close search results icon

Παρίσι / Θα απογειωθούν τελικά τα ιπτάμενα ταξί στην διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων;

Η πλατφόρμα θα εγκατασταθεί σε μια φορτηγίδα στον Σηκουάνα.

Ηδημιουργία μιας πλωτής πλατφόρμας που θα επιτρέπει την κάθετη απογείωση και την προσγείωση ιπτάμενων ηλεκτρικών ταξί κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού εγκρίθηκε την Τρίτη με κυβερνητική απόφαση που δημοσιεύθηκε στην Επίσημη Εφημερίδα της Γαλλικής Δημοκρατίας, ενώ αναμένεται η δικαστική προσβολή της απόφασης από τον δήμο της γαλλικής πρωτεύουσας.

Η πλατφόρμα θα εγκατασταθεί σε μια φορτηγίδα στον Σηκουάνα και «η λειτουργία της θα συνεχιστεί το αργότερο έως τις 31 Δεκεμβρίου 2024», σύμφωνα με την απόφαση της γαλλικής κυβέρνησης, η οποία αναμενόταν εδώ και μήνες. Οι Ολυμπιακοί Αγώνες θα ξεκινήσουν στις 26 Ιουλίου στη γαλλική πρωτεύουσα, και θα διαρκέσουν μέχρι τις 11 Αυγούστου.

Ωστόσο, το έργο απειλείται από την προσφυγή της σοσιαλιστικής δημάρχου του Παρισιού Αν Ινταλγκό, σύμφωνα με ανακοίνωση του γραφείου της στο Γαλλικό Πρακτορείο.

Το δημοτικό συμβούλιο του Παρισιού είχε ήδη αντιταχθεί στο σχέδιο και ο δήμος θα προσβάλει δικαστικά την κυβερνητική απόφαση που δημοσιεύθηκε στην Επίσημη Εφημερίδα της Γαλλικής Δημοκρατίας.

«Δεδομένου του πειραματικού της χαρακτήρα», η απόφαση περιορίζει τις ώρες λειτουργίας της πλατφόρμας αυτής «από τις 08:00 έως τις 17:00» και τον αριθμό των πτήσεων «σε δύο κινήσεις ανά ώρα και 900 πτήσεις καθ’ όλη τη διάρκεια του πειράματος» μέχρι το τέλος του έτους.

Ο όμιλος Aéroports de Paris (ADP) συμμετέχει σε αυτό το πρόγραμμα μαζί με την περιφέρεια του Παρισιού και τη γερμανική εταιρεία Volocopter, η οποία κατασκευάζει το Volocity, ένα διθέσιο εναέριο όχημα, εξοπλισμένο με μπαταρίες που τροφοδοτούν 18 ρότορες πάνω από το πιλοτήριο.

Ο στόχος είναι να επιδείξει, με την ευκαιρία των Ολυμπιακών Αγώνων, τη σκοπιμότητα αυτού του νέου τρόπου μεταφοράς, ο οποίος θα συνδέει διάφορα σημεία κάθετης απογείωσης και προσγείωσης ηλεκτρικών αεροσκαφών, γνωστά ως «vertiports». Τα αεροσκάφη αυτά προωθούνται ως λιγότερο θορυβώδη και λιγότερο βαριά.

Τέσσερα τέτοια vertiports λειτουργούν ήδη στα αεροδρόμια Charles de Gaulle και Le Bourget του Παρισιού, στο Issy-les-Moulineaux νοτιοδυτικά του Παρισιού και στο αεροδρόμιο Saint-Cyr-l’École κοντά στις Βερσαλλίες.

Η μόνη έγκριση που έλειπε ήταν για μια πέμπτη τοποθεσία, μια φορτηγίδα αγκυροβολημένη κοντά στον σιδηροδρομικό σταθμό Austerlitz στο ανατολικό Παρίσι.

Το πείραμα αυτό, που προωθείται ως βιτρίνα για την αεροπορία χωρίς εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, επικρίνεται έντονα από πολλά μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου του Παρισιού, τόσο από την πλειοψηφία όσο και από την αντιπολίτευση, τα οποία το καταγγέλλουν ως «παράλογο σχέδιο» και «οικολογική εκτροπή».

Τον Σεπτέμβριο, η Περιβαλλοντική Αρχή έκρινε τη μελέτη επιπτώσεων «ελλιπή» όσον αφορά την αξιολόγηση της ηχορύπανσης, της κατανάλωσης ενέργειας ή των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.

Οι υποστηρικτές αυτών των ιπτάμενων ταξί υποστηρίζουν ότι οι μεγαλύτερες εκδόσεις θα μπορούσαν αργότερα να χρησιμοποιηθούν για επείγουσες ιατρικές μεταφορές, όπως ασθενείς ή μεταμοσχεύσεις οργάνων.

Καθώς δεν υπάρχει πιστοποίηση από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ασφάλειας της Αεροπορίας πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες, η οποία τώρα αναμένεται στην καλύτερη περίπτωση το φθινόπωρο, οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα θα πρέπει να αρκεστούν σε δωρεάν πτήσεις επίδειξης κατά τη διάρκεια των Αγώνων.

πηγή: tvxs.gr

*κεντρική φώτο: Ένα VoloCity, ένα ηλεκτροκίνητο αστικό αεροταξί της εταιρείας Volocopter πετάει κατά τη διάρκεια μιας πτήσης επίδειξης στη Διεθνή Αεροπορική Έκθεση του Παρισιού (EPA/CHRISTOPHE PETIT TESSON).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

ΣΧΟΛΙΑ