close search results icon

«Λερναία Ύδρα» τα προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο – Τι αναφέρουν οι μηχανοδηγοί

Τα προβλήματα του σιδηροδρομικού δικτύου τόσο στη βόρεια όσο και στη νότια Ελλάδα είναι πάρα πολλά.

Τι αναφέρουν οι μηχανοδηγοί – Τμήματα χωρίς τηλεδιοίκηση και φωτοσήμανση, προβλήματα στις υποδομές, μη καθαρισμός των γραμμών και αδιαφορία της εταιρείας στις αναφορές τους

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΦΑΝΗ ΧΑΡΙΣΗ

Η εικόνα με την πλημμυρισμένη σιδηροδρομική σήραγγα των Τεμπών μπορεί να είναι πρωτόγνωρη, ακόμα και για τους εργαζόμενους στο σιδηρόδρομο και να οφείλεται στη σφοδρή κακοκαιρία «Bora» όμως αναδεικνύει την απόλυτη ανάγκη του εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου και των υποδομών του.

Για την αποκατάσταση της σήραγγας στην οποία εισήλθαν τόνοι νερού, λάσπης και φερτών υλικών χρειάστηκαν πάρα πολλές ώρες για να καθαριστεί η σήραγγα και σιγά σιγά να δοθεί στην κυκλοφορία και όπως ανέφεραν στην «Κ» πηγές του ΟΣΕ «πρώτο μέλημα ήταν ο καθαρισμός της σήραγγας και η κυκλοφορία και στη συνέχεια θα εξεταστούν τα πάντα προκειμένου να δούμε αν χρειάζονται κάποια έργα έτσι ώστε να διασφαλιστεί ότι δεν θα επαναληφθεί το συμβάν».

Τα προβλήματα του σιδηροδρομικού δικτύου τόσο στη βόρεια όσο και στη νότια Ελλάδα είναι πάρα πολλά όπως είπε στην «Κ» ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης, Δημήτρης Κουτσιαύτης. Στα μείζονα ζητήματα όπως λένε οι μηχανοδηγοί είναι ότι σε ολόκληρο το σιδηροδρομικό δίκτυο δεν δουλεύει πουθενά το σύστημα ETCS δηλαδή το σύστημα αυτόματης προστασίας των συρμών.

02.jpg
Η πλημμύρα των συρμών στα Τέμπη

Ένα άλλο τεράστιο πρόβλημα που όπως επισημαίνουν οι μηχανοδηγοί αφορά την ασφάλεια των δρομολογίων είναι ο μη καθαρισμός της βλάστησης παραπλεύρως των γραμμών. Ακόμα και περιοχές από όπου περνούν τα τρένα και στις οποίες είχαν ξεσπάσει πυρκαγιές τα προηγούμενα έτη δεν καθαρίστηκαν ποτέ με ότι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια των αμαξοστοιχιών και των επιβατών με τα δένδρα κυριολεκτικά «γλείφουν» τα τρένα.

«Από την Δεκέλεια έως και το Πολυδένδρι πρέπει να γίνει καθαρισμός δίπλα στη γραμμή. Κατα μήκος της γραμμής εκεί υπάρχουν καμένα δένδρα και έχουμε εδώ και καιρό ζητήσει να καθαριστεί η περιοχή πέριξ της γραμμής. Πρέπει να γίνει αποψίλωση» είπε ο κ. Κουτσιαύτης.

Ίδια κατάσταση επικρατεί και στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Βορείου Ελλάδος και όπως επισημαίνει στην «Κ» ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης, Μιχάλης Καλαμάρας τα προβλήματα με την βλάστηση και του μη καθαρισμού πέριξ των γραμμών δημιουργούν πολλά προβλήματα.

Στη Βόρεια Ελλάδα υπάρχουν οι περισσότερες ισόπεδες διαβάσεις του σιδηροδρομικού δικτύου όμως όπως λέει ο κ. Καλαμάρας το θέμα πλέον έχει λυθεί σε ικανοποιητικό βαθμό καθώς σε όποια ισόπεδη διάβαση δεν λειτουργεί το αυτόματο σύστημα ειδοποίησης διέλευσης τρένου «πλέον φυλάσσεται στα περισσότερα σημεία» από προσωπικό.

«Αντιμετωπίζουμε όμως τεράστιο πρόβλημα με την υποδομή που δεν βλέπω να βελτιώνεται. Θα δείτε τις επόμενες ημέρες που θα κυκλοφορήσει η νέα χάραξη, δηλαδή οι νέοι διάδρομοι, όπου για παράδειγμα στο σερραϊκό το δρομολόγιο σήμερα είναι δύο ώρες και 45 λεπτά και θα πάει πάνω από τρεις ώρες. Όλο αυτό το πρόβλημα προέρχεται από την γραμμή καθώς δεν υπάρχει συντήρηση και δεν μπορούν να βελτιώσουν την ποιότητα» είπε ο κ. Καλαμάρας.

