Δημήτρης Γαλαντάρης: "Εθνική Αυτάρκεια: Made in Hellas σε όλα τα βασικά! Αυτά που χρειαζόμαστε πραγματικά, να τα παράγουμε".
ΕΘΝΙΚΗ ΑΥΤΑΡΚΕΙΑ - MADE IN HELLAS
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΟΪΌΝΤΑ
Εθνική Αυτάρκεια: Made in Hellas σε όλα τα βασικά! Αυτά που χρειαζόμαστε πραγματικά, να τα παράγουμε.
Πέραν της διατροφικής αυτάρκειας, που αναλύεται στον Πρωτογενή Τομέα, και της ενεργειακής αυτάρκειας, που αναλύεται επίσης σε ανεξάρτητο κεφάλαιο Ενέργειας, η πατρίδα μας πρέπει να καταστεί περισσότερο αυτάρκης και σε άλλους κλάδους, ζωογονώντας πολλαπλές περιοχές της οικονομικής μας δραστηριότητας.
Ο τουρισμός είναι η βαριά μας βιομηχανία, αλλά όπως απέδειξε η εμπειρία της πανδημίας του COVID-19, δεν είναι υγιές να βασιζόμαστε μονοσήμαντα στον τουρισμό για τη μελλοντική μας επιβίωση.
Η εθνική αυτάρκεια δεν είναι βεβαίως μόνο θέμα επιβίωσης. Σχετίζεται άμεσα με το καλύτερο βιοτικό επίπεδο του ελληνικού λαού, διότι επιφέρει νέες θέσεις εργασίας και πρόσθετο εισόδημα το οποίο μένει και επαναγονιμοποιεί την εγχώρια οικονομία.
1 Ένδυση, Υπόδηση, Κινητά
«Συγχαρητήρια» σε όλες τις ελληνικές κυβερνήσεις που ντύνουν τον ελληνικό στρατό με στολές ραμμένες στην Τουρκία, και τον τρέφουν με κοτόπουλα Βουλγαρίας. Και που εκπαιδεύουν τη νεολαία στο ακριβότερο κινητό και την πιο ακαλαίσθητη εισαγόμενη ένδυση.
Ένδυση και Υπόδηση στρατού, σωμάτων ασφαλείας, εργατοτεχνιτών δημοσίου τομέα και τοπικής αυτοδιοίκησης, θα προμηθεύονται με διαγωνισμό από ελληνικές βιομηχανίες που αξιοποιούν εργατικό δυναμικό Ελλήνων.
Σχολικές στολές υψηλής ποιότητας και ραπτικής με ποικιλία επιλογών και παραγωγή με διαγωνισμό από ελληνικές βιομηχανίες με ελληνικό εργατικό δυναμικό
Κινητά για Μαθητές Λυκείου: Ασφαλή στη χρήση, με εκπαιδευτικές εφαρμογές, χαμηλού κόστους, ελληνικής συμπαραγωγής
Σχεδιασμός κινητών τηλεφωνικών συσκευών και εφαρμογών ειδικά σχεδιασμένων για ηλικίες Λυκείου. Ελληνική επενδυτική συμμετοχή-συμπαραγωγή.
Εξυπηρέτηση βασικών λειτουργιών επικοινωνίας με γονείς – συμμαθητές
Ασφαλής πρόσβαση σε συγκεκριμένες περιοχές του διαδικτύου χωρίς μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Συνεισφορά στο εκπαιδευτικό δίκτυο με χρήσιμες πληροφορίες και εφαρμογές.
Οικονομική λύση που δεν αφαιμάζει τα νοικοκυριά και δε δημιουργεί προβλήματα κοινωνικών ανισοτήτων
Μία τέτοια καινοτομία που οδηγεί σε ασφαλή χρήση κινητών και διαδικτύου από μαθητικό κόσμο είναι ΕΞΑΓΩΓΙΜΗ.
