close search results icon

Αυτό είναι το νέο υποθαλάσσιο τούνελ που θα φέρει την επανάσταση στην Ευρώπη -Ποιες χώρες θα συνδέει;

Αυτό είναι το νέο υποθαλάσσιο τούνελ που θα φέρει την επανάσταση στην Ευρώπη -Ποιες χώρες θα συνδέει;

Μια φαραωνική υποδομή που θα βελτιώσει τη σύνδεσή της με τη Σουηδία και τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες φαίνεται ότι εξετάζει ζεστά η Φινλανδία.

Υπό υλοποίηση βρίσκονται αυτή τη στιγμή μεγάλα έργα υποδομών που έχουν ως στόχο να ψαλιδίσουν τις αποστάσεις μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών, με χαρακτηριστικό παράδειγμα το υποθαλάσσιο τούνελ Fehmarnbelt, κάτω από την επιφάνεια της Βαλτικής Θάλασσας, που με μήκος 18 χλμ. θα «ενώσει» τη Δανία με τη Γερμανία.

Την επικείμενη σύνδεση των δύο αυτών χωρών φαίνεται ότι έχει «ζηλέψει» η Φινλανδία, που εξετάζει τρόπους για τη βελτίωση των συνδέσεών της με την Ευρώπη μέσω νέων σταθερών υποδομών στη Βαλτική Θάλασσα.

Το πρότζεκτ προωθείται από τη Συνομοσπονδία Φινλανδικών Βιομηχανιών, λόγω των αυξανόμενων γεωπολιτικών εντάσεων και εν μέσω μιας περιόδου κατά την οποία η ΕΕ δείχνει αποφασισμένη να βελτιώσει τη διασύνδεση της ηπείρου, όπως αναφέρει το Euronews.

Η Συνομοσπονδία Φινλανδικών Βιομηχανιών δείχνει να τίθεται υπέρ της κατασκευής ενός τούνελ μεταξύ Ελσίνκι και Ταλίν στον Φινλανδικό Κόλπο, αν και υπάρχουν και δύο εναλλακτικές επιλογές:

Μία γέφυρα ή ένα τούνελ μεταξύ Ελσίνκι και Στοκχόλμης μέσω του αρχιπελάγους των νήσων Ώλαντ.

Μια σύνδεση μέσω του Βοθνικού Κόκπου μεταξύ της φινλανδικής πόλης Βάασα και της σουηδικής Ουμέα.

Η πιθανή σύνδεση του Ελσίνκι με τη Στοκχόλμη θα μπορούσε να επεκταθεί προς την Κοπεγχάγη μέσω της γέφυρας του Όρεσουντ, η οποία ενώνει τη Δανία με τη Σουηδία. Η εν λόγω υποδομή, η οποία αρχικά θεωρήθηκε ουτοπικό σχέδιο, καταγράφει πλέον ρεκόρ διελεύσεων, με 7,5 εκατ. οχήματα το 2024.

Ειδικοί αναφέρουν ότι ειδικά η φινλανδική πλευρά βλέπει ζεστά τη δημιουργία σταθερής σύνδεσης με τη Σουηδία, αν και επισημαίνουν ότι η κατασκευή ενός τούνελ ή μιας γέφυρας μέσω των Ώλαντ αποτελεί ένα σημαντικά δυσκολότερο εγχείρημα συγκριτικά με τη γέφυρα του Όρεσουντ, λόγω μιας πληθώρας περιβαλλοντικών ζητημάτων.

Θεωρούν, ωστόσο, ότι το έργο μπορεί να υλοποιηθεί, φέρνοντας την επανάσταση στη γεωοικονομία της νότιας Φινλανδίας και της Σουηδίας, ενώ ταυτόχρονα θα αυξηθούν οι σιδηροδρομικές και οδικές μεταφορές προς την ηπειρωτική Ευρώπη μέσω Δανίας και Γερμανίας.

Η Συνομοσπονδία Φινλανδικών Βιομηχανιών έχει ζητήσει την άμεση δράση της φινλανδικής κυβέρνησης -εντός της τρέχουσας θητείας της- υποστηρίζοντας ότι η χώρα εξαρτάται από τις εξαγωγές και έχει αδύναμες μεταφορικές συνδέσεις, καθώς σχεδόν το 100% των εξαγωγών της μεταφέρονται μέσω θαλάσσιων οδών στη Βαλτική Θάλασσα.

carandmotor.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

ΣΧΟΛΙΑ