close search results icon

BREAKING NEWS

Μενδώνη: Προσβλητικό το βίντεο από τον αρχαιολογικό χώρο της Πέλλας, δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα

Μενδώνη: Προσβλητικό το βίντεο από τον αρχαιολογικό χώρο της Πέλλας, δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα




Περήφανη για το μουσείο της Πέλλας και ικανοποιημένη με τον αρχαιολογικό χώρο της περιοχής, δήλωσε η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, η οποία βρέθηκε χθες στο σημείο, συνοδευόμενη από τη γενική διευθύντρια Αρχαιοτήτων Ολυμπία Βικάτου. Σε δηλώσεις της μετά την επίσκεψη, η υπουργός αναφέρθηκε σε αναρτημένο βίντεο στην εφαρμογή TikTok αναφορικά με την κατάσταση σε τμήμα του αρχαιολογικού χώρου της Πέλλας, υπογραμμίζοντας ότι «δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα» και ανακοινώνοντας ότι η Εφορεία Αρχαιοτήτων Πέλλας θα κάνει όλες τις νόμιμες ενέργειες, καθώς το άτομο που τράβηξε το βίντεο, εισήλθε στον αρχαιολογικό χώρο παρανόμως.

«Πριν από μερικές μέρες κυκλοφόρησε στο TikTok ένα βίντεο το οποίο είναι εξαιρετικά προσβλητικό για την Πέλλα. Δεν θα είχα κανένα πρόβλημα να αναλάβω για λογαριασμό της υπηρεσίας οποιαδήποτε ευθύνη, αν ήταν αληθινά αυτά τα οποία παρουσιάστηκαν», δήλωσε στους δημοσιογράφους η υπουργός Πολιτισμού, υπογραμμίζοντας ότι τόσο ο αρχαιολογικός χώρος της Πέλλας και όσο το Μουσείο «κατά γενική ομολογία είναι από τους πιο ενδιαφέροντες χώρους και από τα πιο ωραία μουσεία, τα οποία έχουμε στην πατρίδα μας».

Σχολιάζοντας η κ. Μενδώνη σημεία του βίντεο, αναφέρθηκε στα κτήρια υποδομής που παρουσιάζονται ως «εγκαταλειμμένα» και εξήγησε ότι αυτά δημιουργήθηκαν βάσει ενός σχεδίου του υπουργείου Πολιτισμού 25 χρόνια πριν, το οποίο προέβλεπε ότι η σύγχρονη είσοδος στον αρχαιολογικό χώρο θα γινόταν από τον ίδιο τόπο που βρίσκονταν στην αρχαιότητα. «Κανονικά, για να λειτουργήσουν τα κτήρια όπως είχε σχεδιαστεί, θα έπρεπε να έχει γίνει ένας δρόμος, μία είσοδος, να έχουν τοποθετηθεί σημάνσεις, να έχει δημιουργηθεί χώρος στάθμευσης έξω από την σημερινή πεζογέφυρα, ώστε ο επισκέπτης να μπαίνει στην ίδια οδό και να έχει μπροστά του την ίδια κατεύθυνση που είχε και ο αρχαίος όταν έμπαινε στην πόλη του. Για διάφορους λόγους, αυτό το πράγμα έχει καθυστερήσει», είπε χαρακτηριστικά, τονίζοντας ότι γι’ αυτό δεν έχει ευθύνη το υπουργείο Πολιτισμού. Παρόλα αυτά, όπως επισήμανε, οι συγκεκριμένες υποδομές «σε καμία περίπτωση δεν είναι στην κατάσταση η οποία παρουσιάζεται σε αυτό το βίντεο» και «ο χώρος που βρίσκονται τα κτήρια επί της ουσίας δεν είναι επισκέψιμος».

Σημείωσε ωστόσο ότι στο εσωτερικό του ενός κτηρίου λειτουργούν εργαστήρια όπου παράγονται αντίγραφα του Οργανισμού Ανάπτυξης και Διαχείρισης Πολιτιστικών Πόρων, τα οποία τροφοδοτούν το μουσείο της Πέλλας, καθώς και άλλα πωλητήρια αρχαιολογικών χώρων και μουσείων. Επίσης, στο άλλο κτήριο λειτουργεί εργαστήρι που παρουσιάζει τη λογική της συντήρησης των αρχαίων αντικειμένων, το οποίο απευθύνεται κατά κύριο λόγο στα σχολεία. «Εγώ ζήτησα από την κ. Τσιγαρίδα (σ.σ. Προϊσταμένη Εφορείας Αρχαιοτήτων Πέλλας) από 1ης Ιουνίου να το ανοίξει και στους επισκέπτες του αρχαιολογικού χώρου, διότι γνωρίζουμε ότι τέτοιου είδους δραστηριότητες, ψηφιακά προγράμματα και φιλμς τα οποία δείχνουν τη συντήρηση των αρχαιοτήτων, προκαλούν πολύ μεγάλο ενδιαφέρον», είπε χαρακτηριστικά.

Επίσης, στον αρχαιολογικό χώρο των 4.000 στρεμμάτων υπάρχουν δύο αμφιθέατρα -ένα υπαίθριο και ένα στεγασμένο- τα οποία χρησιμοποιούνται τους θερινούς μήνες για εκδηλώσεις. «Ζήτησα από την υπηρεσία -και θα το κάνουμε- να γίνει το κλειστό αμφιθέατρο ένας χώρος ψηφιακών προβολών για την ιστορία του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Η Εφορεία έχει ήδη έτοιμο κάποιο υλικό, που δεν είναι φτιαγμένο γι’ αυτό το σκοπό, παρ’ όλα αυτά θα χρησιμοποιηθεί για άμεση προβολή», ανέφερε και συμπλήρωσε ότι ταυτόχρονα το Υπουργείο θα υλοποιήσει ένα ερευνητικό πρόγραμμα σε συνεργασία με πανεπιστημιακά ιδρύματα, ώστε να δημιουργηθεί μια ειδική ψηφιακή προβολή με αξιοποίηση και της τεχνητής νοημοσύνης, που να παρουσιάζει τον Μέγα Αλέξανδρο στους επισκέπτες. «Ο Αλέξανδρος ξεκίνησε από εδώ και συνδυάζει τρεις μαγικές περιοχές της Μακεδονίας μας: Την Πέλλα, τις Αιγές και το Δίο. Είναι τρεις χώροι ιεροί, τους οποίους πρέπει να σεβαστούμε στον μέγιστο δυνατό βαθμό και να τους προβάλλουμε όσο γίνεται περισσότερο», τόνισε η κ. Μενδώνη.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

ΣΧΟΛΙΑ