close search results icon

Μπαράζ αιτήσεων για επιδότηση θέρμανσης με ρεύμα -«Πονοκέφαλος» για τους διαχειριστές των πολυκατοικιών

Μπαράζ αιτήσεων για επιδότηση θέρμανσης με ρεύμα -«Πονοκέφαλος» για τους διαχειριστές των πολυκατοικιών

ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΠΟΥΣ

Με ρυθμούς... πολυβόλου, υποβάλλονται οι αιτήσεις για το επίδομα θέρμανσης κι ενώ η πλατφόρμα του myΘέρμανση θα μείνει ανοικτή για ακόμα 18 ημέρες.

Η μια στις τέσσερις αιτήσεις προέρχονται απ’ όσους χρησιμοποιούν ρεύμα κι αυτό δείχνει αφενός ότι όλο και περισσότεροι στρέφονται σε ηλεκτρικές συσκευές για τη θέρμανση τους αφετέρου ότι είναι διάχυτη η ανησυχία των καταναλωτών για το πώς θα εξελιχθούν οι τιμές του ρεύματος τους επόμενους μήνες.

Ενδεικτικό είναι ότι στη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, αν και η ζήτηση είναι χαμηλότερη, η χονδρική τιμή «έπαιξε» μεταξύ 127 και 146 ευρώ, ενώ σήμερα επιστρέφει στα 167 ευρώ, με τη μέγιστη τιμή στα 452 ευρώ μετά τις 5 το απόγευμα. Αν κρίνει, δε, κανείς από τις υψηλότερες τιμές στη γειτονιά μας (Σερβία, Βουλγαρία, Ρουμανία, Ουγγαρία), αντιλαμβάνεται ότι το «σύνδρομο του καλοκαιριού», δεν υποχωρεί.

Οι αιτήσεις και οι πολυκατοικίες

Μέχρι χθες το βράδυ είχαν υποβληθεί 442.387 αιτήσεις στο myΘέρμανση, εκ των οποίων οι 118.952 αφορούσαν σε κατανάλωση ρεύματος και οι υπόλοιπες 323.435 για πετρέλαιο θέρμανσης και άλλα καύσιμα.

Αν και η φετινή διαδικασία έχει κοινά στοιχεία με την περσινή, οι πολλές «ταχύτητες» επιδότησης ανάλογα με το είδος του θερμαντικού μέσου, προκαλεί «πονοκέφαλο» κυρίως στους διαχειριστές των πολυκατοικιών.

Για παράδειγμα, απαιτείται ο διαχειριστής να δημιουργήσει προφίλ πολυκατοικίας όταν η θέρμανση στη πολυκατοικία γίνεται με κάποιο από τα λοιπά είδη καυσίμων, εκτός του πετρελαίου θέρμανσης και της ηλεκτρικής ενέργειας; Σύμφωνα με την ΑΑΔΕ, στην περίπτωση αυτή οι αιτήσεις όλων των δικαιούχων αρκεί να γίνουν ως σε μονοκατοικίες. Αν και η εφαρμογή δεν εμποδίζει τη δημιουργία προφίλ πολυκατοικίας, αυτό δεν απαιτείται καθώς τα χιλιοστά θέρμανσης εμπεριέχονται στο ποσό που αναλογεί στον δικαιούχο και θα καταχωρισθεί από τον ίδιο το δικαιούχο (όχι από τον διαχειριστή) μέσω της εφαρμογής ΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΑ ΜΟΥ.

Ας δούμε τον γενικό κανόνα. Τι πρέπει να κάνει διαχειριστής πολυκατοικίας στην οποία υπάρχει κοινός καυστήρας, όσον αφορά στα χιλιοστά θέρμανσης, την ενεργοποίηση πληρωμής και τον ΑΦΜ πολυκατοικίας;

Ο διαχειριστής/εκπρόσωπος εισάγει τα στοιχεία των διαμερισμάτων της πολυκατοικίας, καθώς και τα χιλιοστά συμμετοχής κάθε ενός από αυτά στις δαπάνες θέρμανσης (χιλιοστά θέρμανσης). Αλλαγές στα παραπάνω στοιχεία μπορεί ο διαχειριστής να πραγματοποιήσει ΜΟΝΟ πριν ενεργοποιήσει τη δυνατότητα πληρωμής. Είναι υποχρεωτικό να δηλωθούν τα χιλιοστά συμμετοχής σε δαπάνες θέρμανσης για όλα τα διαμερίσματα μιας πολυκατοικίας για να δημιουργηθεί η συνολική εικόνα της (ανοικτά/κλειστά - τα οποία ανήκουν σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα).

Θα πρέπει να συμφωνήσετε σε μία κατανομή που θα ισχύει για όλο το χρόνο. Το σύνολο των χιλιοστών των διαμερισμάτων πρέπει να είναι 1000, ώστε να μπορέσετε να ενεργοποιήσετε και την δυνατότητα πληρωμής.

