Fraport: 7,3 εκατ. επιβάτες το 2024 στο «Μακεδονία» – Το αεροδρόμιο του μέλλοντος στην 88η ΔΕΘ (ΦΩΤΟ)
Οι καινοτόμες τεχνολογίες στο αεροδρόμιο της συμπρωτεύουσας.
Σε ταχύτερη, αρτιότερη και φιλικότερη μέσω καινοτόμων τεχνολογικών συστημάτων φιλοδοξεί να μετατρέψει την εξυπηρέτηση των επιβατών του αεροδρομίου «Μακεδονία» η Fraport Greece, το οποίο καταγράφει συνεχώς αύξηση στην επιβατική του κίνηση.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΔΗΜΗΤΡΑ ΤΑΓΚΑ
Το αεροδρόμιο του μέλλοντος αλλά και τις επιδόσεις των 14 αεροδρομίων που διαχειρίζεται η Fraport με έμφαση στη Θεσσαλονίκη παρουσίασαν ο Γενικός Διευθυντής Ανάπτυξης της εταιρείας κ. Γιώργος Βήλος και ο Επικεφαλής του τμήματος Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών της εταιρείας κ. Γιάννης Θεόφιλος στο πλαίσιο της 88ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, με την εταιρεία να επενδύει ετησίως 50 εκατ. ευρώ στη λειτουργία και αναβάθμιση των υποδομών των αεροδρομίων της. Από το 2017 έχει επενδύσει μισό δισ. ευρώ στα 14 περιφερειακά της αεροδρόμια ενώ αυτήν την περίοδο υλοποιείται πρόγραμμα άνω των 130 εκατ. ευρώ για τη βελτίωση και την πιστοποίηση της ασφάλειας των 13 αεροδρομίων της Fraport.
Όπως ανέφερε σε δηλώσεις του ο κ. Βήλος, το αεροδρόμιο «Μακεδονία» θα συνεχίσει να είναι το μεγαλύτερο της Fraport με σημαντική εμπορική ανάπτυξη. Και η Θεσσαλονίκη αλλάζει σελίδα ως προορισμός με ισχυρές προοπτικές ανάπτυξης ενώ επικρατεί πλέον κλίμα σύμπνοιας και συνεργασίας μεταξύ όλων των αρμόδιων τουριστικών φορέων στην προσπάθεια για αύξηση των τουριστικών ροών στην πόλη και στην ευρύτερη περιοχή», είπε χαρακτηριστικά.
Υψηλές «πτήσεις» στο Μακεδονία
Αναφορικά με τις επιδόσεις του αεροδρομίου «Μακεδονία», ο κ. Βήλος δήλωσε ότι κινείται σε πολύ καλά επίπεδα με άνοδο της επιβατικής κίνησης και προσθήκη νέων δρομολογίων σε απευθείας προορισμούς. Ειδικότερα, το 2023 διακινήθηκαν 7 εκατ. επιβάτες με άνοδο 22% και το 68% να αφορά στη διεθνή κίνηση ενώ για φέτος οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για 7,3 εκατ. επιβάτες. Στο οκτάμηνο του 2024, το αεροδρόμιο καταγράφει ήδη άνοδο 4,3% σε σύγκριση με πέρσι. Σχετικά με τους νέους προορισμούς, στο «Μακεδονία» προστέθηκαν 10 νέα δρομολόγια και 7 σε υφιστάμενους προορισμούς, έξι νέες αεροπορικές εταιρείες και τρεις νέες χώρες (Μολδαβία, Φινλανδία, Βοσνία και Ερζεγοβίνη). «Σε συνεργασία με τους τουριστικούς φορείς, διοργανώνουμε και press trips με αγορές στόχους όπως Αγγλία, Γερμανία, Αυστρία, Πολωνία, Γαλλία και Ιταλία με σκοπό την αύξηση των τουριστών. Συμπράξεις τουρισμού έχουμε ακόμη πέρα από τη Θεσσαλονίκη, με Χανιά, Λέσβο, Καβάλα, και Κεφαλλονιά», πρόσθεσε ο κ. Βήλος.
