close search results icon

Εβρος: «Γκάζι» για επέκταση του φράχτη στα σύνορα

Εβρος: «Γκάζι» για επέκταση του φράχτη στα σύνορα

Ζήτημα ημερών θεωρείται η επίσκεψη του υπουργού Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, στον Εβρο, προκειμένου να επιθεωρήσει τις εργασίες στην ανέγερση της πρώτης φάσης της επέκτασης του φράχτη στα ελληνοτουρκικά σύνορα. Αλλωστε, το κομμάτι του φράχτη μήκους 26 χιλιομέτρων που έχει κατασκευαστεί στην περιοχή των Φερών υλοποιήθηκε όταν ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης ήταν και πάλι επικεφαλής στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.

Επομένως, γνωρίζει από πρώτο χέρι τις ιδιαιτερότητες της περιοχής και τη σπουδαιότητα της ανέγερσής του. Αλλωστε, είχε επανειλημμένως δηλώσει ότι είναι ένα σημαντικό εργαλείο στον έλεγχο των παράνομων μεταναστευτικών ροών από την Τουρκία μέσω του ποταμού Εβρου. «Νομίζω ότι είναι ένα από τα πιο σύγχρονα έργα που έχει φτιάξει η μεταπολιτευτική Ελλάδα. Ουδέποτε στην ιστορία της χώρας υπήρξαν και έγιναν τόσα πολλά σημαντικά έργα για την ασφάλεια των συνόρων μας στην περιοχή του Εβρου», είχε δηλώσει πριν από τρία χρόνια.

Στο μεταξύ, μετά την εορταστική ανάπαυλα και τις αργίες, τα συνεργεία των εργολάβων έχουν και πάλι στρωθεί στη δουλειά κατασκευάζοντας την πρώτη φάση της επέκτασης του φράχτη μήκους 35 χλμ., ο οποίος εκτείνεται μεταξύ των χωριών Ψαθάδες Διδυμοτείχου και Κορνοφωλιά Σουφλίου.

Ένα μήνα μετά την έναρξη των εργασιών, η πρόοδος που έχει συντελεστεί είναι εντυπωσιακή, καθώς συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό οι τοποθετήσεις των πασσάλων ύψους πέντε μέτρων, πάνω στους οποίους «κουμπώνουν» τα υπόλοιπα κομμάτια. Μεταξύ άλλων προβλέπεται η ανέγερση μεταλλικού κιγκλιδώματος στο οποίο θα τοποθετηθούν λαμαρίνα, ειδική για αποτροπή αναρρίχησης, και κονσερτίνα.

Παράλληλα, θα δημιουργηθούν νέα παρατηρητήρια, και πιο συγκεκριμένα επτά υπερυψωμένα, που θα έχουν αντιβαλλιστική προστασία, θα βελτιωθούν και θα συντηρηθούν τέσσερα φυλάκια και τέσσερα παρατηρητήρια. Επίσης, γίνονται εργασίες για διάνοιξη νέων οδών επιτήρησης. Σε σημεία όπου θα κριθεί αδύνατο να κατασκευαστούν μόνιμα εμπόδια, προβλέπεται δυνατότητα τοποθέτησης φορητών εμποδίων, που δεν θα έχουν βαθιά θεμελίωση αλλά θα βασίζονται σε αντίβαρα. Το κόστος του έργου είναι 100 εκατομμύρια ευρώ και την υλοποίησή του έχουν αναλάβει οι εταιρίες ΤΕΡΝΑ και Intrakat.

Στην υπογραφή της σχετικής σύμβασης, η οποία πραγματοποιήθηκε στα τέλη Μαρτίου 2023 στον Εβρο, παραβρέθηκε και ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης. « Οσοι εργαλειοποίησαν τον πόνο κατατρεγμένων ανθρώπων απέτυχαν», είπε, και μίλησε για συνέχεια και συνέπεια μιας μεταναστευτικής πολιτικής δίκαιης και αποτελεσματικής, η οποία μπορεί και βλέπει και να θωρακίζει τα σύνορα σώζοντας χιλιάδες αθώους στο Αιγαίο από τις αδίστακτες συμμορίες των διακινητών. «Αυτό το νέο τμήμα που θα κατασκευαστεί θα προσθέσει άλλα 35 χιλιόμετρα με αυτόματα συστήματα επιτήρησης και ακόμα περισσότερους συνοροφύλακες, που θα αυξηθούν κατά 250», ανέφερε.

Η ΘΩΡΑΚΙΣΗ

Το πρώτο κομμάτι του φράχτη μήκους 26 χιλιομέτρων κατασκευάστηκε στην περιοχή των Φερών, ενώ η δεύτερη φάση της επέκτασής του έχει συνολικό μήκος 140 χιλιομέτρων με ορίζοντα υλοποίησης τριών χρόνων και εξετάζεται η πιθανότητα ευρωπαϊκής χρηματοδότησης.

Πάντως, το σχέδιο «θωράκισης» του Εβρου περιλαμβάνει και το στελεχικό δυναμικό που περιπολεί στην περιοχή. Οι συνοροφύλακες, εκτός από την αποτρεπτική ισχύ του φράχτη, θεωρούν ως βασικό «εργαλείο» τους τις κάμερες που υπάρχουν στους πυλώνες του, καθώς διαρκώς στέλνουν εικόνα στα κέντρα επιχειρήσεων στην Αλεξανδρούπολη και στην Ορεστιάδα, ενώ τη λαμβάνει και το Κέντρο Επιχειρήσεων στο Αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ.

eleftherostypos.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

ΣΧΟΛΙΑ