Επιθέσεις Χούθι: Δυσβάσταχτο το οικονομικό πλήγμα για τις επιχειρήσεις
Λουκέτα σε επιχειρήσεις που εφοδιάζονται με εμπορεύματα από την Κίνα βλέπουν οι ειδικοί ως συνέπειες από την αναταραχή στην εφοδιαστική αλυσίδα που προκαλεί η παραμονή των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα και εκτιμούν πως αν δεν αλλάξει σύντομα η κατάσταση, το οικονομικό πλήγμα θα είναι πιο έντονο και από την περίοδο της πανδημίας.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΠΛΟΙΑΡΙΔΗ
Η απαγόρευση διέλευσης πλοίων από τη διώρυγα του Σουέζ εξαιτίας της παραμονής των Χούθι, εξαναγκάζει τα πλοία από την Κίνα να μπαίνουν στην Ευρώπη διανύοντας τον περίπλου της Αφρικής, μιας διαδρομής που απαιτεί διπλάσιο χρόνο και καύσιμα.
Ο πρόεδρος Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης Βασίλης Καμπάκης εξηγεί στο Thesstoday.gr πως οι νέοι χρόνοι, σε συνδυασμό με την καθυστέρηση άφιξης των εμπορευμάτων αλλά και με το αυξημένο κόστος που βαραίνει τους εμπόρους, διαταράσσουν ολόκληρη την εφοδιαστική αλυσίδα.
Με την ημέρα απομάκρυνσης των Χούθι να παραμένει άγνωστη, οι οικονομικές συνέπειες στην Ελλάδα και κατ’επέκταση στην Ευρώπη προβλέπονται δυσοίωνες, εξηγεί ο κ. Καμπάκης. “Δημιουργείται μια ταραχή στη λογιστική αλυσίδα εφοδιασμού και διακίνησης των εμπορευμάτων που εξαιτίας του επιπλέον χρόνου που χρειάζεται πλέον για να έρθουν τα φορτία από την Κίνα, η αύξηση των μεταφορών και η αργοπορία επιστροφής των εμποροκιβωτίων στη βάση τους, προκαλούν μια τεράστια αναταραχή με απρόβλεπτες οικονομικές συνέπειες”, περιγράφει.
Στα ύψη οι τιμές των εμπορευμάτων – Θα κλείσουν όσοι δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν
Το χρονικό διάστημα της επαφής του “πήγαινε-έλα” των εμπορευμάτων είναι τόσο μεγάλο, που είναι σαν να αποκόπτει την Ευρώπη από την Κίνα, σύμφωνα με τον κ. Καμπάκη. “Η κανονική διαδρομή είναι ταξίδι 25 ημερών, τώρα προστίθενται περισσότερες από 18-22 μέρες, άρα ο χρόνος επιμηκύνεται κατά πολύ, συν του ότι το ίδιο ισχύει και για την επιστροφή. Το χρονικό διάστημα είναι πάρα πολύ μεγάλο για να μπορέσει ένας μικροεπαγγελματίας να αντέξει το βάρος του χρόνου και του κόστους”. Το αυξημένο αυτό κόστος, αργά ή γρήγορα θα οδηγήσει αμέτρητες επιχειρήσεις σε κλείσιμο, τονίζει.
“Αν συνεχιστεί ως έχει για 2-3 έτη, θα βρεθούμε σε μια πάρα πολύ δύσκολη κατάσταση γιατί η οικονομία μας παλινδρομεί εδώ και πάρα πολύ καιρό. Όλα αυτά θα ξεσπάσουνε στην πλάτη του μικροεμπόρου, του μισθωτού, του συνταξιούχου, -καθώς οι οικονομικές κοινωνίες εξαρτώνται από τους μικροεπαγγελματίες κι όχι από τους μεγαλοεπαγγελματίες-, ενώ οι αυξήσεις των τιμών των εμπορευμάτων θα γίνουν τεράστιες και όσοι δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν, θα αναγκαστούν να κλείσουν. Και όλο το παραπάνω, έρχεται σαν επιστέγασμα μετά τις συνέπειες του πολέμου της Ουκρανίας”, επεξηγεί.
Υποβαθμίζεται παγκοσμίως το λιμάνι του Πειραιά
Ο πρόεδρος των Ναυτικών πρακτόρων, επισημαίνει πως η αναγκαστική διαδρομή του περίπλου της Αφρικής, υποβαθμίζει σε παγκόσμιο επίπεδο το λιμάνι του Πειραιά, που μέχρι πρότινος αποτελούσε πρώτο σταθμό για τα πλοία που περνούσαν από τη διώρυγα του Σουέζ. Όσον αφορά στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, σημειώνει πως πρόκειται για ένα ακόμη “αγκάθι”, που έρχεται να προστεθεί στη λίστα. “Στη Θεσσαλονίκη έχουμε τραβήξει πολλά, είχαν κλείσει τα σύνορα για το όνομα “Μακεδονία”, το εμπάργκο της Σερβίας, οι μεγάλες απεργίες διάρκειας 18 μηνών στο λιμάνι Θεσσαλονίκης για ιδιωτικοποίηση κι έπειτα ο πόλεμος Ρωσίας-Ουκρανίας”, αναφέρει ο κ. Καμπάκης.
thesstoday.gr
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
-
Δύο αγωνιστικές τιμωρία στον Παναθηναϊκό - Χωρίς κόσμο με Καλλιθέα και ΠΑΟΚ
19 Δεκεμβρίου 2024 -
Αγρυπνία στην ΙΜ Αγίας Παρασκευής Γιαννιτσών
19 Δεκεμβρίου 2024 -
Ορισμός Αναπληρωτών Περιφερειάρχη της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας
19 Δεκεμβρίου 2024
ΣΧΟΛΙΑ