«Αργεί» η σύνδεση με Αμερική
Για την απευθείας σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την Αμερική, ο κ. Βήλος εξήγησε ότι αργεί η σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη, καθώς απαιτούνται στοχευμένες προσπάθειες προβολής της πόλης στην Αμερική. «Ένα αεροπλάνο πρέπει όχι μόνο να προσγειώνεται γεμάτο με επιβάτες στη Θεσσαλονίκη αλλά και να φεύγει με κόσμο. Συνεχίζουμε να μιλάμε με αμερικάνικες αεροπορικές για τη σύνδεση και τα νούμερα επιβατών δεν τους βγαίνουν αυτή τη στιγμή διότι δεν είναι γνωστή η Θεσσαλονίκη ως προορισμός. Η ανάπτυξη επίσης του αεροδρομίου της Αθήνας από και προς την Αμερική εκτιμώ ότι θα επιβραδύνει την πιθανότητα ύπαρξης δρομολογίου Θεσσαλονίκη – Αμερική», υποστήριξε ο κ. Βήλος.
Με βάση και τη μελέτη της Fraport στα 14 αεροδρόμια της, προκύπτει ότι οι επιβάτες που μένουν στη Θεσσαλονίκη και αναχωρούν προέρχονται από Ελλάδα, Γερμανία, Αγγλία, Κύπρος, Ιταλία, Πολωνία, Ολλανδία, Ισραήλ, Ελβετία, Αυστρία και στην 11η θέση η Αμερική.
Η εικόνα στα υπόλοιπα αεροδρόμια
Από το 2017, η πρώτη χρονιά που πέρασαν στη διαχείριση της Fraport τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας που αποτελούν βασικές πύλες εισόδου του τουρισμού, μέχρι και το 2023 η επιβατική κίνηση αυξήθηκε πάνω από 22% ενώ το 2024 αναμένεται να είναι ακόμη μεγαλύτερη η άνοδος με 36 εκατ. επιβάτες. Το δίκτυο αεροπορικών συνδέσεων της Fraport ήταν κατά 75% κίνηση εξωτερικού στην έναρξη διαχείρισης των αεροδρομίων, το 2022-2023 έφτασε στο 80% και το 2024 θα είναι μεγαλύτερο. «Η τουριστική ανάπτυξη προϋποθέτει περισσότερες απευθείας συνδέσεις με χώρες και πόλεις του εξωτερικού. Στα αεροδρόμιά μας έχουν διακινηθεί περισσότεροι από 205 εκατ. επιβάτες μέχρι σήμερα», πρόσθεσε ο κ. Βήλος.
Σε σύγκριση μάλιστα με το αεροδρόμιο της Αθήνας, σημείωσε ότι τα αεροδρόμια της Fraport είναι αμιγώς τουριστικοί προορισμοί και λόγω της πανδημίας υπήρξε επιβράδυνση. Ωστόσο, τα τελευταία δύο χρόνια η Fraport κατέγραψε, σύμφωνα με τον κ. Βήλο, υψηλότερες αυξήσεις. Το 2023 μάλιστα οι επιβάτες που διακινήθηκαν στα αεροδρόμια της χώρας 72 εκατ., εκ των οποίων τα 34 εκατ. προέρχονται από τη Fraport. Για το 2024, θετικό πρόσημο κατά 6-6,5% εμφανίζουν μέχρι στιγμής όλα τα περιφερειακά αεροδρόμια της εταιρείας με εξαίρεση τη Μύκονο (-1,5%) και την Καβάλα (-5%), εκτιμώντας ότι η χρονιά θα κλείσει με 34 εκατ. επιβάτες, περισσότεροι από το 2023. Συνολικά απασχολούνται άμεσα και έμμεσα 15.000 εργαζόμενοι, από τους οποίους το 1/3 απασχολείται στο «Μακεδονία».
