“Αντί για Flyover θα μπορούσαμε να έχουμε αντιπλημμυρικά έργα ή 80 νέα σχολεία”.
Τι αναφέρει η Κ.Ο. Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ.
Το κόστος του Flyover είναι μεγαλύτερο από την αξία των αντιπλημμυρικών έργων που χρειάζεται η Θεσσαλονίκη, ύψους 300 εκατομμυρίων ευρώ, όπως ανακοινώθηκε στη σημερινή συνέντευξη Τύπου για τις θέσεις του ΚΚΕ, στο Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΠΛΟΙΑΡΙΔΗ
Ζητώντας να σταματήσει τώρα το Flyover, ο βουλευτής Β΄Θεσσαλονίκης του ΚΚΕ Λεωνίδας Στολτίδης και ο περιφερειακός σύμβουλος στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας με τη Λαϊκή Συσπείρωση και μέλος του Περιοχής Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ, Σωτήρης Αβραμόπουλος τόνισαν ότι κύρια προτεραιότητα για την ελάφρυνση της κυκλοφορίας, θα έπρεπε να είναι η αναβάθμιση των μέσων μαζικής μεταφοράς.
Ο Λεωνίδας Στολτίδης επεσήμανε πως “όλα είναι θέμα προτεραιοτήτων”, λέγοντας πως “Αυτός ο πακτωλός χρημάτων είναι οι πόροι που λείπουν από τα σχολεία, την υγεία, την πολιτική προστασία. Μάλιστα το κόστος μπορεί να αυξηθεί κιαλλο, ενώ εγκρίθηκε η πρώτη αποζημίωση στην κοινοπραξία για καθυστερήσεις. Ένα flyover ισούται με πάνω απο μια φορα το κοστος των απαραίτητων αντιπλημμυρικών έργων που χρειάζεται η Θεσσαλονίκη, που υπολογίζεται στα 300.000.000 ή αλλιώς με 80 σύγχρονα σχολεία”.
“Πλέον είναι φανερές οι πολλαπλές επιπτώσεις στην ζωή των εργαζόμενων, των κατοίκων, από την υλοποίηση του έργου με τον τρόπο που έχει σχεδιαστεί. Επιπτώσεις τις οποίες ως ΚΚΕ είχαμε αναδείξει έγκαιρα και δυστυχώς επιβεβαιωνόμαστε. Αποκαλύψαμε τόσο τον χαρακτήρα, όσο και τα σημαντικά προβλήματα που θα δημιουργήσει το συγκεκριμένο έργο, ήδη από το 2019. Πλέον, δεν μιλάμε με υποθέσεις, αλλά με γεγονότα, τα οποία επιβεβαιώνουν, ότι η γενική πολιτική και αυτής της κυβέρνησης σε όσα αφορούν το λαό, είναι το “πάμε κι όπου βγει” . Η κατασκευή του λεγόμενου flyover, η οποία προχωρά κατά παραγγελία των επιχειρηματικών ομίλων:
–Έχει δραματικές επιπτώσεις στην καθημερινότητα των εργαζόμενων με τον επιπλέον χρόνο που καταναλώνεται από και προς τη δουλειά που αποτελεί επί της ουσίας επέκταση του ωραρίου εργασίας.
–Έχει μεγάλες επιπτώσεις σε οικονομικό επίπεδο αφού αποτελεί ένα έργο το οποίο θα χρυσοπληρώσουμε στην κοινοπραξία με ΣΔΙΤ και δόσεις – πληρωμές διαθεσιμότητας για αρκετές δεκαετίες, το οποίο θα προσεγγίσει το 1,5 δις σύμφωνα με δημοσιεύματα που δεν διαψεύδονται.
–Σημειώνονται από εργαζόμενους και φορείς μεγάλες καθυστερήσεις και κίνδυνοι στην κίνηση ασθενοφόρων προς τα νοσοκομεία, στα πυροσβεστικά οχήματα, στα απορριμματοφόρα, στα σχολικά κλπ. Ειδικά, θέλουμε να σημειώσουμε τον κίνδυνο σε περίπτωση μεγάλου ατυχήματος στην Περιφερειακή οδό η δυσκολία προσέγγισης διασωστικών οχημάτων να είναι καθοριστική. Και η χώρα μας δεν αντέχει άλλα “Τέμπη”.
