close search results icon

Tζόγος και πολιτική: Δεν είναι αθώες του αίματος οι στοιχηματικές

Η διαμόρφωση των περίφημων αποδόσεων. 

Τα τελευταία χρόνια, οι στοιχηματικές εταιρείες δίνουν τα δικά τους προγνωστικά ακόμη και στις εκλογές. Έτσι, ένας χρήστης έχει την δυνατότητα να στοιχηματίσει για το κόμμα/ παράταξη που θα βρίσκεται στην εξουσία, τον/την πολιτικό αρχηγό που θα αναλάβει τα ηνία , ακόμη και την σειρά με την οποία θα εκλεχθούν οι υποψήφιοι/-ες βουλευτές/ βουλεύτριες.

Την δεδομένη στιγμή, δημοφιλή στα στοιχήματα είναι οι εσωκομματικές εκλογές του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΡΙΖΑ για την εκλογή ηγεσίας, αλλά και οι Αμερικανικές Εκλογές, με τον Ντόναλντ Τραμπ και την Κάμαλα Χάρις, να είναι τα πιο πολυσυζητημένα πρόσωπα του πλανήτη. Κομβικό ζήτημα αποτελεί η διαμόρφωση των αποδόσεων στα στοιχήματα αλλά και κατά πόσο επηρεάζονται οι εν δυνάμει ψηφοφόροι από τις στοιχηματικές εταιρείες.

«Είναι χαρακτηριστικό της εποχής μας, ιδιαίτερα όταν τα οικονομικά στοιχεία δεν είναι πολύ ευοίωνα τότε έχουμε άνθιση του τζόγου. Ο τζόγος υπάρχει πάντοτε στις ανθρώπινες δραστηριότητές, αλλά ιδιαίτερα στις κρίσεις ενδυναμώνεται περισσότερο. Πόσο μάλλον τώρα που έχει γίνει πολύ εύκολη η χρήση του. Οντας χρήστης ενός κινητού τηλεφώνου μπορείς να τζογάρεις με μεγάλη ευκολία και ιδιωτικότητα. Ο τζόγος επεκτείνεται παντού, ποντάρουμε για τον καιρό, για την πολιτική, για τα πρωταθλήματα, για τα ημίχρονα», εξηγεί στην Karfitsa ο Γρηγόρης Τσιμογιάννης, σύμβουλος στρατηγικής επικοινωνίας.

H διαμόρφωση των περίφημων αποδόσεων

Για την διαμόρφωση των αποδόσεων αναφορικά με τις εκλογικές διαδικασίες ο κος Δημήτρης Βασιλειάδης, δημοσκόπος της Interview εξηγεί ότι «Οι στοιχηματικές έχουν την πληροφορία του μόνο από τις δημοσκοπήσεις, δεν μπορούν να έχουν άλλη πληροφόρηση. Και δεν παραγγέλνουν οι ίδιες δημοσκοπήσεις . Εγώ είμαι 25 χρόνια δημοσκόπος, ποτέ καμία στοιχηματική δεν παρήγγειλε δημοσκόπηση. Δεν έχουν την πληροφορία από δημοσκόπο πρωτογενώς, αλλά μαζεύοντας και μελετώντας όλες τις δημοσκοπήσεις που βαίνουν για ένα θέμα. Για παράδειγμα, για το ΠΑΣΟΚ πράγματι υπήρχε μία διακύμανση των αποδόσεων στο στοίχημα μεταξύ Ανδρουλάκη και Δούκα ανάλογα με το πως έβγαιναν οι δημοσκοπήσεις. Αν παραλληλίσουμε τις αποδόσεις στο στοίχημα με τις ημερομηνίες που δημοσιεύονται αντίστοιχες έρευνες, οι στοιχηματικές σχηματοποιούνται ανάλογα με τα ποσοστά που δίνουν οι δημοσκοπήσεις στη δημοσιότητα».

«Οι αποδόσεις διαμορφώνονται από δύο στοιχεία. Πρώτον από τις δημοσκοπήσεις και δεύτερον από τα πονταρίσματα. Εκεί μπορεί να έχουμε μια πλασματική εικόνα, στην πραγματικότητα δεν μπορεί κανείς στα σοβαρά να θεωρήσει ότι αποτυπώνουν και το τι ακριβώς θα συμβεί. Οι αποδόσεις είναι συνάρτηση και των δημοσκοπήσεων και των πονταρισμάτων, επομένως είναι ένα στοιχείο που μπορεί κανείς να εκμεταλλευτεί», τονίζει ο κος Γρηγόρης Τσιμογιάννης, σύμβουλος στρατηγικής επικοινωνίας.

Χειραγώγηση των εν δυνάμει ψηφοφόρων

Η διαμόρφωση της κοινής γνώμης επηρεάζεται από πολλαπλούς παράγοντες, ενώ πολλές φορές παρατηρείται συστηματική χειραγώγηση των πολιτών αι εν δυνάμει ψηφοφόρων. Μήπως λοιπόν οι στοιχηματικές εταιρείες προσπαθούν να χειραγωγήσουν την κοινή γνώμη προς όφελoς ορισμένων προσώπων;

«Δεν είναι αθώες του αίματος οι στοιχηματικές», υπάρχει κάποιου είδους χειραγώγηση. Ο όγκος των παικτών που συμμετέχει στις στοιχηματικές είναι τόσο μεγάλος που η χειραγώγηση επί της ουσίας καθίσταται δύσκολη. Άλλο να έχεις να «παρασύρεις» 100 ανθρώπους σε ένα αποτέλεσμα, κι άλλο να έχει χίλους που έχουν ήδη ποντάρει. Χρειάζεται προσοχή γιατί υπάρχει περίπτωση υπάρχει κάποιου είδος χειραγώγηση που δεν είναι αντιληπτή και ειδικά από ανθρώπους που δεν έχουν γνώσεις πολλές», εξηγεί ο κος Βασιλειάδης και συνεχίζει «Στατιστικά οι στοιχηματικές πέφτουν μέσα, δηλαδή δεν είναι λίγες οι φορές που το στοίχημα απεδείχθη πιο ακριβές από την ίδια την πρόβλεψη ή την δημοσκόπηση. Αυτό μπορεί να παρασύρει κόσμο. Όμως αυτό είναι ένα τυχαίο γεγονός».

«Persepsion is reality. Η εντύπωση είναι και πραγματικότητα. Επομένως το στοίχημα προφανώς και επηρεάζει και χειραγωγεί σε έναν βαθμό τον κόσμο. Είναι και το στοίχημα ένα στοιχείο προπαγάνδας υπό την έννοια ότι ο καθένας το χρησιμοποιεί προκειμένου να σχηματίσει την εικόνα του ισχυρού, αν οι αποδόσεις τον ευνοούν και με δεδομένο την κρίση που υπάρχει στην διαδικασία των δημοσκοπήσεων, γιγαντώνονται οι επιλογές στο στοίχημα. Κάποιοι προσπαθούν να αποδώσουν πιο ποιοτικά χαρακτηριστικά στα στοιχήματα, λανθασμένα , σημειώνει ο κος Τσιμογιάννης και συνεχίζει «Η ζωή δεν είναι τζόγος άρα πρέπει να σκεφτόμαστε κάθε μας επιλογή πολύ σοβαρά».

karfitsa.gr - Ελευθερία Μαρμαρά 


    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

    ΣΧΟΛΙΑ