close search results icon

Πολιτική ένταση για τα χαλιά του υπουργείου Τουρισμού

Πολιτική ένταση για τα χαλιά του υπουργείου Τουρισμού

Η κοφτερή κριτική των βουλευτών, η διευκρινιστική δήλωση και το αχούρι του Άδωνι.

Οι θρύλοι για ιπτάμενα χαλιά ξεκινούν από την εποχή του βασιλιά Σολομώντος, για τον οποίο μάλιστα λέγεται ότι ένα χαλί που διέθετε είχε μήκος εξήντα μιλίων και εξήντα πλάτους, ικανό να μεταφέρει 40.000 άνδρες. Εκ τότε, έχουν υπάρξει αρκετοί θρύλοι που προέρχονται κυρίως από τις χώρες της Ανατολής για μαγικά χαλιά. Το υπουργείο Τουρισμού, δεν προμηθεύτηκε τάπητες με μαγικές ιδιότητες, όμως η αγορά τους προκάλεσε τα αντανακλαστικά της αντιπολίτευσης.

Η διευκρινιστική δήλωση που εξέδωσε το υπουργείο δεν λείανε την κοφτερή κριτική που άσκησαν οι βουλευτές, ενώ πολλά είναι και τα σχόλια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Για το θέμα αυτό τοποθετήθηκε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, ενώ είχε εκδοθεί και διευκρινιστική δήλωση από το υπουργείο.

Στην ανακοίνωση τονίζεται ότι «το Υπουργείο Τουρισμού, ως κατεξοχήν Υπουργείο εξωστρέφειας, έχει ως βασική αποστολή την προώθηση της εικόνας της χώρας μας. Στο πλαίσιο αυτό, κρίσιμο μέρος των εργασιών του είναι η υποδοχή προσώπων από όλο τον κόσμο που εκπροσωπούν, μεταξύ άλλων, κράτη και φορείς του νευραλγικού αυτού τομέα για την Ελλάδα. Στο πλαίσιο αυτό, κρίθηκε απαραίτητη η ανανέωση του εξοπλισμού και η αναβάθμιση των υποδομών μας, διαδικασία που είχε καθυστερήσει για περισσότερο από μια δεκαπενταετία».

Το κόστος των δύο μπλέ περσικών χαλιών, σύμφωνα με έγγραφο που έχει δημοσιευθεί στη Διαύγεια και υπογράφει η υπουργός, ανέρχεται στα 17.890 ευρώ. Στο δημόσιο έγγραφο της αγοράς υπάρχει η αναλυτική περιγραφή του κάθε χαλιού, που όπως αναφέρεται είναι:

1) Ένα χειροποίητο χαλί, περσικό ΝΑΙΝ, μαλλί και μετάξι, σε μπλε χρώμα φόντου με κεντρική ροζέτα και γωνίες. Διαστάσεις: 4,30Χ3,03=13,03 τμ.

2) Ένα χειροποίητο χαλί, περσικό ΝΑΙΝ, μαλλί και μετάξι, με επαναλαμβανόμενο σχέδιο σε λευκό φόντο και μπλε μπορντούρα. Διαστάσεις: 3,60Χ2,77=9,97 τμ.

Κριτική από την αντιπολίτευση

Από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ, ο βουλευτής Χρήστος Γιαννούλης δήλωσε από το περιστύλιο της Βουλής πως «με όλο το σεβασμό στα πολιτικά πρόσωπα κανένα μαγικό χαλί δεν οδηγεί παραμυθένια ζωή. Κανείς δεν μπορεί να συμπεριφέρεται έτσι με το δημόσιο βίο χρήμα, διαχείριση του δημοσίου χρήματος είναι μία ιερή υποχρέωση, λαμβάνουμε υπόψη και τη συγκυρία, ακρίβεια όπου χιλιάδες συνάνθρωποί μας είναι κοντά στο να τους πάρουν και το χάλι από σπίτια τους». Επικριτικό τόνο χρησιμοποίησε και ο βουλευτής Αλέξανδρος Αυλωνίτης, λέγοντας για την Όλγα Κεφαλογιάννη ότι «σχολιάζει άλλα κόμματα αλλά δεν βλέπει τι γίνεται γύρω της, στην κοινωνία;».

