Υποβαθμίσεις σχολείων στα κρυφά!
Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πέλλας είχε ευχηθεί, μέσα από την ιστοσελίδα της, ξέγνοιαστο καλοκαίρι. Ίσως εννοούσε ότι μπορούν οι γονείς να πάνε “ξέγνοιαστοι” για διακοπές και αυτή να αποφασίζει ξέγνοιαστη τις υποβαθμίσεις σχολείων!
Πριν λίγες εβδομάδες δημοσιεύτηκε σε τοπικά μέσα ενημέρωσης επιστολή διαμαρτυρίας του Συλλόγου Γονέων του 1ου Νηπιαγωγείου Αριδαίας για τη λειτουργική υποβάθμιση του νηπιαγωγείου από 4/θέσιο σε 3/θέσιο. Λιγότερα τμήματα σημαίνει περισσότερα νήπια στο κάθε τμήμα, άρα χειρότερες συνθήκες αγωγής και μάθησης για τα παιδιά μας.
Δυστυχώς, αυτή ήταν μία από τις πολλές υποβαθμίσεις. Μέσα στο κατακαλόκαιρο, τέλος Ιούλη, αρχές Αυγούστου, ο Διευθυντής Εκπαίδευσης, τροποποιώντας τον αρχικό σχεδιασμό του Μαΐου-Ιουνίου, αποφάσισε τη λειτουργική υποβάθμιση σε σχέση με πέρσι τεσσάρων Δημοτικών Σχολείων μέσα στις πόλεις, του 8ου Γιαννιτσών, του 2ου Σκύδρας, του 2ου Έδεσσας και του 4ου Αριδαίας. Μάλιστα, απέφυγε να βάλει αυτή την πρόσφατη απόφαση στο σάιτ της Διεύθυνσης, παρότι στη τελευταία της σελίδα λέει καθαρά ότι θα έπρεπε να δημοσιευτεί και εκεί. Ο στόχος προφανής, αν και δεν επιτεύχθηκε πλήρως: να περάσει η απόφαση στα κρυφά, να μην το μάθουν οι γονείς εγκαίρως, να μην διαμαρτυρηθούν.
Οι υποβαθμίσεις αυτές έρχονται να προστεθούν στις πολλές άλλες που είχαν αποφασιστεί τον Μάιο-Ιούνιο. Συνολικά, εκτός από το 1ο Νηπιαγωγείο Αριδαίας, υποβαθμίζονται σε σχέση με πέρσι τα Νηπιαγωγεία Λουτρακίου, 1ο Γιαννιτσών, 16ο Γιαννιτσών, 21ο Γιαννιτσών, Παλαιφύτου, Πενταπλατάνου, 1ο Σκύδρας και Πετραίας. Όσον αφορά τα Δημοτικά Σχολεία, εκτός από τα 4 που αναφέρονται παραπάνω, υποβαθμίζονται το 2ο Αριδαίας, 3ο Αριδαίας, Αρχαγγέλου, Νότιας, Περαίας, Αγίου Λουκά, Αμπελειών, Δροσερού, Εσώβαλτων, Λάκκας, Άσπρου και Δάφνης. Επομένως, έχουμε 9 υποβαθμίσεις Νηπιαγωγείων και 16 υποβαθμίσεις Δημοτικών, ενώ οι αναβαθμίσεις είναι ελάχιστες.
Παρόμοιο είναι το σκηνικό και σε άλλες περιοχές της χώρας. Χρησιμοποιώντας ως δικαιολογία για τις υποβαθμίσεις την υπαρκτή σε πολλές περιοχές μείωση του πληθυσμού, οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης κρύβουν από την κοινωνία την πολιτική του Υπουργείου, που αντί να αντιμετωπίζει τη δημόσια εκπαίδευση ως συνταγματική υποχρέωση, ως ανταπόδοση για τους εισπραττόμενους φόρους και ως επένδυση για τον τόπο, την βλέπει σαν περιττό κόστος, σαν βαρίδι από το οποίο θέλει να απαλλαγεί, για να αφήσει έτσι και χώρο για τα ιδιωτικά συμφέροντα που περιμένουν λαίμαργα...