2 Βιομηχανική Παραγωγή
2.1 Μείωση της γραφειοκρατίας για συμπαραγωγές
Η συστηματική αποβιομηχάνιση της πατρίδας μας από τις απάτριδες κυβερνήσεις των περασμένων δεκαετιών, συνοδεύτηκε από ένα γραφειοκρατικό τέρας που κάνει την αδειοδότηση κάθε νέας επένδυσης εξαιρετικά επίπονη και προβληματική. Βασική προτεραιότητα μίας πατριωτικής κυβέρνησης είναι η εκπόνηση μελέτης για τη σύγκριση διαδικασιών αδειοδότησης νέων επενδύσεων μεταξύ Ελλάδας και χωρών με υψηλό αριθμό νέων ξένων επενδύσεων. Να μάθουμε με ποιές διαδικασίες δουλεύουν εκείνα τα κράτη που προσελκύουν πολλές επενδύσεις. Και να εφαρμόσουμε την απλούστευση των διαδικασιών και τη μείωση της γραφειοκρατίας με δοκιμασμένα μέτρα και βέλτιστες πρακτικές.
2.2 Αμυντική Βιομηχανία – βλ. εκτενέστερη πολιτική Εθνικής Άμυνας
Διάθεση υποδομών και χαμηλής φορολογίας για εγκατάσταση και λειτουργία στην Ελλάδα ξένων εργοστασίων παραγωγής αμυντικού εξοπλισμού, με ελληνικό ανθρώπινο επιστημονικό και εργατικό δυναμικό.
Έρευνα και ανάπτυξη νέων συστημάτων άμυνας σε συνεργασία με Ελληνικά Πανεπιστήμια.
2.3 Ενίσχυση Ελληνικής Φαρμακοβιομηχανίας
Προτεραιότητα στην παραγωγή όλων των βασικών και ευρείας χρήσεως φαρμακευτικών αγαθών
2.4 Συμμετοχή στην παγκόσμια Αυτοκινητοβιομηχανία
Διαπραγμάτευση με τις διεθνείς αυτοκινητοβιομηχανίες για προσέλκυση και δημιουργία παραγωγικών μονάδων εξαρτημάτων, οχημάτων και συστημάτων φόρτισης.
2.5 Παραγωγή ποσίμου νερού
Έρευνα και ανάπτυξη για την στρατηγική αυτονομία της νησιωτικής Ελλάδας σε νερό από αφαλάτωση, με πολλαπλά οφέλη εξοικονόμησης σε χρηματικούς και φυσικούς πόρους.
3 Αγοραστική Ενδοχώρα
Η εθνική αυτάρκεια έχει ένα σύνηθες μειονέκτημα, που ευκαίρως-ακαίρως προβάλλουν οι θιασώτες της ανεξέλεγκτης διεθνοποίησης της οικονομίας: τη χαμηλή κλίμακα παραγωγής. Αυτή έχει ως αποτέλεσμα υψηλότερο κατά μονάδα κόστος για να επιτευχθεί ανταγωνιστική ποιότητα, καθυστέρηση στην απόσβεση επενδυτικών σχεδίων, και τελικά υψηλότερες τιμές και έλλειψη ανταγωνιστικότητας. Είναι διαφορετικό να παράγεις για μία αγορά ενός, δέκα ή πενήντα εκατομμυρίων. Με αυτό το σκεπτικό, η Ε.Ε. αποτέλεσε δέλεαρ για την επιχειρηματικότητα – με μία διαφορά: πρέπει να έχεις εθνική αυτοκυριαρχία, έντιμη διακυβέρνηση και νόμους που τηρούνται! Το αναμενόμενο αποτέλεσμα: Εκείνες οι χώρες που προσπάθησαν περισσότερο, νωρίτερα και πιο οργανωμένα από τη δική μας, κάναν την Ελλάδα δική τους οικονομική ενδοχώρα, αντί να κάνουμε εμείς τις δικές τους.
Απαιτείται επομένως «αγοραστική ενδοχώρα» για την ελληνική παραγωγή. Για να αντιμετωπισθεί αυτό, προτείνουμε πολιτική σε τρεις άξονες:
Πολύ σοβαρή προτεραιότητα στην εξαγωγική οικονομική διπλωματία, ως κρίσιμος παράγοντας επιτυχίας στον αγώνα για την εθνική αυτάρκεια.