Για την πτώση της Καβάλας, ο κ. Βήλος εξήγησε ότι η πόλη «πονάει» τουριστικά. «Αν και έχουμε την εξαιρετική σύμπραξη με τους ξενοδόχους για την προβολή της πόλης, έχει μόνο τη Θάσο ως τουριστικό προορισμό για να έρθει κάποιος αεροπορικώς. Ο υψηλός μάλιστα οδικός τουρισμός στην περιοχή μειώνει την αεροπορική κίνηση, Το 2023 μάλιστα αποσύρθηκαν δύο αεροπορικές εταιρείες από την Καβάλα», ανέφερε.
Ερωτηθείς για τις νέες παραχωρήσεις αεροδρομίων της χώρας και την εκδήλωση ενδιαφέροντος της Fraport, απάντησε ότι δεν επιτρέπεται στην εταιρεία βάσει καταστατικού να διεκδικήσει τη διαχείριση άλλων αεροδρομίων. «Οι μέτοχοι μας όμως μπορούν να ενδιαφερθούν. Ήδη, έχει δημιουργηθεί το σχήμα Fraport-Όμιλος Κοπελούζου-Κωνσταντακόπουλου για την διεκδίκηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Βήλος.
Οι καινοτόμες τεχνολογίες στο «Μακεδονία»
Από την πλευρά του ο κ. Θεόφιλος αναφέρθηκε στις καινοτόμες και βιώσιμες τεχνολογικές λύσεις που θα εγκατασταθούν στα αεροδρόμια συμπληρωματικά των ανθρώπων που εργάζονται δίνοντας έτσι μια γεύση από το μέλλον και πώς θα είναι εξοπλισμένα τεχνολογικά, βελτιώνοντας την εξυπηρέτηση των επιβατών με χρήση ρομποτικής, drones, Τεχνητής Νοημοσύνης κτλ. Στο «Μακεδονία» η εγκατάσταση του συνόλου των νέων τεχνολογιών θα γίνει εντός του 2025.
Πρόκειται για τo ρομπότ «Ozzie Generation 1» της Ozzie Robotics, η spin off του ΕΚΕΤΑ, προς χρήση από τους επιβάτες για να σκανάρει το εισιτήριο του, να βλέπει μεταξύ άλλων το check-in, αφίξεις και αναχωρήσεις, συλλέγοντας ταυτόχρονα πληροφορίες όπως για την ποιότητα του αέρα. Από τον Οκτώβριο θα βρίσκεται στην είσοδο του «Μακεδονία» και από αρχές του 2025 θα προστεθεί ακόμη ένα ρομπότ με στόχο να τοποθετηθούν πάνω από τρία στη Θεσσαλονίκη.
Στο σύστημα Smart Path της SITA, οι επιβάτες θα δηλώνουν τα βιομετρικά τους δεδομένα προκειμένου να αποφεύγουν τους συνεχείς ελέγχους του εισιτηρίου, της ταυτότητας και του διαβατηρίου τους από την άφιξη στο αεροδρόμιο μέχρι και την αναχώρηση τους, οι οποίες πληροφορίες διαγράφονται αφού αναχωρήσει. Δοκιμαστικά θα τεθεί σε λειτουργία μέχρι τις αρχές του 2025. Παράλληλα, το MANiBOT στοχεύει στη δημιουργία δίχειρων κινούμενων ρομπότ με την ικανότητα εκτέλεσης μεγάλης ποικιλίας χειρισμών όπως η μεταφορά υπέρβαρων βαλιτσών στο αεροδρόμιο, καθώς το έργο με drone που «τρέχει» η Fraport θα κάνει περιμετρικές επιθεωρήσεις στα αεροδρόμια εντοπίζοντας προβλήματα.
πηγή: thesstoday.gr
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
-
Πώς η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να δημιουργήσει “ρήξεις” στην κοινωνία
17 Νοεμβρίου 2024 -
Πέλεκυς: Η διαγραφή Σαμαρά και ο Άγιος Παΐσιος
17 Νοεμβρίου 2024 -
Καιρός: Έως και 21 βαθμούς η θερμοκρασία τη Δευτέρα
17 Νοεμβρίου 2024 -
Στέργιος Αντωνίου...στα πριμ και η οικογένεια του Μπάλντοκ
17 Νοεμβρίου 2024
ΣΧΟΛΙΑ