close search results icon

Δ. Θεσσαλονίκης: Το top 5 των παραπόνων στο 15192

Ένα ένα αναλυτικά, μετά από περισσότερο από 5000 τηλεφωνήματα. 

Δ. Θεσσαλονίκης: Το top 5 των παραπόνων στο 15192

Περισσότερα από 5.000 τηλεφωνήματα δέχτηκε μέσα σε διάστημα λίγων ημερών η νέα γραμμή εξυπηρέτησης πολιτών του δήμου Θεσσαλονίκης, το πενταψήφιο 15192, που τέθηκε πρόσφατα σε πλήρη λειτουργία με αστική χρέωση.

Ρεπορτάζ: Αναστασία Καρυπίδου

Δημότες όλων των ηλικιών επικοινώνησαν τηλεφωνικά με τον δήμο Θεσσαλονίκης ενημερώνοντας για τα προβλήματα που ταλαιπωρούν τη γειτονιά τους. Το call center ήρθε να λειτουργήσει συμπληρωματικά με την ηλεκτρονική εφαρμογή «Βελτιώνω την πόλη μου», εκεί όπου υπάρχει η δυνατότητα ανάρτησης φωτογραφιών, ώστε μέσω της εικόνας να δίνεται το ακριβές στίγμα του προβλήματος.

Νο 1: Η περισυλλογή ογκωδών αντικειμένων

Τα ογκώδη και η ανάγκη για άμεση περισυλλογή είναι το «Νο 1» αίτημα των πολιτών προς τον δήμο, όπως καταγράφηκε από το 15192. Η δημοτική αρχή επιθυμεί τη συνεργασία με τους πολίτες ώστε με ραντεβού να απομακρύνονται άμεσα τα ογκώδη από δρόμους και πεζοδρόμια.

Στο πλαίσιο του να εγκαταλειφθεί η τακτική ορισμένων ασυνείδητων που κατεβάζουν ολόκληρα νοικοκυριά, κυρίως κατά τη διάρκεια της νύχτας, ο δήμος προσανατολίζεται στην αύξηση των προστίμων για όσους δεν ενημερώνουν τις υπηρεσίες.

Σε επόμενο δημοτικό συμβούλιο θα συζητηθεί η εκτόξευση του προστίμου από τα 500 στα 3.000 ευρώ, κυρίως για όσους κάνουν ανακαινίσεις σε διαμερίσματα, δεν τηρούν το νόμο και δεν νοικιάζουν τις απαραίτητες σκάφες.

Νο 2: Εγκαταλελειμμένα οχήματα

Υπολογίζεται πως αυτή τη στιγμή στους δρόμους της Θεσσαλονίκης υπάρχουν γύρω στα 700 εγκαταλελειμμένα οχήματα. Για το λόγο αυτό, είναι πολλά τα αιτήματα που αφορούν την άμεση απομάκρυνσή τους ώστε να «ανασάνουν» οι γειτονιές.

Η αντιδημαρχία Καθαριότητας και Ανακύκλωσης ξεκίνησε το «σαφάρι» της απομάκρυνσης των εγκαταλελειμμένων οχημάτων από τα παρατημένα δίκυκλα και αναμένεται να το επεκτείνει και στα σαραβαλάκια αυτοκίνητα ώστε να μην στερούνται πολύτιμες θέσεις στάθμευσης από τους οδηγούς.

Περισσότερα από 5.000 τηλεφωνήματα δέχτηκε μέσα σε διάστημα λίγων ημερών η νέα γραμμή εξυπηρέτησης πολιτών του δήμου Θεσσαλονίκης, το πενταψήφιο 15192, που τέθηκε πρόσφατα σε πλήρη λειτουργία με αστική χρέωση.

Ρεπορτάζ: Αναστασία Καρυπίδου

Δημότες όλων των ηλικιών επικοινώνησαν τηλεφωνικά με τον δήμο Θεσσαλονίκης ενημερώνοντας για τα προβλήματα που ταλαιπωρούν τη γειτονιά τους. Το call center ήρθε να λειτουργήσει συμπληρωματικά με την ηλεκτρονική εφαρμογή «Βελτιώνω την πόλη μου», εκεί όπου υπάρχει η δυνατότητα ανάρτησης φωτογραφιών, ώστε μέσω της εικόνας να δίνεται το ακριβές στίγμα του προβλήματος.

Νο 1: Η περισυλλογή ογκωδών αντικειμένων

Τα ογκώδη και η ανάγκη για άμεση περισυλλογή είναι το «Νο 1» αίτημα των πολιτών προς τον δήμο, όπως καταγράφηκε από το 15192. Η δημοτική αρχή επιθυμεί τη συνεργασία με τους πολίτες ώστε με ραντεβού να απομακρύνονται άμεσα τα ογκώδη από δρόμους και πεζοδρόμια.

Στο πλαίσιο του να εγκαταλειφθεί η τακτική ορισμένων ασυνείδητων που κατεβάζουν ολόκληρα νοικοκυριά, κυρίως κατά τη διάρκεια της νύχτας, ο δήμος προσανατολίζεται στην αύξηση των προστίμων για όσους δεν ενημερώνουν τις υπηρεσίες.

Σε επόμενο δημοτικό συμβούλιο θα συζητηθεί η εκτόξευση του προστίμου από τα 500 στα 3.000 ευρώ, κυρίως για όσους κάνουν ανακαινίσεις σε διαμερίσματα, δεν τηρούν το νόμο και δεν νοικιάζουν τις απαραίτητες σκάφες.

