Γιατί ρίχνουν τις τιμές στο λιανεμπόριο μετά από χρόνια αυξήσεων – Τα παραδείγματα των IKEA, Nike και Domino’s
Προσφορά εκπτώσεων από εστιατόρια.
Κολοσσοί που δραστηριοποιούνται στο λιανεμπόριο, εστιατόρια και άλλες επιχειρήσεις επί σειρά ετών ανέβαζαν διαρκώς τις τιμές. Τώρα που οι καταναλωτές κλείνουν το πορτοφόλι τους χτυπημένοι από την ακρίβεια, ορισμένες εταιρείες στρέφονται σε εκπτώσεις για να κερδίσουν ξανά νέους πελάτες, όπως αναφέρει η Wall Street Journal.
Οι επιχειρήσεις που πωλούν μια σειρά προϊόντων, από καναπέδες ΙΚΕΑ μέχρι αθλητικά παπούτσια Air Jordan, έχουν δηλώσει τις τελευταίες εβδομάδες ότι μείωσαν τις τιμές φέτος. Εν μέρει, αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι πολλές εταιρείες αύξησαν ραγδαία τις τιμές τα προηγούμενα χρόνια, όταν το κόστος της εφοδιαστικής αλυσίδας και της εργασίας αυξήθηκε, και οι καταναλωτές ήταν πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα.
Αλλά η ζήτηση για πολλά αγαθά που δεν είναι απαραίτητα, όπως έπιπλα σπιτιού ή ακριβά αθλητικά παπούτσια, έχει μειωθεί, ωθώντας τις εταιρείες που πωλούν αυτά τα αγαθά να δίνουν μάχη για ένα μεγαλύτερο κομμάτι σε μια μικρότερη πίτα.
Ο πληθωρισμός έχει υποχωρήσει φέτος, αλλά πολλοί καταναλωτές πιέζονται να αγοράσουν, σε υψηλότερες τιμές από ό,τι πριν από την πανδημία, είδη πρώτης ανάγκης όπως τρόφιμα, υγειονομική ασφάλιση και στέγαση. Τον Σεπτέμβριο, ο πληθωρισμός στις ΗΠΑ υποχώρησε σε χαμηλό τριών ετών, αλλά μειώθηκε πιο αργά από ό,τι περίμεναν οι οικονομολόγοι.
Η ζήτηση για πολλά αγαθά που δεν είναι απαραίτητα, όπως έπιπλα σπιτιού ή ακριβά αθλητικά παπούτσια, έχει μειωθεί, ωθώντας τις εταιρείες που πωλούν αυτά τα αγαθά να δίνουν μάχη για ένα μεγαλύτερο κομμάτι σε μια μικρότερη πίτα.
Ακρίβεια: Για πρώτη φορά η ΙΚΕΑ μειώνει τις τιμές σε παγκόσμιο επίπεδο
Φέτος, ο πληθωρισμός έπληξε τους καταναλωτές παγκοσμίως και «όλοι πλήρωσαν περισσότερα για στέγαση, τρόφιμα και ενέργεια», δήλωσε ο Jon Abrahamsson Ring, διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Inter IKEA. Για να αυξήσει τη ζήτηση, η IKEA μείωσε σε παγκόσμιο επίπεδο τις τιμές προϊόντων της κατά περίπου 10% αυτό το οικονομικό έτος, τη μεγαλύτερη ετήσια πτώση τιμών στην ιστορία της εταιρείας, όπως επισήμανε ο Abrahamsson Ring.
Στα τέλη του 2023, οι 12 franchisees της ΙΚΕΑ που διαχειρίζονται τα περισσότερα καταστήματα στις ΗΠΑ συμφώνησαν να μειώσουν τις τιμές συλλογικά λόγω της παγκόσμιας φύσης της τάσης, μια σπάνια στιγμή για τον κολοσσό των επίπλων, είπε. «Πολλοί άνθρωποι πρέπει να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα σε άλλα πράγματα, επομένως πρέπει να τους βοηθήσουμε με όσο το δυνατόν πιο χαμηλές τιμές», είπε.
Η ΙΚΕΑ αύξησε τις τιμές συνολικά τα δύο προηγούμενα χρόνια για να αντισταθμίσει το αυξανόμενο κόστος, όπως ισχυρίστηκε. Οι φετινές μειώσεις τιμών προσέλκυσαν περισσότερους αγοραστές στα καταστήματά της, αλλά δαπάνησαν λιγότερα χρήματα. Την Πέμπτη, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι οι ετήσιες πωλήσεις μειώθηκαν κατά 5,3%.
