Σούπερ Μάρκετ: 3+1 «μυστικά» για φθηνές αγορές
Γράφει η Γωγώ Κατσέλη
Σε κουίζ για δυνατούς λύτες έχει μετατραπεί η μέχρι πρότινος ευχάριστη βόλτα στα σούπερ μάρκετ για τις εβδομαδιαίες αγορές. Με την ακρίβεια να αποτελεί το μεγαλύτερο πρόβλημα των νοικοκυριών την τελευταία τριετία, οι καταναλωτές αναζητούν τρόπους για να ελαφρύνουν το καλάθι τους και να εξοικονομήσουν χρήματα.
Μία από τις πιο εύκολες λύσεις είναι η είσοδος στην ηλεκτρονική πλατφόρμα e-katanalotis, όπου αναγράφονται οι τιμές των προϊόντων ανά αλυσίδα σούπερ μάρκετ σε ημερήσια βάση. Το ψηφιακό εργαλείο του υπουργείου Ανάπτυξης δίνει πλέον στα νοικοκυριά τη δυνατότητα όχι μόνο να συγκρίνουν τις τιμές των προϊόντων, αλλά και το κόστος του καλαθιού από αλυσίδα σε αλυσίδα, ώστε να αποφασίσουν από πού θα πραγματοποιήσουν τις αγορές τους. Οι διαφορές που εμφανίζουν οι τιμές των ίδιων προϊόντων, ανάλογα με το σούπερ μάρκετ και τις προσφορές που έχει, αγγίζουν ακόμα και το 100%, ενώ η διαφορά του συνολικού κόστους του καλαθιού διαφέρει ανάλογα με τη σύνθεσή του.
Σύμφωνα με τιμοληψία που πραγματοποίησε ο «Ε.Τ.», βάζοντας στο καλάθι 11 βασικά προϊόντα, το συνολικό κόστος στη μία αλυσίδα άγγιζε τα 44,37 ευρώ, στην άλλη τα 45,65 ευρώ, στο τρίτο σούπερ μάρκετ τα 50,89 ευρώ και στο τέταρτο τα 60,79 ευρώ. Κάνοντας δηλαδή χρήση της πλατφόρμας, οι καταναλωτές για το συγκεκριμένο καλάθι θα μπορούσαν να εξοικονομήσουν έως και 27%.
Σε άλλο καλάθι, με 25 προϊόντα, η «ψαλίδα» διαμορφώνεται στο 6%, ωστόσο η διαφορά των τιμών των ίδιων ακριβώς προϊόντων από αλυσίδα σε αλυσίδα είναι τεράστια. Για παράδειγμα, οδοντόκρεμα μεγάλης πολυεθνικής πωλείται από 1,6 έως 3,10 ευρώ, δηλαδή έως και 93,8% ακριβότερα. Στο 88,3% είναι η ψαλίδα από το ένα σούπερ μάρκετ στο άλλο για το ίδιο απορρυπαντικό πιάτων, καθώς η τιμή του ξεκινά από τα 2,39 και φτάνει ακόμα και τα 4,5 ευρώ.
Επομένως, τα νοικοκυριά, αξιοποιώντας την εφαρμογή, μπορούν να δουν σε ποιο σούπερ μάρκετ θα διαθέσουν τα λιγότερα χρήματα για να αγοράσουν το ίδιο καλάθι προϊόντων.
Προσφορές
Ενας ακόμα τρόπος για να ξοδέψουν λιγότερα χρήματα είναι να παρακολουθούν τις προσφορές των αλυσίδων είτε διαδικτυακά είτε μέσω των φυλλαδίων που διατίθενται στα καταστήματα. Ο ανταγωνισμός μεταξύ των εταιριών για να διατηρήσουν τα μερίδια αγοράς τους είναι τόσο μεγάλος που οι προωθητικές ενέργειες είναι συνεχείς και με μεγάλη ένταση, καθώς ειδικά στα απορρυπαντικά, στα καθαριστικά και τα είδη προσωπικής υγιεινής η έκπτωση φτάνει ακόμα και το 50% ή διατίθεται με τη μορφή «1+1 δώρο», ενώ στα τρόφιμα είναι συνήθως έως 30% ή με τη μορφή «2+1 δώρο».
