close search results icon

Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Ιστορίες Συμπερίληψης στη Φυσική Αγωγή»

Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Ιστορίες Συμπερίληψης στη Φυσική Αγωγή»

Το πρόγραμμα με τίτλο "Ιστορίες Συμπερίληψης στη Φυσική Αγωγή" πραγματοποιήθηκε σε σχολεία του νομού Πέλλας την άνοιξη του 2024. Ο στόχος του προγράμματος ήταν η συμπερίληψη των μαθητών με αναπηρία, που φοιτούν σε ειδικά σχολεία, με μαθητές χωρίς αναπηρία, που φοιτούν σε γενικά σχολεία, στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής.

pellanewsimg-20240606-083328-1.jpg

Η υλοποίηση του προγράμματος, πραγματοποιήθηκε με την έγκριση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας και την επιστημονική υπευθυνότητα του Εργαστηρίου Προσαρμοσμένης Φυσικής Αγωγής του ΤΕΦΑΑ Σερρών. Συγκεκριμένα, συμμετείχαν επτά (7) σχολεία Α’ βάθμιας και πέντε (5) Β’ βάθμιας εκπαίδευσης των δήμων Πέλλας, Έδεσσας και Αλμωπίας, όπως το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Γιαννιτσών, το 5ο και 10ο Δημοτικό Σχολείο Γιαννιτσών, το ΕΕΕΕΚ Γιαννιτσών, το 3ο ΓΕΛ Γιαννιτσών, το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Έδεσσας, το 3ο Δημοτικό Σχολείο Έδεσσας, το ΕΕΕΕΚ Έδεσσας, το 2ο ΓΕΛ Έδεσσας το 3 Δ.Σ. το ΕΕΕΕΕΚ και το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αριδαίας

pellanews1727345928540.jpg

Αρχικά, πραγματοποιηθήκαν ενημερωτικές και επιμορφωτικές συναντήσεις των εκπαιδευτικών Φυσικής και Ειδικής Αγωγής με στόχο την εξοικείωση με το περιεχόμενο και την ορθή υλοποίηση του προγράμματος από την Επιστημονικά Υπεύθυνη, Χ. Ευαγγελινού, Καθηγήτρια ΤΕΦΑΑ Σερρών και τους Υποψήφιους Διδάκτορες, Αικ. Αλεξάνδρου και Ι. Γκιώση.Κατόπιν, το πρόγραμμα εξελίχθηκε σε τέσσερις εβδομαδιαίες διδακτικές ενότητες όπου οι εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής των Γενικών σχολείων σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς των Ειδικών σχολείων, καθοδήγησαν και ενσωμάτωσαν όλους τους μαθητές σε κοινές δραστηριότητες, στο πλαίσιο του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής.

pellanews1727345928587.jpg

Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με ένα τουρνουά μπάσκετ, όπου μαθητές από τα σχολεία Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης είχαν την ευκαιρία να συνεργαστούν, να ανταγωνιστούν και να διασκεδάσουν. Οι μεικτές ομάδες προώθησαν το πνεύμα της ομαδικότητας και της αλληλοκατανόησης, προσφέροντας στους μαθητές και στους εκπαιδευτικούς μια ουσιαστική εμπειρία συμπερίληψης συμβάλλοντας σημαντικά στην εκπαιδευτική και κοινωνική τους ενδυνάμωση.

pellanewsimg-20240606-084846-1.jpg

Θερμές ευχαριστίες στον κ. Μπαχαράκη, Προϊστάμενο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πέλλας, για την πρωτοβουλία και το όραμά του, καθώς και στους κυρίους Κόπτση, Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας και Σ.ΤαϊλαχίδηΠροϊστάμενο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πέλλας για τη συνεχή στήριξη. Επίσης, ευχαριστούμε τους δημάρχους και αντιδημάρχους των Δήμων Έδεσσας, Πέλλας και Αλμωπίας, και συγκεκριμένα στους κ. Τσεπκεντζή, κ. Τρυψιάνη, κ. Φουντουκίδη, κ. Μάγγο, κ. Παρούτογλου και κ. Τσαρκνιά για τη πολύτιμη συμβολή τους. Τέλος ευχαριστούμε θερμά την κα. Π.Αλμπανίδου Σύμβουλο Ειδικής Αγωγής Πέλλας/Φλώρινας και τον κ. Ν. Ράπτη (πρώην) Σύμβουλο Γυμναστών!

pellanewsimg-20240606-110330-1.jpg

Ιδιαίτερη μνεία αξίζει να δοθεί στους εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής, στους εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής και στους διευθυντές των σχολείων που αγκάλιασαν και υλοποίησαν με θέρμη το πρόγραμμα κ. κ. Ν. Καράμπελας, Κ. Τρεμπολίτης, Κ. Αλβανός, Χ. Ραμπούσης, Α. Σίσκος, Β. Σαζακλίδης, Μ. Γκίνογλου, Ε. Μάτη, Α. Κάζογλου, Α. Γαλέγκας, Ι. Σιβένας, Λ. Μπουζάνα, Β. Πέτλης, Π. Βαμβακίδης, Α. Δημητριάδου, Ι. Πούτης, Α. Αργυράτου, Γ. Μιχαηλίδης, Σ. Γεωργουλούμης, Μ. Σόρτση, Τ. Βασδάρης και Γ. Χαριτωνίδης.

Ευχόμαστε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ιστορίες Συμπερίληψης στη Φυσική Αγωγή» να υλοποιηθεί και τη νέα σχολική χρονιά, με σκοπό τη σταδιακή θεσμοθέτηση και ενίσχυση της συμπεριληπτικής κουλτούρας στα σχολεία μας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

ΣΧΟΛΙΑ