close search results icon

Τρένα: Ξεκινά η επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης με τους Ιταλούς για τον ελληνικό σιδηρόδρομο

Τρένα: Ξεκινά η επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης με τους Ιταλούς για τον ελληνικό σιδηρόδρομο

Να αντιμετωπίσει το βαθύ κράτος που για δεκαετίες βασίλεψε στον ΟΣΕ και οδήγησε στις παθογένειες που έφεραν τα τρένα στο χειρότερο σημείο της ιστορίας τους επιχειρεί η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η οποία χθες είχε την πρώτη της συνάντηση με την Hellenic Τrain επιβεβαιώνοντας το σχέδιο για την επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης με τους Ιταλούς.

Η αναδιάρθρωση του ελληνικού σιδηροδρόμου προχωράει με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου να δηλώνει ότι η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να αντιμετωπίσει όλες τις προκλήσεις και να δημιουργήσει μία σύγχρονη εταιρική δομή που θα τρέξει γρήγορα τα απαραίτητα έργα. Στο πλαίσιο αυτό οι εργασίες αποκατάστασης του σιδηροδρομικού δικτύου της Θεσσαλίας που καταστράφηκε από τη θεομηνία του Daniel θα ξεκινήσουν το επόμενο δίμηνο με στόχο να ολοκληρωθούν το 2027 όπως άλλωστε έχει διαμηνύσει και ο Πρωθυπουργός ώστε να έχουμε ένα πλήρες αναβαθμισμένο και ασφαλές δίκτυο από την Αθήνα έως την Θεσσαλονίκη.

Ο νέος σιδηρόδρομος

Το αμέσως επόμενο διάστημα θα είναι έτοιμη και η ενιαία εταιρεία «Σιδηρόδρομοι Ελλάδας» μετά την τριπλή συγχώνευση μεταξύ ΟΣΕ –ΓΑΙΟΣΕ- τροχαίου υλικού ΓΑΙΑΟΣΕ. Η εταιρεία όπως εκτιμήθηκε χθες θα είναι έτοιμη να λειτουργήσει πριν τα τέλη του έτους.

Βασικός πυρήνας της λειτουργίας της νέας εταιρείας είναι το μοντέλο της ΔΕΗ μιας εταιρείας που έφτασε στο χείλος της καταστροφής, ένα βήμα πριν τη χρεοκοπία και κατάφερε μέσα σε λίγα χρόνια να δημιουργήσει ένα success story χάρη στο σύγχρονο management, τις προσλήψεις στελεχών από την αγορά και την ευελιξία στον τρόπο λειτουργίας και οργάνωσης.

Το στίγμα των νέων κινήσεων κυβέρνησης είχε δώσει προχθές και ο νέος αντιπρόεδρος Κωστής Χατζηδάκης κατά την τοποθέτηση του στο συνέδριο του Κύκλου Ιδεών για την Εθνική Ανασυγκρότηση. Όπως είπε πρέπει να κάνουμε περισσότερα για το βαθύ κράτος. «Η ΔΕΗ ήταν το ίδιο το 2019; Η ηλεκτρονική διάσταση η ψηφιακή διάσταση του κράτους ήταν ίδια το 2019; Ο ΕΦΚΑ ήταν ίδιος το 2019; Η ΑΑΔΕ ήταν ίδια; Οχι», ανέφερε προσθέτοντας πως ο ΟΣΕ δεν ήταν ένα από αυτά τα παραδείγματα. «Ενα πράγμα το οποίο εμένα μ΄αρέσει είναι η μάχη εναντίον του βαθέος κράτους. Είναι υποχρέωσή μας απέναντι στους πολίτες να κάνουμε πέντε πράγματα και να πούμε πράγματι στο τέλος της τετραετίας ότι το είπαμε το κάναμε».

Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε μάλιστα ότι ο Πρωθυπουργός του ανέθεσε το project της ανάταξης του ΟΣΕ, καθώς απαιτούνται «γρήγορα αποτελέσματα, τα οποία οφείλουμε εδώ και δεκαετίες στους Ελληνες πολίτες», ο ο προσθέτοντας βέβαια ότι η ευθύνη ανήκει στο αρμόδιο υπουργείο.

