«Πόλεμος» σούπερ μάρκετ-βιομηχανιών για τις προσφορές
Γράφει η Γωγώ Κατσέλη
Σε τεντωμένο σχοινί βρίσκονται οι σχέσεις των λιανεμπόρων και των προμηθευτών μετά την εφαρμογή των νέων μέτρων κατά της ακρίβειας που τέθηκαν σε εφαρμογή από την 1η Μαρτίου.
Ο «κόφτης» κατά 30% στις προωθητικές ενέργειες σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων και κατ’ επέκταση η μείωση των αρχικών τιμών στο ράφι έχει αλλάξει τα δεδομένα στην αγορά πιέζοντας τα περιθώρια κέρδους των βιομηχανιών.
Στο πλαίσιο αυτό, ζητούν από τους εκπροσώπους των σούπερ μάρκετ να βάλουν… πλάτη και να επωμιστούν μέρος του κόστους των προωθητικών ενεργειών, με την αιτιολογία ότι έχουν επιβαρυνθεί σημαντικά μετά την υποχρέωση να περιορίσουν τις τιμές στα ράφια. Για παράδειγμα, υγρό απορρυπαντικό ρούχων που έως τις 29 Φεβρουαρίου είχε αρχική τιμή 25,95 ευρώ, από την 1η Μαρτίου πωλείται στα ράφια στα 19,46 ευρώ, με την εταιρία να συνεχίζει μεν τις προσφορές, αλλά με πολύ μικρότερο ποσοστό.
Αρνούνται
Από την πλευρά τους, οι λιανέμποροι εμφανίζονται ανένδοτοι στο ενδεχόμενο να «χρηματοδοτήσουν» μέρος των προωθητικών ενεργειών. Οπως επισημαίνει στον «Ε.Τ.» ανώτατο στέλεχος του λιανεμπορίου τροφίμων, τα σούπερ μάρκετ έχουν αυξημένα λειτουργικά έξοδα και το περιθώριο κέρδους τους διαμορφώνεται μόλις στο 1,4%. «Τα ενοίκια για τα καταστήματα έχουν αυξηθεί ραγδαία, ο αριθμός των απασχολουμένων και το κόστος μισθοδοσίας είναι τεράστια, τα μεταφορικά επίσης έχουν αυξηθεί και σε όλα αυτά πρέπει να προσμετράται και η επιβάρυνση από την εφαρμογή των μέτρων κατά της ακρίβειας. Τα σούπερ μάρκετ δεν μπορούν να επωμιστούν έστω και μέρος του κόστους των προσφορών», υπογραμμίζει η ίδια πηγή.
Η απαίτηση αυτή των προμηθευτών έχει τινάξει στον αέρα τις ετήσιες συμφωνίες που υπογράφουν σούπερ μάρκετ και βιομηχανίες για την εμπορική πολιτική που θα ακολουθήσουν το επόμενο διάστημα. Εκπρόσωποι του λιανεμπορίου αναφέρουν στον «Ε.Τ.» ότι οι συμφωνίες θα αργήσουν να κλείσουν, τοποθετώντας χρονικά τις υπογραφές στα μέσα του καλοκαιριού, ενδεχομένως τον Ιούλιο.
«Μετά την εφαρμογή των νέων μέτρων, η αγορά παρακολουθεί στενά τη συμπεριφορά των καταναλωτών. Πώς βλέπουν τις νέες τιμές, αν εξακολουθούν να επιλέγουν τις προσφορές, γενικά τα κριτήρια με τα οποία πραγματοποιούν τις αγορές τους. Σε περίπου δύο μήνες θα έχουμε μια πρώτη εικόνα και θα δουν και οι προμηθευτές αν θα συνεχίσουν με την ίδια ένταση τις προσφορές, αν και φαίνεται εξαιρετικά δύσκολο εγχείρημα», τονίζει υψηλόβαθμο στέλεχος σούπερ μάρκετ στον «Ε.Τ.».
Μέχρι στιγμής πάντως οι περισσότερες εταιρίες συνεχίζουν με αμείωτη ένταση τις προωθητικές ενέργειες για να διατηρήσουν τα μερίδια αγοράς τους. Για παράδειγμα, καθαριστικό επιφανειών γνωστής βιομηχανίας που κόστιζε 3,73 ευρώ πριν την εφαρμογή των μέτρων και με έκπτωση 50% οι καταναλωτές το αγόραζαν, 1,87 ευρώ, από την 1η Μαρτίου η αρχική τιμή του έπεσε στα 3,09 ευρώ και η εταιρία διατήρησε την προσφορά του 50% με την τιμή του στο ράφι να διαμορφώνεται πλέον στα 1,55 ευρώ.
Πάντως, στελέχη της αγοράς εκτιμούν ότι οι προμηθευτές μετά τις μειώσεις των αρχικών τιμών, δεν θα μπορέσουν να διατηρήσουν τόσο μεγάλα ποσοστά προσφορών επί μακρόν και θα αναγκαστούν να τα περιορίσουν σημαντικά. «Για παράδειγμα, το 50% θα γίνει 30% και το 30% θα μειωθεί στο 15%-20%», επισημαίνουν οι ίδιες πηγές.
eleftherostypos.gr
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
-
Ανακοίνωσε τον Ντάραλ Ουίλις ο Άρης
23 Νοεμβρίου 2024 -
Black Friday: Έτοιμοι οι καταναλωτές για τις προσφορές
23 Νοεμβρίου 2024 -
Με Πόποβιτς η Καβάλα απέναντι στη Λάρισα
23 Νοεμβρίου 2024
ΣΧΟΛΙΑ