Ήταν τέσσερα χρόνια νωρίτερα, το 2020, κατακαλόκαιρο πάλι (τυχαίο;), όταν η Κεραμέως πέρασε νόμο με το απολύτως παραπλανητικό όνομα “Αναβάθμιση του σχολείου” (!!!), με τον οποίο αυξήθηκε ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα από 22 σε 25 για τα πολυθέσια σχολεία. Συγχρόνως, θέσπισε ελάχιστο αριθμό μαθητών ανά τμήμα για τα 2/θέσια και άνω νηπιαγωγεία και τα 7/θέσια και άνω δημοτικά. Δηλαδή, την ίδια στιγμή που παίρνονταν τα γνωστά και τόσο δυσάρεστα μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης για τον κορονοϊό, το Υπουργείο αποφάσιζε την αύξηση του αριθμού των μαθητών στις τάξεις!
Φέτος, πάλι κατακαλόκαιρο (τι παράξενο!), στάλθηκε εγκύκλιος από το Υπουργείο, που ζητούσε την εφαρμογή εκείνου του νόμου, δηλαδή ζητούσε... υποβαθμίσεις! Ακόμα χειρότερα όμως, για τη διάσπαση ενός τμήματος λόγω ύπαρξης μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες, η εγκύκλιος βάζει προϋποθέσεις που δεν υπάρχουν στη νομοθεσία, κάτι που είναι ουσιαστικά παράνομο.
Κι έπειτα έρχονται οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης και οι Διευθυντές Εκπαίδευσης σε κάθε νομό, που έχουν προ πολλού ξεχάσει ότι κάποτε ήταν παιδαγωγοί και λειτουργούν πλέον ως εντολοδόχοι ενός συστήματος, σαν γρανάζια μηχανής, και σπεύδουν να εφαρμόσουν τις αντιπαιδαγωγικές οδηγίες, ακόμα κι αν γνωρίζουν ότι μια εγκύκλιος που υπερβαίνει τη νομοθεσία είναι παράνομη. Βλέπετε, κάποιοι προωθούν υποτίθεται τη διδασκαλία της κριτικής σκέψης, αλλά οι ίδιοι εφαρμόζουν τυφλά και άκριτα την κάθε αντιπαιδαγωγική ή ακόμα και παράνομη οδηγία! Ακόμα χειρότερα, για χάρη της καριέρας, κάποιοι συναγωνίζονται μεταξύ τους να δείξουν ότι είναι βασιλικότεροι του βασιλέως! Αδιαφορούν για την ύπαρξη στην τάξη μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες ή αναπτυξιακές διαταραχές, για την ύπαρξη τσιγγανοπαίδων, για την ύπαρξη παιδιών που δεν ακούν στο σπίτι τους ελληνικά... Δεν τους νοιάζει καν ότι κάποια παιδιά είχαν κληθεί να μάθουν να γράφουν και να διαβάζουν σε καθεστώς τηλεκπαίδευσης, με όλα τα προβλήματα που αυτή προκάλεσε. Δημιουργούν ολοένα και μεγαλύτερα τμήματα, που αναγκαστικά θα έχουν περισσότερη φασαρία, λιγότερη προσοχή από τα παιδιά, περισσότερες φωνές από τις νηπιαγωγούς και δασκάλες και λιγότερες ευκαιρίες μάθησης.
Για τους γονείς δεν υπάρχει άλλος δρόμος από το να κοιτάξουν τις αντίστοιχες διεκδικήσεις των γονέων σε άλλες περιοχές*, να οργανωθούν στους Συλλόγους Γονέων και σε συνεργασία με την Ανώτατη Συνομοσπονδία Συλλόγων Γονέων να απαιτήσουν:
- την ακύρωση της αντιπαιδαγωγικής απόφασης της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης
- τη δημιουργία τμημάτων με βάση τις ανάγκες των μαθητών
- την απόσυρση της αντιπαιδαγωγικής και αυθαίρετης εγκυκλίου
- την κατάργηση των ρυθμίσεων του νόμου Κεραμέως και τη μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα.
Διαφορετικά, τώρα είναι αυτά τα σχολεία που υποβαθμίζονται, του χρόνου θα είναι άλλα τόσα και ξανά άλλα τόσα... Εις βάρος των παιδιών μας!
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
-
Η εταιρεία ALTERRA AE αναζητά προσωπικό
22 Νοεμβρίου 2024 -
Nέα ενίσχυση για τον Άρη στο μπάσκετ
22 Νοεμβρίου 2024
ΣΧΟΛΙΑ