–Έχει σοβαρές επιπτώσεις σε περιβαλλοντικό επίπεδο με την ατμοσφαιρική ρύπανση στην πόλη να είναι ήδη αυξημένη
καθότι, εκτός των άλλων δεν έχει προηγηθεί μια ολοκληρωμένη παρέμβαση οικολογικής αναβάθμισης του Σέιχ Σου μέσα στο οποίο θα υλοποιηθεί το έργο”.
Από την πλευρά του ο Σωτήρης Αβραμόπουλος, εκτόξευσε αιχμές κατά Νέας Δημοκρατίας, ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ για την υλοποίηση του έργου, λέγοντας ότι : “(…) Κανένας δε δικαιούται να πέφτει από τα σύννεφα και να προσπαθεί να πηδήξει από το καράβι των ευθυνών τώρα που η λαϊκή αγανάκτηση για τις επιπτώσεις φουντώνει. Μάλιστα, στη συνεδρίαση της Μητροπολιτικής Επιτροπής Θεσσαλονίκης το 2021 που εξέτασε τη ΜΠΕ του flyover, η διοίκηση Τζιτζικώστα (ΝΔ) και η παράταξη Παπαστεργίου (ΠΑΣΟΚ) τοποθετήθηκαν θετικά ενώ και όσες από τις άλλες δυνάμεις καταψήφισαν το έκαναν χωρίς ολοκληρωμένη εξέταση των ζητημάτων”
Οι διεκδικήσεις του ΚΚΕ:
-Άμεση ουσιαστική ενίσχυση του ΟΑΣΘ με εκατοντάδες οδηγούς με μόνιμες προσλήψεις, νέα λεωφορεία, νέες γραμμές, κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, μείωση του εισιτηρίου που θα επιτρέψουν να απορροφηθεί έτσι ένα τμήμα της κυκλοφορίας.
-Επιτάχυνση του έργου του Μετρό που είναι το πιο “σύντομο ανέκδοτο” πανελλαδικά και όλων των επεκτάσεων προς Καλαμαριά, δυτικά αλλά και ανατολικά προς Τούμπα και Πυλαία. Να δοθούν σαφή χρονοδιαγράμματα και όχι “τζούφιες” υποσχέσεις. Όχι στην ιδιωτικοποίηση της λειτουργίας του που θα επιφέρει μεγαλύτερο κόστος στο λαό. Υλοποίηση του έργου του δυτικού προαστιακού και εξέταση κάθε άλλης έκτακτης ή μόνιμης συγκοινωνιακής λύσης που θα συμβάλει στην απορρόφηση κυκλοφοριακού φόρτου ιδιαίτερα για τις μετακινήσεις από και προς την εργασία.
-Ολοκληρωμένη πυροπροστασία και οικολογική αναβάθμιση του περιαστικού δάσους του Σέιχ Σου η οποία πρέπει να προηγηθεί οποιασδήποτε παρέμβασης εντός του.
-Μέχρι να γίνουν τα παραπάνω, καμιά παρέμβαση στην Περιφερειακή Οδό που θα επιβαρύνει το κυκλοφοριακόπρόβλημα της πόλης και θα επιδεινώσει την κατάσταση στο Σέιχ Σου.
Να μην κατασκευαστεί το flyover όπως έχει σχεδιαστεί και σε κάθε περίπτωση όχι με ΣΔΙΤ που θα χρυσοπληρώσουμε.
Να επανεξεταστούν όλες οι εναλλακτικές για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού – συγκοινωνιακού προβλήματος και για την αναβάθμιση της Εσωτερικής Περιφερειακής η οποία είναι απαραίτητη, στη βάση επικαιροποιημένων στοιχείων για την κυκλοφορία, την ατμοσφαιρική ρύπανση, την ηχορύπανση, να εκπονηθούν ολοκληρωμένες κυκλοφοριακές μελέτες με τη συνεργασία του ΑΠΘ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
-
Πώς η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να δημιουργήσει “ρήξεις” στην κοινωνία
17 Νοεμβρίου 2024 -
Πέλεκυς: Η διαγραφή Σαμαρά και ο Άγιος Παΐσιος
17 Νοεμβρίου 2024 -
Καιρός: Έως και 21 βαθμούς η θερμοκρασία τη Δευτέρα
17 Νοεμβρίου 2024 -
Στέργιος Αντωνίου...στα πριμ και η οικογένεια του Μπάλντοκ
17 Νοεμβρίου 2024
ΣΧΟΛΙΑ