close search results icon

Χρονικό από τις καταλήψεις των Σχολείων

"Το Γυμνάσιο απέναντι από το σπίτι μου είχε κατάληψη από την Τρίτη". 

του Χαράλαμπου Παπαδόπουλου

Σήμερα Παρασκευή στο Λύκειο που υπηρετώ οι καθηγητές ήμασταν χαρούμενοι. Το σχολείο από την Δευτέρα τελούσε υπό κατάληψη για να διαμαρτυρηθούν οι μαθητές που μας σκοτώνουν αυτοί που ψηφίζουμε να κυβερνούν την Ελλάδα. Οι μαθητές σταμάτησαν την κατάληψη και παρέδωσαν το Λύκειο στον Διευθυντή χωρίς ζημιές, μόνο κάτι κλοπές έγιναν από ντουλάπια στο γραφείο καθηγητών για το οποίο βέβαια, όπως μου είπε ένας μαθητής, φταίγαμε οι καθηγητές που τα αφήσαμε ξεκλείδωτα. Ναι ήμασταν χαρούμενοι, επειδή σε άλλα σχολεία, όπως σε ένα Γυμνάσιο της πόλης μας, οι μαθητές έκαναν πολλές καταστροφές κατά την διάρκεια της κατάληψης. Νομίζω θα είναι παράλειψή μας αν δεν ευχαριστήσουμε τους μαθητές.

Το Γυμνάσιο απέναντι από το σπίτι μου είχε κατάληψη από την Τρίτη. Την Παρασκευή το σχολείο εννοείται ήταν άδειο από μαθητές αν εξαιρέσουμε κάποιους που έπαιζαν όλο το πρωί ποδόσφαιρο στο προαύλιο. Το μεσημέρι βλέπω 3 μαθητές του Γυμνασίου ξεκλείδωσαν τα λουκέτα φορτώθηκαν τις αλυσίδες και πήγαν σπίτι τους. Όπως τους είδα φορτωμένους με αλυσίδες μου θύμισαν άλλες εποχές …Αυτά βέβαια μόνο στην Ελληνική Δημοκρατία συμβαίνουν.

Βέβαια οι τωρινές καταλήψεις γίνονται για ένα πολύ σοβαρό γεγονός. Το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη. Παλιότερα όμως καταλήψεις έγιναν για την τράπεζα θεμάτων, για τις Πανελλαδικές εξετάσεις, για την θέρμανση του σχολείου, για τα τρόφιμα του κυλικείου … Στο σχολείο μου έγινε και κατάληψη επειδή ο Πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων έβρισε τον πατέρα ενός μαθητή. Ο μαθητής με καμιά δεκαριά συμμαθητές του βάλανε αλυσίδες στις πόρτες και κατέλαβαν το σχολείο. Οπότε 300 μαθητές δεν έκαμναν μάθημα μέχρι να ζητήσει συγγνώμη ο Πρόεδρος. Δεν το ξέρατε ότι αυτά μόνο στις πραγματικές Δημοκρατίες γίνονται ;

Η ομάδα ποδοσφαίρου κοριτσιών Λυκείου της πόλης είχε προγραμματιστεί την Τετάρτη να παίξουν με την αντίπαλη ομάδα. Ναι αλλά με το Λύκειο υπό κατάληψη δεν μπορούσε να διεξαχθεί ο αγώνας. Έτσι έλυσαν την κατάληψη την Τετάρτη, έβαλε το σχολείο περίπατο, είδαν τον αγώνα και την άλλη μέρα συνέχισαν την κατάληψη. Η ομάδα ποδοσφαίρου αγοριών άλλου Λυκείου ήρθαν πρώτοι στον νομό και την Παρασκευή έπαιζαν με αντίπαλη ομάδα σε άλλο νομό. Τους διευκρίνισε ο Διευθυντής ότι με το Λύκειο υπό κατάληψη δεν μπορούν να πάνε να παίξουν. Έτσι έλυσαν την κατάληψη την Παρασκευή, η ομάδα πήγε στον άλλο νομό και οι υπόλοιποι έκαναν κανονικά μάθημα. Νομίζω το συμπέρασμα που βγαίνει είναι ότι ο «φόρος τιμής» προς τους νεκρούς των Τεμπών για τον οποίο λένε ότι κάμνουν τις καταλήψεις των Σχολείων έχει μικρότερη αξία για τους μαθητές από το να παίξει η ομάδα τους.