«Αναπνοή» της αγοραστικής ικανότητας και του διαθεσίμου εισοδήματος των νοικοκυριών, με ελάφρυνση από παρασιτικές σπατάλες του ιδιωτικού αλλά και δημοσίου χρήματος. Δηλαδή, σεβασμό και εξοικονόμηση στους ιδιωτικούς και δημόσιους πόρους.
Ανακατεύθυνση του διαθεσίμου εισοδήματος σε προϊόντα και υπηρεσίες ελληνικών συμφερόντων
Οι παραπάνω τρεις άξονες αναλύονται ως εξής:
3.1 Εξαγωγική Οικονομική Διπλωματία για διεύρυνση κλίμακας παραγωγής
Οι πρεσβείες και τα διπλωματικά μας σώματα να κινητοποιηθούν σε διαρκή ενεργό ρόλο, αξιολογούμενες με βάση την υλοποίηση εξαγωγικών συμφωνιών στις χώρες που λειτουργούν.
Υποστήριξη εξαγωγών με συγκεκριμένες διακρατικές συμφωνίες και εκτός ΕΕ. Το Υπουργείο Εξωτερικών θα πρέπει να έχει και τέτοια στοχοθέτηση. Η διεθνής διπλωματία οφείλει να είναι άρρηκτα συνδεδεμένη και με την οικονομική διπλωματία.
3.2 Σεβασμός στους δημόσιους πόρους και τη δημόσια περιουσία
3.2.1 Στέγαση Κρατικών Υπηρεσιών
Είναι απαράδεκτο το κράτος να ξεπουλά τη γη του στο ΤΑΙΠΕΔ και ταυτόχρονα να πληρώνει σε ιδιώτες ενοίκια για τη στέγαση των υπηρεσιών του. Οι δημόσιοι οργανισμοί που απαιτούν μεγάλες κτιριακές εγκαταστάσεις (υπουργεία, εφορίες κλπ) θα στεγάζονται σε κρατική περιουσία και κανένας πόρος δεν θα πηγαίνει σε μη παραγωγικούς σκοπούς όπως ενοίκια. Μεταστέγαση κεντρικών δημοσίων υπηρεσιών της πρωτεύουσας στα αναξιοποίητα και ρημαγμένα Ολυμπιακά Ακίνητα.
3.2.2 ΤΑΙΠΕΔ
Εξαίρεση όλων των αρχαιολογικών χώρων και ιστορικών μνημείων. Η τουριστική βιομηχανία της Ελλάδας δε μπορεί να αφεθεί σε ξένα χέρια.
Εξαίρεση όλων των περιουσιακών στοιχείων που άμεσα ή έμμεσα σχετίζονται με την εθνική ασφάλεια και δημόσια υγεία. Να το πούμε απλά: είναι αδιανόητο να πουλάμε τα λιμάνια των νησιών μας ή το νερό που πίνουμε.
Για τους υπόλοιπους δεσμευμένους πόρους, προτεραιότητα στην αγορά από Έλληνες της Ομογένειας.
3.2.3 Ποινική νομοθεσία και Σωφρονιστικό σύστημα
Ανασχεδιασμός των φυλακών. Υποχρεωτική εργασία και συνεισφορά των κρατουμένων στους πόρους συντήρησης των φυλακών. Ας μην ξεχνούμε ότι το μηνιαίο κόστος κάθε κρατουμένου είναι 32% μεγαλύτερο από το βασικό μηνιαίο μισθό ενός νομοταγούς πολίτη! (857€ έν. 650€)
Άρση του Ν. Παρασκευόπουλου για την αποφυλάκιση ποινικών κρατουμένων – σεβόμαστε τα χρήματα του ελληνικού λαού που πηγαίνουν στην αστυνόμευση, στο δικαστικό σύστημα, στο σωφρονιστικό σύστημα
Φθορά δημόσιας περιουσίας (π.χ. από διαδηλωτές) δεν θα έχει μόνο ποινική ευθύνη αλλά θα αποζημιώνεται από την προσωπική περιουσία / εργασία των φθορέων.