Όσον αφορά τους φωτεινούς σηματοδότες ανέφερε ότι «δουλεύουν στον άξονα (σ.σ. εννοεί στη γραμμή Θεσσαλονίκης- Αθήνας), όμως έχουμε ένα μεγάλο ερωτηματικό καθώς είχαμε το περιστατικό στον Κορινό και για το οποίο περιμένουμε να μας ενημερώσουν». Υπενθυμίζεται ότι πριν λίγες ημέρες στο σταθμό του Κορινού Πιερίας είχε ακινητοποιηθεί λόγω βλάβης ο συρμός του προαστιακού ενώ στην ίδια γραμμή βρίσκονταν και το τρένο intercity που είχε ξεκινήσει από τη Θεσσαλονίκη για Αθήνα και όπως ανέφεραν οι μηχανοδηγοί τα χειρότερα αποφεύχθηκαν όταν άκουσαν μέσω ασυρμάτου τον συνάδελφο τους να λέει ότι είναι ακινητοποιημένος στο σταθμό. Σύμφωνα με τον ΟΣΕ στην περιοχή λειτουργούν και η τηλεδιοίκηση και η φωτοσήμανση.

Η φωτοσήμανση όμως όπως αναφέρει ο κ. Καλαμάρας «δεν δουλεύει στον κόμβο της Θεσσαλονίκης, δηλαδή ο ΤΧ1 δεν δουλεύει καθόλου» ενώ σε άλλα κομμάτια όπως στις Σέρρες έως τον Στρυμώνα η φωτοσήμανση δουλεύει. Αξίζει να επισημανθεί ότι σήμερα τα επιβατικά τρένα φτάνουν μόνο μέχρι τις Σέρρες και όχι σε άλλες πόλεις της Βόρειας Ελλάδας.

Στην υπόλοιπη χώρα όσον αφορά την φωτοσήμανση όπως ανέφερε ο κ. Κουτσιαύτης «έχει γίνει μια πρόοδος αλλά έχει ακόμα πολύ δουλειά».

Στα τμήματα που δουλεύει η φωτοσήμανση είναι στο πεδίο Αγίων Αναργύρων έως Αεροδρόμιο, από Λιόσια έως αεροδρόμιο, από Λιόσια- Κάντζα, από Αγίους Αναργύρους έως Οινόη και από Αγίους Αναργύρους έως και Λιανοκλάδι ενώ δεν λειτουργεί από Λιόσια έως Κιάτο. Επίσης δεν λειτουργεί τηλεδιοίκηση και φωτοσήμανση στο τμήμα Πειραιάς- Ρέντη, Αθήνα προς Αγίους Αναργύρους και Οινόη προς Χαλκίδα.

Περαιτέρω δε, όπως ανέφερε ο κ. Κουτσιαύτης «ακόμα περιμένουμε την αποκατάσταση των ζημιών που προέκυψαν από την κακοκαιρία Daniel έτσι ώστε να λειτουργήσει και πάλι ο σιδηρόδρομος προς και από τον Βόλο ενώ δεν δουλεύει και η γραμμή Παλαιοφάρσαλα- Καλαμπάκα».

03.jpg
Το σύστημα αυτόματης προστασίας των συρμών ETCS

Τέλος ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης επισημαίνει ότι οι αναφορές που κάνουν προς την εταιρεία για τα προβλήματα απλά μπαίνουν στο συρτάρι και δεν λαμβάνονται σοβαρά υπόψη προκειμένου να επιλυθούν.

«Για εμένα τα ψέματα θεωρώ ότι είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα. Όταν έχουμε καθημερινά προβλήματα τα οποία η εταιρεία λέει ότι είναι αμελητέα προβλήματα ή λένε ότι δεν έτσι όπως τους τα λέμε, αυτό είναι το σημαντικότερο πρόβλημα. Έχουμε δώσει αναφορές στην εταιρεία (σ.σ. εννοεί την Hellenic Train) για πολύ σημαντικά προβλήματα και οι οποίες αναφορές μπήκαν στο συρτάρι. Είναι υπεύθυνη και η εταιρεία που θα έπρεπε να πάρει τις αναφορές και να πάει να λύσει τα προβλήματα με τον ΟΣΕ» ανέφερε ο κ. Καλαμάρας.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ KARFITSA





ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

ΣΧΟΛΙΑ