Ας περιγράψουμε λοιπόν το χρονικό μιας κατάληψης Σχολείου. Κατά τις 7 το πρωί μια ομάδα μαθητών κλείνει με αλυσίδες τις πόρτες του Σχολείου και αναρτά ένα πανό κι ας πούμε και κάποιο αίτημα. Δεν πιστεύω να περιμένατε να ψηφίσουν οι μαθητές για να διαπιστωθεί αν συμφωνεί με την κατάληψη η πλειοψηφία των μαθητών ; Κατά τις 8 έρχονται οι άλλοι μαθητές, άλλοι πηδάνε πάνω από τα κάγκελα και μπαίνουν στην αυλή, αλλά οι πιο πολλοί μένουν έξω από τον χώρο του Σχολείου. Ο Διευθυντής και οι καθηγητές τους συμβουλεύουν ότι κάμνουν λάθος να εκφράζουν έτσι την οποιαδήποτε διαμαρτυρία τους. Οι καταληψίες μαθητές εννοείται που γράφουν τις συμβουλές και ο Διευθυντής ενημερώνει τους ανωτέρους του και την Αστυνομία.

Οι εντολές του Υπουργείου Παιδείας είναι στην περίπτωση αυτή να γίνεται τηλεκπαίδευση. Και η τιμωρία για τους καταληψίες μαθητές είναι ότι απαγορεύεται να μπουν στην τηλεκπαίδευση κι έτσι θα παίρνουν απουσίες και θα αναγκαστούν κάτω από την πίεση των απουσιών (με 114 απουσίες χάνουν την χρονιά) να λύσουν την κατάληψη. Ναι αλλά πως θα ξέρουμε οι καθηγητές ποιοι είναι οι καταληψίες ; Δεν πιστεύω το Υπουργείο να νομίζει ότι οι καταληψίες μαθητές θα μας δώσουν κατάσταση των ονομάτων τους ; Κι ας πούμε ότι κάποιους μαθητές που γνωρίζω τους είδα ανάμεσα στους καταληψίες και δεν τους βάζω στο μάθημα. Οπότε ο μαθητής επιχειρεί να μπει στην τηλεκπαίδευση αλλά εγώ δεν τον βάζω και χάνει ο μαθητής την χρονιά αυτή από τις απουσίες που του έβαλα εγώ. Μου κάμνει λοιπόν μήνυση ο πατέρας του και η υπόθεση πηγαίνει στο δικαστήριο. Πως θα αποδείξω ότι αυτός ο μαθητής ήταν καταληψίας ; Ο μαθητής κάλλιστα μπορεί να το αρνηθεί και να λέει ότι τον έχω στοχοποιήσει (τελευταία συχνά χρησιμοποιούν οι μαθητές αυτό το επιχείρημα).

Ποιο είναι το συμπέρασμα ; Ότι με τις καταλήψεις των Σχολείων, αν και είναι πράξη παράνομη, δεν μπορεί η Ελληνική Δημοκρατία να κάνει τίποτα. Θα περιμένουμε λοιπόν να βαρεθούν οι καταληψίες μαθητές και να λύσουν την κατάληψη. Και φυσικά ότι καταστροφές γίνουν στο Σχολείο θα τις πληρώσουν οι φορολογούμενοι Έλληνες πολίτες. Και φυσικά η μεγάλη πλειοψηφία των μαθητών, που θα χάσουν τα μαθήματα για τόσες μέρες, δεν έχουν δικαιώματα. Γιατί την τηλεκπαίδευση σε ανώριμους μαθητές δεν μπορώ να την θεωρήσω σοβαρό μάθημα, επειδή στην πραγματικότητα κοροϊδεύουν οι μαθητές. Από τις καφετέριες, με τις παρέες τους, περπατώντας στον δρόμο, ξαπλωμένοι στο κρεβάτι ... κάμνουν σοβαρό μάθημα ; Σε μένα προχθές μπήκαν κάποιοι κι έλεγαν αισχρολογίες μέχρι να μπορέσω να καταλάβω ποιοι το κάμνουν και να τους βγάλω έξω.

Άρα Δημοκρατία στην Ελλάδα σημαίνει επιβολή της θέλησης μιας μικρής μειοψηφίας πάνω στην μεγάλη πλειοψηφία του λαού. Να την χαιρόμαστε λοιπόν την Δημοκρατία μας.

*(η φωτογραφία από διαμαρτυρία των μαθητών στα Γιαννιτσά, 16/3/2023 - copyright: pellanews.gr και έντυπη ΠΕΛΛΑNEWS).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

ΣΧΟΛΙΑ