Για παράδειγμα, αυτές τις ημέρες υγρό απορρυπαντικό ρούχων γνωστής εταιρίας διατίθεται σε προσφορά σε μεγάλη αλυσίδα στα 5,68 ευρώ, ενώ στις υπόλοιπες η τιμή του ξεκινά από τα 11,23 και φτάνει έως και τα 11,63 ευρώ. Μπορεί δηλαδή κανείς να διαθέσει τα μισά χρήματα, αν παρακολουθεί τις προσφορές.
Ιδιωτική ετικέτα
Μία καλή εναλλακτική για φθηνότερες αγορές αποτελούν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία σύμφωνα με έρευνα που διενήργησε ο «Ε.Τ.» πωλούνται έως και 250% φθηνότερα σε σχέση με τα επώνυμα, γεγονός στο οποίο έχει συμβάλει και η συμμετοχή τους στο «καλάθι του νοικοκυριού». Συγκρίνοντας τις τιμές επώνυμων και PL προϊόντων μεγάλης αλυσίδας, η μεγαλύτερη διαφορά τιμής (+250%) καταγράφεται στα αφρόλουτρα, με τα μεν επώνυμα να πωλούνται στα 7,35 ευρώ και τα no name μόλις 2,10 ευρώ (τα 1.000 ml). Ακολουθούν η χλωρίνη με 217%, το ηλιέλαιο, με 193% και την τιμή του λίτρου να διαμορφώνεται στα 4,83 και 1,65 ευρώ αντίστοιχα, και τα χαρτιά υγείας (8 ρολά) με 175,1%.
Ακριβότερο κατά 157,9% πωλείται το επώνυμο ρύζι για πιλάφι, στα 2,45 ευρώ έναντι 0,95 ευρώ το ιδιωτικής ετικέτας, με την ψαλίδα να ανοίγει στο 157,9%, και έπονται τα φασόλια (500 γραμμάρια), το αλεύρι για όλες τις χρήσεις και οι φακές, με τη διαφορά της τιμής τους να διαμορφώνεται σε 152%, 150% και 132% αντίστοιχα.
«Καλάθι νοικοκυριού»
Θετικά αποτελέσματα ως προς την αποκλιμάκωση των τιμών έχει φέρει και το «καλάθι του νοικοκυριού», η εφαρμογή του οποίου ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2022, δίνοντας διέξοδο κυρίως στα οικονομικά ευάλωτα νοικοκυριά. Ετσι, αν και ένα λίτρο φρέσκο γάλα εκτός «καλαθιού» (επώνυμο) ξεκινά από τα 1,65 ευρώ, στο «καλάθι» μεγάλης αλυσίδας ιδιωτικής ετικέτας το φρέσκο γάλα διατίθεται μόλις στο 1 ευρώ το λίτρο. Αβγά γνωστής εταιρίας (6άδα), που η κανονική τιμή τους διαμορφώνεται στα 3,04 ευρώ, στο «καλάθι» μεγάλης αλυσίδας κοστίζουν μόλις 1,95 ευρώ. Αντίστοιχα, επώνυμες βρεφικές πάνες (50 τεμαχίων) εντός του «καλαθιού» πωλούνται στη μισή τιμή, στα 10 ευρώ, από 20 ευρώ που είναι η αρχική τους τιμή. Ετσι, ακόμα κι αν κάποιος δε θέλει να αγοράσει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, μπορεί να αναζητήσει οικονομικές λύσεις επώνυμων ειδών μέσα στο «καλάθι του νοικοκυριού».
eleftherostypos.gr
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
-
Ανακοίνωσε τον Ντάραλ Ουίλις ο Άρης
23 Νοεμβρίου 2024 -
Black Friday: Έτοιμοι οι καταναλωτές για τις προσφορές
23 Νοεμβρίου 2024 -
Με Πόποβιτς η Καβάλα απέναντι στη Λάρισα
23 Νοεμβρίου 2024
ΣΧΟΛΙΑ