας.
Η πραγματική εικόνα στα υποκαταστήματα της Alpha Bank είναι αποκαρδιωτική, όπως τουλάχιστον μεταφέρεται από τους ίδιους τους πελάτες -εν είδει παραπόνων- στα κοινωνικά δίκτυα και τις λοιπές πλατφόρμες στο διαδίκτυο. Ελάχιστο προσωπικό, αργά αντανακλαστικά, γενικώς το «σύστημα» μοιάζει να υπολειτουργεί… Αρνητικό είναι το πρόσημο που δίνεται και για την εξυπηρέτηση πελατών, όπου η διεκπεραίωση υποθέσεων που είναι σε εκκρεμότητα σπανίως καταλήγει σε αίσιο τέλος.
Η διοίκηση της Alpha Bank μπορεί-και δικαίως- να καυχιέται για τις εξαιρετικές επιδόσεις που καταγράφει η τράπεζα και να οραματίζεται την περαιτέρω ανάπτυξή της, με κινήσεις εκτός Ελλάδας. Πρόσφατα άλλωστε «φούντωσαν» τα σενάρια» που θέλουν την Alpha Bank ναι ανάμεσα στους πιθανούς αγοραστές ενός ποσοστού 15% της Τράπεζας Κύπρου, που έχουν βγάλει προς πώληση οι δύο βασικοί μέτοχοι της τελευταίας, οι CarVal Investors και Caius Capital.
Απαραίτητη η… ενδοσκόπηση
Θα έπρεπε, ωστόσο, να κοιτάξει και προς τα μέσα και να κάνει την απαραίτητη ενδοσκόπηση, στρέφοντας την προσοχή της στον «πυρήνα», επιστρέφοντας στα βασικά. Αυτό είναι το ζητούμενο των πελατών-καταναλωτών, οι οποίοι δεν δίνουν σημασία στους «φουσκωμένους» ισολογισμούς και στα «εκτυφλωτικά» deals, αλλά ενδιαφέρονται για όσα αντιμετωπίζουν στην καθημερινή-συχνή επαφή τους με την τράπεζα. Τα τελευταία, βάσει των όσων υποστηρίζουν οι πελάτες, χρίζουν άμεσης βελτίωσης με αποκλειστική ευθύνη της διοίκησης της Αlpha Bank.
πηγή: indicator.gr
ΣΧΟΛΙΑ