Μπορείτε να ενεργοποιήσετε τη δυνατότητα πληρωμής όταν θα έχει υποβληθεί έστω και μία αίτηση δικαιούχου. Αυτό το διαπιστώνετε από την ένδειξη «Υπάρχει αίτηση» στα δεξιά των στοιχείων του διαμερίσματος. Στα παραστατικά αγοράς πετρελαίου θέρμανσης τα στοιχεία ΑΦΜ και αριθμός κοινόχρηστης παροχής ρεύματος θα πρέπει να ταυτίζονται με αυτά τα οποία έχετε εισάγει στη Διαχείριση Χιλιοστών Θέρμανσης.

Σε περίπτωση που έχει εκδοθεί ΑΦΜ για την πολυκατοικία και θέλετε τα παραστατικά αγοράς πετρελαίου θέρμανσης να εκδίδονται σε αυτόν, θα πρέπει να ορίσετε τον ΑΦΜ πολυκατοικίας στα προφίλ, επιλέγοντας τον σχετικό σύνδεσμο «Ορισμός ΑΦΜ». Στη συνέχεια ο ΑΦΜ πολυκατοικίας δεν μπορεί να αλλάξει, ούτε να διαγραφεί.

ΠΡΟΣΟΧΗ! Ακόμη και στην περίπτωση που έχει οριστεί ΑΦΜ πολυκατοικίας, στις αιτήσεις των ενοίκων θα αναγράφεται ο ΑΦΜ διαχειριστή/εκπροσώπου. Δεν απαιτείται ενεργοποίηση της διαδικασίας πληρωμής σε περίπτωση επιδότησης ηλεκτρικής ενέργειας.

Τι γίνεται στην περίπτωση αλλαγής διαχειριστή;

Θα πρέπει να δημιουργηθεί νέο προφίλ πολυκατοικίας από τον νέο διαχειριστή. Οι ένοικοι/ιδιοκτήτες θα υποβάλλουν τις αιτήσεις τους στο νέο προφίλ που δημιουργήθηκε με τον ΑΦΜ του νέου διαχειριστή. Ο νέος διαχειριστής δε πρέπει να ξεχάσει να ενεργοποιήσει τη δυνατότητα πληρωμής καθώς πρόκειται για νέο προφίλ.

ΠΡΟΣΟΧΗ! Αν αλλάξει ο διαχειριστής μετά την 6η Δεκεμβρίου 2024, όπου λήγει η προθεσμία υποβολής αιτήσεων, τότε όποιες αγορές πετρελαίου θέρμανσης πραγματοποιηθούν έως και την 31η Μαρτίου 2025 θα πρέπει να εκδοθούν στον ΑΦΜ του προηγούμενου διαχειριστή, διαφορετικά δεν θα προκύψει διασταύρωση.

Μπορεί ο διαχειριστής πολυκατοικίας να αλλάξει τα στοιχεία των ενοίκων και συγκεκριμένα τα πεδία Επώνυμο και όνομα;

Δεν μπορεί να γίνει αλλαγή στοιχείων. Τα ονόματα είναι ενδεικτικά και δεν επηρεάζουν την αίτηση. Σε περίπτωση που στο προφίλ πολυκατοικίας εμφανίζονται τα ονόματα προηγούμενων ενοίκων, τότε ο διαχειριστής θα πρέπει να ενημερώσει τον νέο ένοικο (αν αυτός επιθυμεί να υποβάλλει αίτηση) σχετικά με τον αριθμό του διαμερίσματος που θα πρέπει να επιλέξει στο προφίλ της πολυκατοικίας (ας αναγράφει το ονοματεπώνυμο του προηγούμενου ενοίκου).

Και τι γίνεται αν δεν υπάρχει διαχειριστής ή δεν υπάρχει αριθμός κοινόχρηστης παροχής ρεύματος (μετρητής) στην πολυκατοικία. Τι πρέπει να δηλωθεί;

Στην περίπτωση που δεν υπάρχει διαχειριστής, θα πρέπει να συμφωνηθεί με όλους τους ενοίκους/ιδιοκτήτες ποιος θα «αναλάβει» το ρόλο του διαχειριστή ώστε να δημιουργήσει μέσω της πλατφόρμας myΘέρμανση, το προφίλ της πολυκατοικίας με τα διαμερίσματα, τα χιλιοστά θέρμανσης κ.λπ..

Στην περίπτωση που δεν υπάρχει κοινόχρηστη παροχή ρεύματος, θα πρέπει να συμφωνηθεί με όλους τους ενοίκους/ιδιοκτήτες, ποιου ο αριθμός παροχής ρεύματος (συνήθως του διαχειριστή/εκπροσώπου) θα «παίξει» τον ρόλο της κοινόχρηστης παροχής ώστε να δηλωθεί στο προφίλ της πολυκατοικίας.

 iefimerida.gr

Φωτογραφία αρχείου: Shutterstock

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

ΣΧΟΛΙΑ