Nike: Μείωση τιμών και… αποθεμάτων
Η Nike ρίχνει ορισμένες τιμές για έναν διαφορετικό λόγο: για να μειώσει το απόθεμα προϊόντων της που δεν πωλούνται τόσο γρήγορα όσο αναμενόταν. «Οι προοπτικές για το ισοζύγιο του έτους θα απαιτήσουν από εμάς να κάνουμε πιο πολλές προωθητικές ενέργειες», δήλωσε ο Matthew Friend, οικονομικός διευθυντής της εταιρείας, συνομιλώντας με αναλυτές.
Τα έσοδα της Nike μειώθηκαν κατά 10% το τελευταίο τρίμηνο και τα κέρδη της μειώθηκαν κατά 28% σε σχέση με πέρυσι, εν μέρει επειδή οι υψηλότερες από τις αναμενόμενες προσφορές περιόρισαν τα περιθώρια κέρδους. Τα στελέχη της Nike προειδοποίησαν ότι οι πωλήσεις θα μπορούσαν να υποχωρήσουν άλλο ένα 10% το τρέχον τρίμηνο.
Προσφορά εκπτώσεων από εστιατόρια
Τα εστιατόρια έχουν επίσης εργαστεί για να προσφέρουν εκπτώσεις για να τονώσουν τη ζήτηση μετά από χρόνια αυξήσεων τιμών.
Η κίνηση είναι μειωμένη σε όλα τα εστιατόρια φέτος, ιδιαίτερα στις αλυσίδες όπου οι πελάτες σερβίρονται σε τραπέζι, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών αγοράς Black Box Intelligence. Οι αλυσίδες έχουν ξεκινήσει περισσότερες εκπτώσεις και προσφορές φέτος για να προσπαθήσουν να προσελκύσουν τους πελάτες πίσω.
Η Domino’s Pizza ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι οι τιμές της κατά το τελευταίο τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 1,6%. Καθώς οι αγοραστές με χαμηλότερο εισόδημα σταματούν και το ντελίβερι, η αλυσίδα χρησιμοποιεί περισσότερες προσωρινές προσφορές για να τονώσει τις αγορές. Τον Σεπτέμβριο, η Domino’s πρόσφερε μια μεγάλη πίτσα στην τιμή ενός μέσου μεγέθους σε ορισμένες παραγγελίες, και αυτόν τον μήνα έφερε πίσω μια συμφωνία αγοράς “Πίτσα Έκτακτης Ανάγκης” – one-get-one που πραγματοποιήθηκε πέρυσι.
Ο πόλεμος της πίτσας
Οι εταιρείες παράδοσης πίτσας θα συνεχίσουν να ανταγωνίζονται στην τιμή φέτος, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Russell Weiner σε μια κλήση με αναλυτές. «Είμαστε στον πόλεμο της πίτσας αυτή τη στιγμή», είπε ο Weiner.
Άλλες αλυσίδες εστιατορίων έχουν ενισχύσει τις προσφορές από το καλοκαίρι. Η McDonald’s ανακοίνωσε ότι θα συνεχίσει να προσφέρει μέχρι τον Δεκέμβριο ένα γεύμα σε τιμή 5 δολαρίων που εισήχθη τον Ιούνιο, καθώς η εταιρεία και οι δικαιοδόχοι της στοχεύουν να διατηρήσουν τα γεύματά της προσιτά.
Η Darden Restaurants δήλωσε τον Σεπτέμβριο ότι θα διαφημίσει πιο έντονα τις τιμές του μενού σε χαμηλές τιμές στους καταναλωτές και το τμήμα Olive Garden επανέφερε την προσφορά Pasta Bowl μέχρι τον Νοέμβριο. Η Olive Garden σχεδιάζει να παρατείνει την προσφορά για περίπου ένα μήνα περισσότερο από πέρυσι.
Πηγή: ΟΤ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
-
Μόσχα: Ο Μπάιντεν ρισκάρει να προκαλέσει τον 3ο Παγκόσμιο Πόλεμο
18 Νοεμβρίου 2024
ΣΧΟΛΙΑ