Δημήτρης Γκιουζέλης: Το ασύλληπτο φαγοπότι στο ΜΕΤΡΟ και στα άλλα έργα της Θεσσαλονίκης
"Οι ανεκδιήγητοι κυβερνώντες μάλιστα τοποθετούν την παράδοση του Flyover (FlyNEVER) για τον Μάιο του 2027, γεγονός που εκ των πραγμάτων αποκλείεται να συμβεί".
Υπεύθυνος της Θεματικής Ομάδας Τουρισμού της ΝΙΚΗΣ
Λίγες μέρες πριν ξεκινήσουν τα πρώτα δρομολόγια, έκαναν τεχνηέντως πρώτο θέμα τα 30.000 ευρώ που δόθηκαν με απευθείας ανάθεση για το λογότυπο και μπήκε σε δεύτερη μοίρα το ασύλληπτο φαγοπότι του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης το οποίο κόστισε στον Ελληνικό λαό περισσότερα από 2,082 δισ. ευρώ για μια γραμμή μόλις 9,6 χλμ..
Ένα υπερσύγχρονο όπως παρουσιάζεται ΜΕΤΡΟ, το οποίο θα έχει την παγκόσμια πρωτοτυπία να μη συνδέει την πόλη με το αεροδρόμιο, ούτε και με τον υπεραστικό σταθμό των ΚΤΕΛ! Δηλαδή για ένα έργο που ξοδεύτηκε αυτό το ασύλληπτο ποσό των 2,082 δισ. ευρώ και οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης ταλαιπωρήθηκαν και βασανίστηκαν για περισσότερα από τριάντα ολόκληρα χρόνια για την υλοποίηση του, αυτό δεν θα έχει τις βασικές συνδέσεις με τα άλλα βασικά μέσα μεταφοράς, όπως συμβαίνει σε όλες τις μεγάλες πόλεις του κόσμου!
Θυμίζουμε πως με υπογραφή Σταϊκούρα, τον Οκτώβριο του 2023 δεσμεύτηκαν 85 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία θα αποδοθούν σε εταιρεία για το έργο - φάντασμα της υποθαλάσσιας σήραγγας της Θεσσαλονίκης, δηλαδή για ένα έργο - φάντασμα στο οποίο δεν μπήκε ούτε ένα καρφί και αποτελεί πανευρωπαϊκά το μεγαλύτερο σκάνδαλο δημοσίου έργου.
Αμέσως μετά, εξαγγέλθηκε και πάλι από τον ίδιο υπουργό, ο Flyover, ένα προβληματικό έργο με τεράστιες αδυναμίες υλοποίησης, που δημιούργησε τεράστια προβλήματα στο λαό της Θεσσαλονίκης. Ποιο είναι το προβλεπόμενο κόστος για την πολυδιαφημισμένη υπεριπτάμενη λεωφόρο στην περιφερειακή της Θεσσαλονίκης;
Το κόστος υλοποίησης του έργου φτάνει στο ιλιγγιώδες ύψος του 1,55 δισεκατομμυρίου ευρώ, ποσό που προκύπτει αν προστεθούν οι πληρωμές διαθεσιμότητας τις οποίες θα καταβάλει το δημόσιο με ευθύνη της κυβέρνησης Μητσοτάκη στην 28ετία μεταξύ των ετών 2026 και 2052!
Οι ανεκδιήγητοι κυβερνώντες μάλιστα τοποθετούν την παράδοση του Flyover (FlyNEVER) για τον Μάιο του 2027, γεγονός που εκ των πραγμάτων αποκλείεται να συμβεί. Οι αναμενόμενες παρατάσεις που θα επιτείνουν την παράταση της ταλαιπωρίας των Θεσσαλονικέων και των επισκεπτών της πόλης, θα εκτοξεύσουν σε ακόμα μεγαλύτερα ύψη, το κόστος ενός αχρείαστου και επιζήμιου έργου.
Η πρόταση μας, καθώς έχουν ξεκινήσει οι εργασίες, είναι η ακύρωση κατασκευής του Flyover και η αντικατάσταση του έργου με την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του υφιστάμενου αυτοκινητόδρομου στο σύνολο του, με την αύξηση των λωρίδων κυκλοφορίας και τη δημιουργία Λ.Ε.Α., έργο που μπορεί να υλοποιηθεί ευκολότερα, γρηγορότερα και με πολύ χαμηλότερο κόστος.
Η βιώσιμη μετακίνηση στη Θεσσαλονίκη, μπορεί και πρέπει να περιλαμβάνει την κατασκευή τραμ, όπως υπήρχε παλαιότερα, που θα συνδέσει τα περίχωρα της πόλης με το Μετρό, του οποίου η επέκταση προς Καλαμαριά θα πρέπει να ολοκληρωθεί σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα. Παράλληλα θα πρέπει άμεσα να συνεχιστεί η επέκταση του προς το σταθμό των ΚΤΕΛ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, στη Νέα Ευκαρπία, στον Εύοσμο, στη Σταυρούπολη και στην Τούμπα. Επίσης, είναι απαραίτητη η άμεση κατασκευή υπέργειου σιδηρόδρομου από τον τερματικό σταθμό του Μετρό στη Μίκρα, μέχρι το αεροδρόμιο και στη συνέχεια μέχρι την Περαία.
Πρόταση μας είναι η αξιοποίηση του μεγάλου θαλάσσιου μετώπου της πόλης, με τη δημιουργία θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας και την κατασκευή στάσεων που θα καλύψει αρχικά το θαλάσσιο μέτωπο από το Καλοχώρι έως το Αγγελοχώρι. Επίσης προτείνουμε την επέκταση του δικτύου των ποδηλατοδρόμων σε όλο το πολεοδομικό συγκρότημα, με σκοπό να διαμορφωθεί μια καινούρια κουλτούρα οικολογικών μετακινήσεων και να ενισχυθεί η χρήση των εναλλακτικών μέσων μεταφοράς στην πόλη.
Όραμα μας εδώ και πολλά χρόνια, είναι η δημιουργία τελεφερίκ στα πρότυπα της Βαρκελώνης, που θα συνδέσει την Έκθεση με την Άνω Πόλη, ένα εμβληματικό έργο που μπορεί να βοηθήσει ουσιαστικά στις μετακινήσεις, αλλά και να δώσει ώθηση στον τουρισμό. Για το έργο αυτό υπάρχουν οι απαραίτητες εγκρίσεις από την Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων και τη Δασική Υπηρεσία.
Η χρηματοδότηση του τελεφερίκ, όπως και αρκετών από τις παραπάνω προτάσεις μας, μπορεί να γίνει εφικτή από την εξοικονόμηση πόρων, από την ακύρωση του έργου της αχρείαστης, προβληματικής και πανάκριβης υπεριπτάμενης λεωφόρου στην περιφερειακή της Θεσσαλονίκης.
Γκιουζέλης Δημήτριος
Πολιτευτής, 1ος επιλαχών στην Α' Θεσσαλονίκης
Υπεύθυνος της Θεματικής Ομάδας Τουρισμού της ΝΙΚΗΣ
Ιδρυτής του www.thessalonikitourism.gr
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
-
Πρόσκληση για τακτική συνεδρίαση του Δ.Σ. της Δ.Ε.Υ.Α. Πέλλας
23 Δεκεμβρίου 2024 -
Θανατηφόρο τροχαίο στην Ξάνθη: Ένας νεκρός και δυο σοβαρά τραυματισμένοι
23 Δεκεμβρίου 2024
ΣΧΟΛΙΑ