Σύμφωνα με όσα είπε ο αναπληρωτής υπουργός Κωνσταντίνος Κυρανάκης στο περιθώριο της χθεσινής σύσκεψης που είχε με τον Πρωθυπουργό η νέα ηγεσία του υπουργείου στόχος είναι ο σιδηρόδρομος να προσελκύσει σοβαρά στελέχη από την αγορά και ήδη σε λιγότερο από μία εβδομάδα έχει ξεκινήσει η κατάρτιση λίστας με Έλληνες του εξωτερικού από την Ευρώπη και την Ασία με εμπειρία σε διάφορες σιδηροδρομικές εταιρείες, οι οποίοι θα ενδιαφέρονταν να επιστρέψουν στην Ελλάδα και να δουλέψουν στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.

Η κυβέρνηση θα πρέπει να προχωρήσει με αποφασιστικά βήματα στο θέμα των προσλήψεων που σήμερα στηρίζονται στις διαδικασίες του ΑΣΕΠ και στις δημόσιες συμβάσεις του νόμου 4412 με ότι αυτό συνεπάγεται για τις καθυστερήσεις στους ρυθμούς υλοποίησης. Ο κ. Μητσοτάκης δήλωσε χθες με σαφήνεια ότι θα πρέπει να κινηθούμε πολύ γρήγορα στο θέμα του σιδηροδρόμου με διαδικασίες ξένες ως προς τις συνήθεις διαδικασίες του ελληνικού δημοσίου και με την μέγιστη ευελιξία, φτάνοντας στα όρια ακόμη και του ευρωπαϊκά αποδεκτού νομοθετικού πλαισίου.

Η συνάντηση με την Hellenic Train

Χθες το απόγευμα άλλωστε υπήρξε και η πρώτη συνάντηση της πολιτικής ηγεσίας με την διοίκηση της Hellenic Τrain όπου τέθηκαν όλα τα θέματα στο τραπέζι μεταξύ των οποίων είναι οι επενδύσεις και η παράδοση καλύτερων και σύγχρονων τρένων.

Όπως ανέφερε χθες ο κ. Κυρανάκης η μητρική εταιρεία της Hellenic Τrain είναι πρώτη στις ευρωπαϊκές αξιολογήσεις ως προς το μεταφορικό έργο και προτελευταία η Hellenic Τrain. Αυτό όπως είπε σημαίνει ότι η μητρική εταιρεία πρέπει να υποστηρίξει οπωσδήποτε την θυγατρική της στην Ελλάδα.

Tόνισε πάντως ότι ο ελληνικός σιδηρόδρομος πρέπει να είναι ανοιχτός και σε άλλους παίκτες. Ο αντίλογος που αναπτύσσεται εδώ είναι όταν επιδοτείς όπως συμβαίνει στην περίπτωση της Hellenic Τrain μια εταιρεία με 50 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο για το μεταφορικό της έργο τότε ουσιαστικά κλείνεις τον ανταγωνισμό. «Όλα αυτά είναι στοιχεία, τα οποία θα τα δούμε το επόμενο διάστημα» δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός, σημειώνοντας ότι πρωταρχικός στόχος είναι η ασφάλεια του σιδηροδρόμου αλλά και να είναι οικονομικά βιώσιμος.

Ο κ. Κυρανάκης σημείωσε ότι ο σιδηρόδρομος πρέπει κάποια στιγμή να σταματήσει να επιδοτείται από το κράτος και να έχει τα απαραίτητα έσοδα ώστε να μπορεί να είναι βιώσιμος.

Σε ότι αφορά τις υπόλοιπες συγκοινωνίες, χθες αναφέρθηκε ότι πριν το Πάσχα θα δοθεί το πλήρες στρατηγικό πλάνο από το υπουργείο και για την αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών για ΗΣΑΠ, μετρό και λεωφορεία στην Αττική. Το σχέδιο περιλαμβάνει τις επενδύσεις, την ανάταξη νέων συρμών και περισσότερους οδηγούς ώστε να φτάσουμε σε ένα στόχο συχνότερων δρομολογίων στον ηλεκτρικό αλλά και στις γραμμές του μετρό.

newmoney.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

ΣΧΟΛΙΑ