Ο βουλευτής Επικρατείας του ΠΑΣΟΚ, Δημήτρης Μάντζος, έκανε λόγο για «συμπεριφορικό πρότυπο Μαρίας Αντουανέτας». Μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής, ο κ. Μάντζος ανέφερε ότι «περάσαμε μια βαθιά δεκαπενταετή κρίση οικονομική, κοινωνική, ηθική. Κι όμως, τι να πει ένας πολίτης όταν μαθαίνει ότι το Υπουργείο Τουρισμού δαπάνησε πολλές χιλιάδες ευρώ για την ανακαίνιση του γραφείου Υπουργού».

Ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, μάλιστα, έστρεψε τα βέλη του προς τον υπουργό Υγείας, λέγοντας ότι «έσπευσε να υπερασπιστεί την συνάδελφό του. Μιλώντας για την ανάγκη να υποδέχεται πελάτες σε όμορφο γραφείο. “Πελάτες” -τι κυνισμός. Και πόση ειλικρίνεια. Έτσι βλέπει ο κ. Γεωργιάδης τους επενδυτές. Πελάτες που προσπαθούμε να πουλήσουμε ό,τι έχουμε; Προσέξτε, έχει διατελέσει Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Λες και η Υπουργός Τουρισμού είναι πωλήτρια. Λες και οι ξένοι αγοράζουν Ελλάδα επειδή η Υπουργός έχει ωραία κι επώνυμα χαλιά. Είναι σαν να λέμε πως για να έχουμε ναυτιλία, πρέπει ο Υφυπουργός να κυκλοφορεί με σκάφος».

Το σχόλιο του Άδωνι Γεωργιάδη

Νωρίτερα, ο υπουργός Υγείας, απαντώντας σε σχόλιο στην πλατφόρμα Χ, μεταξύ άλλων είπε: «Ναι η Υπουργός Τουρισμού πρέπει να έχει όμορφο γραφείο συναντά ξένους πελάτες μας και φέρνει πελάτες στη χώρα. Η δουλειά της είναι αυτή και όχι να είναι σε αχούρι. Τα χάλια παραμένουν ιδιοκτησία του Κράτους μας και όλα τα Κράτη, ναι μην σοκάρεστε, αγοράζουν και πράγματα για να κοσμούν τα δημόσια κτίρια τους».

Τι απάντησε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος

Στη χθεσινή ενημέρωση των πολιτικών συντακτών, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης απάντησε στις ερωτήσεις που δέχθηκε για αυτό το θέμα. Όπως εξήγησε, το συγκεκριμένο υπουργείο επενδύει στην εξωστρέφεια και δίνει μεγάλη σημασία στην εικόνα. Ωστόσο, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος άφησε και μια υποσημείωση ότι «σίγουρα πρέπει να δείχνουμε ιδιαίτερη προσοχή όταν μιλάμε για χρήματα Ελλήνων φορολογουμένων».

Τι λέει το υπουργείο Τουρισμού

Σχετικά με τα δημοσιεύματα που αφορούν στην προμήθεια υλικοτεχνικού εξοπλισμού και ειδών για την αναβάθμιση των χώρων υποδοχής επισκεπτών, διευκρινίζονται τα εξής, από το υπ. Τουρισμού:

Το υπουργείο Τουρισμού, ως κατεξοχήν υπουργείο εξωστρέφειας, έχει ως βασική αποστολή την προώθηση της εικόνας της χώρας μας. Στο πλαίσιο αυτό, κρίσιμο μέρος των εργασιών του είναι η υποδοχή προσώπων από όλο τον κόσμο που εκπροσωπούν, μεταξύ άλλων, κράτη και φορείς του νευραλγικού αυτού τομέα για την Ελλάδα.

Στο πλαίσιο αυτό, κρίθηκε απαραίτητη η ανανέωση του εξοπλισμού και η αναβάθμιση των υποδομών μας, διαδικασία που είχε καθυστερήσει για περισσότερο από μια δεκαπενταετία.

Η ανανέωση αυτή έγινε με απόλυτη διαφάνεια, ακολουθώντας όλες τις προβλεπόμενες νομικές διαδικασίες και σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις για τις δημόσιες συμβάσεις έργων, προμηθειών και υπηρεσιών.

Η βελτίωση των χώρων υποδοχής κρίνεται αναγκαία για τη διασφάλιση της άριστης φιλοξενίας και εξυπηρέτησης των επισκεπτών, στο πλαίσιο δράσεων και εργασιών για την προώθηση του ελληνικού τουρισμού, καθώς και για την ανάδειξη της θετικής εικόνας της χώρας μας σε διεθνές επίπεδο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

ΣΧΟΛΙΑ