Αντίστροφη μέτρηση για το Μετρό Θεσσαλονίκης: Οι καινοτομίες και οι διαφορές με την Αθήνα
Λιγότερο από δύο εβδομάδες μας χωρίζουν από την επίσημη έναρξη λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης και παρά τις εικαστικές… παραφωνίες με το περιβόητο "μ", η συμπρωτεύουσα είναι έτοιμη ύστερα από δεκαετίες ταλαιπωρίας να περάσει σε μία νέα εποχή για τις αστικές συγκοινωνίες, οι οποίες έχουν ήδη αναβαθμιστεί με την άφιξη των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων.
Η κομβική ημερομηνία είναι το Σάββατο 30 Νοεμβρίου, όπου όλοι, δηλαδή του υπουργείο υποδομών και μεταφορών, η κατασκευαστική κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-WeBuild-Hitachi, και η εταιρεία διαχείρισης και λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης που είναι η γαλλο-ιταλική THEMA θα πρέπει να είναι έτοιμη για να δείξουν στους κατοίκους της πόλης ότι το Μετρό έχει πάψει να είναι ένα ανέκδοτο ετών.
Σε πρώτη φάση το Μετρό Θεσσαλονίκης θα έχει 18 υπερσύγχρονους συρμούς χωρίς οδηγούς, και θα εφαρμόσει ειδικά μέτρα ασφαλείας, όπως πόρτες μεταξύ της αποβάθρας και των συρμών για να αποφεύγονται καθυστερήσεις και κυρίως ατυχήματα.
Με τη τιμή του εισιτηρίου να διαμορφώνεται στα 60 λεπτά για το επόμενο εξάμηνο, έως ότου επιτευχθεί η διασύνδεση των συστημάτων του Μετρό με αυτό των λεωφορείων, οι κάτοικοι και οι επισκέπτες της πόλης θα μπορούν να χρησιμοποιούν το υπόγειο μέσο σταθερής τροχιάς το οποίο θα καλύπτει μία απόσταση 9,6 χλμ για την οποία σε πρώτη φάση θα χρειάζονται 17 λεπτά.
Όσον αφορά τη λειτουργία του νέου μετρό στη Θεσσαλονίκη σύμφωνα με τα όσα έχει αναφέρει ο υφυπουργός υποδομών Νίκος Ταχιάος, η συχνότητα των τρένων θα είναι 3,5 λεπτά, ενώ με την προμήθεια συρμών με την ολοκλήρωση της επέκτασης προς Καλαμαριά, αυτές θα μειωθούν στα 90 δευτερόλεπτα.
Αξίζει, δε, να σημειωθεί ότι με το μετρό της συμπρωτεύουσας η Ελλάδα μπαίνει σε ένα ιδιαίτερο κλαμπ μεταξύ των κρατών της Γηραιάς Ηπείρου, καθώς είναι η δέκατη που θα διαθέτει πολλαπλά συστήματα μετρό.
Αναλυτικότερα η βασική γραμμή θα αποτελείται από 13 σταθμούς οι οποίοι είναι οι εξής:
- Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, ο οποίος θα συνδέεται με το προαστιακό και τον υπεραστικό σιδηρόδρομο καθώς και θα γίνεται μετεπιβίβαση στα λεωφορεία
- Δημοκρατίας
- Βενιζέλου
- Αγία Σοφία
- Σιντριβάνι
- Πανεπιστήμιο
- Παπάφη
- Ευκλείδης
- Φλέμινγκ
- Αναλήψεως
- 25ης Μαρτίου
- Βούλγαρη
- Νέα Ελβετία, ο οποίος θα είναι ο δεύτερος σταθμός μετεπιβίβασης σε λεωφορεία.
Το Β' Εξάμηνο του 2025 η επέκταση προς Καλαμαριά- Οι μελλοντικές επεκτάσεις
Η πρώτη επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης κατασκευάζεται ήδη και δεν είναι άλλη από αυτή της Καλαμαριάς και θα παραδοθεί το δεύτερο εξάμηνο του 2025 και στη παρούσα φάση βρίσκεται στο 89,4%.
Αυτή θα περιλαμβάνει πέντε νέους σταθμούς συνολικού μήκους 4,78 χλμ, οι οποίοι θα είναι οι κάτωθι:
- Νομαρχία
- Καλαμαριά
- Αρετσού
- Νέα Κρήνη
- Μίκρα
Επομένως, σε περίπου ένα χρόνο από τώρα το Μετρό της συμπρωτεύουσας θα διαθέτει συνολικά 18 σταθμούς και η υπόγεια σήραγγα θα ξεπερνά τα 14 χλμ.
Εκτός, όμως, από την υπό κατασκευή επέκταση προς την Καλαμαριά, στα σκαριά υπάρχουν δύο ακόμα γραμμές που βρίσκονται ακόμα σε στάδιο ωρίμανσης αλλά έχουν ενταχθεί στην Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό για την Θεσσαλονίκη.
Αυτές θα φτάσουν τη Νέα Ευκαρπία, σον Εύοσμο, την Τούμπα και του Χαριλάου, τα ΚΤΕΛ και το Αεροδρόμιο Μακεδονία στην Περαία αλλά και τη Θέρμη και με την ολοκλήρωσή τους το μετρό της Θεσσαλονίκης θα διαθέτει 44 σταθμούς.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
-
Πού κυμαίνονται οι τιμές σε μελομακάρονα και κουραμπιέδες
18 Νοεμβρίου 2024 -
Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας προωθεί τον αθλητικό τουρισμό
18 Νοεμβρίου 2024
ΣΧΟΛΙΑ