3.2.4 Ερευνητικοί πόροι Κρατικών Υπηρεσιών
Η έρευνα, ανάπτυξη και οι συμβουλευτικές υπηρεσίες του Κράτους θα ανατίθενται και θα εκπονούνται στο μέγιστο βαθμό από τα εγχώρια τριτοβάθμια δημόσια εκπαιδευτικά ιδρύματα, αξιοποιώντας και ανακυκλώνοντας κατά το δυνατόν τους εθνικούς πόρους. Μόνο σε πραγματικά δυσεπίλυτα προβλήματα πρέπει να υπάρχει περιθώριο για συμβουλευτικές
3.2.5 Δημόσια τριτοβάθμια παιδεία με έσοδα
Η τριτοβάθμια εκπαίδευση οφείλει να είναι δωρεάν και δημόσια για τους Έλληνες πολίτες. Ωστόσο οφείλουμε να δούμε τη δυνατότητα των Πανεπιστημίων μας να παράξουν έσοδα, προσελκύοντας φοιτητές και από χώρες του εξωτερικού. Αυτό προϋποθέτει διαρκή προσπάθεια ανόδου του επιπέδου των Πανεπιστημίων μας στις παγκόσμιες κατατάξεις, διαρκή εμπλουτισμό της διδασκαλίας με επισκέπτες καταξιωμένους Έλληνες καθηγητές από Πανεπιστήμια του εξωτερικού με υψηλότερη κατάταξη από τα αντίστοιχα Ελληνικά, καθώς και με συνεργασίες με ξένα Πανεπιστήμια για εκπόνηση κοινών μεταπτυχιακών προγραμμάτων που μπορούν να είναι και ξενόγλωσσα.
3.3 Ανακατεύθυνση του διαθεσίμου εισοδήματος σε προϊόντα και υπηρεσίες ελληνικών συμφερόντων
3.3.1 Απελευθέρωση της Ελληνικής Επιχειρηματικότητας και της Ιδιωτικής Πρωτοβουλίας
Καλύτερη πρόσβαση των ελληνικών επιχειρήσεων σε επενδυτικά κεφάλαια μέσα από καθιέρωση νέου συστήματος αξιολόγησης δανειοδότησης εκ μέρους των τραπεζών, που δεν θα εστιάζει αποκλειστικά στην αποτυχία (δηλαδή πώς θα διασφαλίσει τα χρήματά της η τράπεζα) αλλά θα βλέπει και το ίδιο το επιχειρηματικό πλάνο.
Αναβάθμιση και ενεργότερος ρόλος των πρεσβειών στην εύρεση επενδυτικών κεφαλαίων από το εξωτερικό, για χρηματοδότηση ελληνικών επιχειρηματικών ιδεών, αλλά και για την ενεργητική υποστήριξη των εξαγωγών.
Συστηματική κρατική υποστήριξη για Δίκτυο Θυλάκων Καινοτομίας. (βλ. και Τράπεζες)
Παροχή συγκροτημάτων γραφείων και ψηφιακών συνδέσεων για νέες καινοτομικές εταιρείες
Διαρκής υποστήριξη mentoring από πανεπιστημιακό προσωπικό για την εξέλιξη των ιδεών και την κατοχύρωση πνευματικής και βιομηχανικής ιδιοκτησίας
Περιοδικές συναντήσεις με βιομηχανίες και εταιρείες για παρουσίαση των καινοτομιών.
3.3.2 Φορολογία εστιασμένη στην ενίσχυση της ελληνικής παραγωγής (βλ. κεφάλαιο Φορολογίας) à αντιγραφή εδώ:
Σήμανση προϊόντων και υπηρεσιών που ενσωματώνουν άνω του 50% ελληνική προστιθέμενη αξία.
Ενθάρρυνση της κατανάλωσης σε αυτά τα προϊόντα και υπηρεσίες, καθώς η αγορά τους θα στηρίζει το αφορολόγητο εισόδημα.
ΣΧΟΛΙΑ