Νο 2: Εγκαταλελειμμένα οχήματα

Υπολογίζεται πως αυτή τη στιγμή στους δρόμους της Θεσσαλονίκης υπάρχουν γύρω στα 700 εγκαταλελειμμένα οχήματα. Για το λόγο αυτό, είναι πολλά τα αιτήματα που αφορούν την άμεση απομάκρυνσή τους ώστε να «ανασάνουν» οι γειτονιές.

Η αντιδημαρχία Καθαριότητας και Ανακύκλωσης ξεκίνησε το «σαφάρι» της απομάκρυνσης των εγκαταλελειμμένων οχημάτων από τα παρατημένα δίκυκλα και αναμένεται να το επεκτείνει και στα σαραβαλάκια αυτοκίνητα ώστε να μην στερούνται πολύτιμες θέσεις στάθμευσης από τους οδηγούς.

Νο 3: Δενδροφυτεύσεις – κλαδεύσεις

Το «χάλκινο» μετάλλιο των παραπόνων στο 15192 παίρνουν οι δενδροφυτεύσεις και οι κλαδεύσεις. Άλλοι ζητούν να τοποθετηθεί επιπλέον πράσινο και άλλοι να κλαδευτούν δέντρα που είναι επικίνδυνα να προκαλέσουν ζημιές.

Για τις νέες φυτεύσεις, ο δήμος Θεσσαλονίκης δείχνει διάθεση να πρασινίσει, όσο περισσότερο γίνεται, η πόλη. Η επιχείρηση, ωστόσο, θα ξεκινήσει από τον Οκτώβριο, καθώς είναι η κατάλληλη περίοδος για δενδροφυτεύσεις.

Για τις κλαδεύσεις έχει αποφασιστεί κάθε δέντρο να εξετάζεται ξεχωριστά και όχι μαζικές περιπτώσεις, όπως συνέβησαν στο παρελθόν και είχαν προκαλέσει έντονες διαμαρτυρίες.

Νο 4/5: Οδοστρώματα – πεζοδρόμια/ Οριοθέτηση κάδων καθαριότητας

Η κατάσταση στην οποία βρίσκονται δρόμοι και πεζοδρόμια της Θεσσαλονίκης κατατάσσονται στην τέταρτη θέση των παραπόνων. Πολίτες τηλεφωνούν ζητώντας να ασφαλτοστρωθούν δρόμοι που είναι γεμάτοι με λακκούβες, όπως επίσης να επιδιορθωθούν πεζοδρόμια που εγκυμονούν κινδύνους για ατυχήματα εξαιτίας των πλακιδίων που έχουν ξεκολλήσει ή έχουν φουσκώσει.

Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν τα αιτήματα που αφορούν οριοθέτηση κάδων απορριμμάτων, με δημότες που είτε επιθυμούν ο κάδος να απομακρυνθεί από την πολυκατοικία τους, είτε να τοποθετηθεί κάποιος πιο κοντά στο σπίτι τους.

«Μια από τις πολλές δεσμεύσεις του δημάρχου και της δημοτικής αρχής ήταν η επικοινωνία με τους πολίτες. Είχε εντοπιστεί πως για χρόνια οι πόρτες του δήμου δεν ήταν ανοιχτές, δεν υπήρχαν αφτιά να ακούσουν τον κόσμο. Η επικοινωνία ήταν από τις πρώτες εντολές του κ.Αγγελούδη. Στήθηκε το τηλεφωνικό κέντρο, εκπαιδεύτηκε το προσωπικό και πλέον δίνουμε μια μάχη με την καθημερινότητα. Κάθε μέρα πετυχαίνουμε μια μικρή νίκη σε σχέση με όσα έχουμε να αντιμετωπίσουμε», δήλωσε στην «Κ» ο αντιδήμαρχος Ψηφιακής Πολιτικής και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Κώστας Βασιλόπουλος.

Το τηλεφωνικό κέντρο 15192 λειτουργεί καθημερινά, Δευτέρα – Παρασκευή, από τις 8 το πρωί έως τις 5 το απόγευμα, όπου οκτώ υπάλληλοι καταγράφουν τα αιτήματα και άμεσα ενημερώνουν τις υπηρεσίες.

Τα παράπονα και στον … Αντιδήμαρχο Υπηρεσίας

Στη διάθεση των πολιτών βρίσκεται εδώ και λίγα 24ωρα ένας ακόμη θεσμός, ο «Αντιδήμαρχος Υπηρεσίας». ‘Ενας αντιδήμαρχος ή εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος υποδέχεται στον τρίτο όροφο του δημαρχιακού μεγάρου τους πολίτες ώστε να ακούει και να καταγράφει τα παράπονα τους.

Οι πολίτες που επιθυμούν να υποβάλλουν αίτημα προς τον δήμο θα πρέπει πρώτα να κλείνουν ραντεβού καλώντας στο πενταψήφιο 15192 και στη συνέχεια αφού γνωρίζουν ημέρα και ώρα συνάντησης θα μεταβαίνουν στο δημαρχείο. Ο αντιδήμαρχος μετά το ραντεβού με τον δημότη θα προωθεί το αίτημα για επίλυση στις αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου. Οι συναντήσεις θα πραγματοποιούνται από Δευτέρα έως Πέμπτη, από τις 5 το απόγευμα έως τις 8 το βράδυ.

Τέλος, από τον Οκτώβριο ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης, θα επαναλάβει τον κύκλο περιοδειών σε όλα τα δημοτικά διαμερίσματα ώστε να ακούσει ο ίδιος τα παράπονα και τα αιτήματα στην «’Ωρα των Πολιτών».

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ KARFITSA



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

ΣΧΟΛΙΑ