Οι προτάσεις της ΝΙΚΗΣ για την τουριστική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης
Το στρατηγικό σχέδιο και το πλάνο δράσεων σε βάθος διετίας για την τουριστική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης, παρουσιάστηκε την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου από τον Δήμαρχο Θεσσαλονίκης και Πρόεδρο του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης κ. Στέλιο Αγγελούδη, παρουσία της υφυπουργού Τουρισμού, κ. Έλενας Ράπτη, του εκπροσώπου του Δημοκρατικού Πατριωτικού Κινήματος ΝΙΚΗ κ. Δημητρίου Γκιουζέλη, και εκπροσώπων του κλάδου.
Στην ομιλία του ο πρόεδρος του ΟΤΘ, δήμαρχος Θεσσαλονίκης, ανέφερε πως από την πρώτη στιγμή διαπιστώθηκε η ανάγκη να λειτουργήσει ο οργανισμός πιο επαγγελματικά, με ένα συνεκτικό σχέδιο, με μετρήσιμα αποτελέσματα. «Για τον λόγο αυτό θέσαμε ως προτεραιότητα τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου στρατηγικού σχεδίου για την ανάπτυξη του προορισμού, σε συνδυασμό με τη στοχευμένη προβολή του για την ενίσχυση της αναγνωρισιμότητάς του. Αυτό το σχέδιο είναι το βασικό θεμέλιο για να οικοδομήσουμε έναν τουριστικό προορισμό βιώσιμο, που να υποδέχεται επισκέπτες δώδεκα μήνες τον χρόνο», τόνισε και πρόσθεσε: «Από την επόμενη ημέρα του Τουρισμού στη Θεσσαλονίκη δεν μπορεί να απουσιάζει κανείς».
Τα δύο σχέδια μελετήθηκαν από την Deloitte Business Solutions Α.Ε., σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), το Ινστιτούτο του (ΙΝΣΕΤΕ) και την Marketing Greece, για λογαριασμό του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης (ΟΤΘ) και του Δήμου Θεσσαλονίκης
Στον χαιρετισμό που απηύθυνε ο κ. Δημήτριος Γκιουζέλης, ως υπεύθυνος της Θεματικής Ομάδας Τουρισμού της ΝΙΚΗΣ και ιδρυτής του Thessaloniki Tourism, αρχικά συνεχάρη τον Δήμαρχο Θεσσαλονίκης για την πρωτοβουλία, καθότι, όπως ανέφερε, οι προηγούμενοι Δήμαρχοι της πόλης, δεν πήραν ποτέ στα σοβαρά το θέμα της τουριστικής ανάπτυξης της Θεσσαλονίκης και ευχήθηκε καλή επιτυχία στο εγχείρημα.
Στη συνέχεια, απευθυνόμενος προς την υφυπουργό τουρισμού κ. Έλενα Ράπτη, καυτηρίασε το γεγονός πως η Θεσσαλονίκη είναι ο φτωχός συγγενής της τουριστικής ανάπτυξης της χώρας, διότι καμία κυβέρνηση δεν φρόντισε για την τουριστική ανάπτυξη και προβολή της. Τόνισε, πως το στοίχημα για τη Θεσσαλονίκη είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου για όλο τον χρόνο και η αναγνωρισιμότητα της στο εξωτερικό.
Η άμβλυνση της εποχικότητας τόνισε, μπορεί να επιτευχθεί όταν θα προβάλλουμε στοχευμένα και όχι ανεξέλεγκτα, το τουριστικό προϊόν μας, σε ομάδες με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά όπως για παράδειγμα:
α. Σε τουρίστες τρίτης ηλικίας τόσο από εντός όσο και από εκτός Ε.Ε. που είναι ευκολότερο να ταξιδέψουν όλο τον χρόνο.
β. Σε τουρίστες από χώρες, κατά βάση, εκτός Ε.Ε. (π.χ. Κίνα, Ιαπωνία, Η.Π.Α., Αυστραλία, Καναδάς), όπου οι θεσμικοί και κλιματολογικοί παράγοντες διαμορφώνουν, εξ αντικειμένου, τουριστική ζήτηση εκτός αιχμής για προορισμούς σαν την Ελλάδα.
Το πρόβλημα της Θεσσαλονίκης ανέφερε, είναι η έλλειψη αναγνωρισιμότητας της σε πολλές μεγάλες χώρες - τουριστικές αγορές του εξωτερικού (Η.Π.Α., Κίνα, Καναδάς), γιατί οι κυβερνήσεις στην Ελλάδα δεν φρόντισαν να προβάλλουν και να ενισχύσουν στο εξωτερικό, το Brand της αγαπημένης μας Θεσσαλονίκης, της πόλης με τη μακραίωνη ιστορία, με πλήθος σημαντικών μνημείων και μουσείων.
Πρότεινε επίσης, τη σύνδεση και παγκόσμια προβολή της Θεσσαλονίκης, με τρεις βασικούς θεματικούς άξονες:
α. Με τα 15 μνημεία της που περιλαμβάνονται στον Κατάλογο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO και αποτελούν πόλο έλξης για τουρίστες σε όλο τον κόσμο.
β. Με τον Μέγα Αλέξανδρο και την ιστορία της Μακεδονίας, που διαχρονικά σαγηνεύει όλους τους ανθρώπους και αποτελεί σημείο εκδήλωσης ενδιαφέροντος, ιδιαίτερα για την προσέλκυση επισκεπτών, από την Αμερική, την Κίνα, την Ιαπωνία και την Αυστραλία.
γ. Με τον Απόστολο των Εθνών Παύλο, που αποτελεί κορυφαία μορφή του Χριστιανισμού και τα Βήματα του Αποστόλου Παύλου θα φέρουν στην Θεσσαλονίκη και στην Ελλάδα χιλιάδες επισκέπτες από μακρινές χώρες. Η Α΄ και Β΄ προς Θεσσαλονικείς Επιστολές του Αποστόλου Παύλου, είναι τα δυο πρώτα γραπτά κείμενα της Καινής Διαθήκης και είναι ένα πολύ σημαντικό γεγονός που θα πρέπει να αναδείξουμε, τόνισε.
Τέλος, πρότεινε στον Δήμαρχο Θεσσαλονίκης Στέλιο Αγελούδη, μια επιτυχημένη συνταγή που εφάρμοσε σαν στέλεχος του Δήμου Θεσσαλονίκης πριν από 16 χρόνια, όταν με δική του πρωτοβουλία και συντονισμό, ο Δήμος οργάνωσε με μεγάλη επιτυχία, σεμινάρια «Τουριστικής εκπαίδευσης και συνείδησης» στους οδηγούς ΤΑΧΙ της Θεσσαλονίκης.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
-
Μία Πράξη Αγάπης από τον Σύλλογο του Νεοχωρίου Αλμωπίας
19 Δεκεμβρίου 2024 -
Πλημμύρισε καμπίνα αεροπλάνου σε πτήση της American Airlines
19 Δεκεμβρίου 2024
ΣΧΟΛΙΑ