Πιερρακάκης: Τα μεγάλα άλματα είναι απολύτως εφικτό να πραγματοποιηθούν
Στόχος οι ειδικές δράσεις στο σχολείο και γενικά στην εκπαίδευση.
Στην πορεία των μεγάλων παρεμβάσεων στην ψηφιακή εικόνα της χώρας και στην απολύτως αναγκαία διασύνδεση της μέχρι σήμερα εξέλιξης της ψηφιοποίησης στον δημόσιο τομέα με την ανάγκη να διπλασιαστούν οι επαγγελματίες με δεξιότητες στην πληροφορική αναφέρεται, με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Κυριάκος Πιερρακάκης.
Ο υπουργός τονίζει ότι αυτός ο στόχος θα επιτευχθεί με ειδικές δράσεις στο σχολείο και γενικά στην εκπαίδευση και διευκρινίζει πως αυτό είναι κάτι που ήδη δρομολογείται από το υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.
“Τα μεγάλα άλματα είναι απολύτως εφικτό να πραγματοποιηθούν” καταλήγει ο κ. Πιερρακάκης και δηλώνει: «Έτσι αλλάζει η χώρα, έτσι λύνονται τα προβλήματα. Αυτό κάνουμε και τώρα στο Υπουργείο Παιδείας. Ένα βήμα τη φορά, μία λύση κάθε ημέρα. Χωρίς ολιγωρίες και καθυστερήσεις, με σκληρή δουλειά και σύστημα αλλάζουμε τα πράγματα».
Ολόκληρη η ανάρτηση του κ., Πιερρακάκη έχει ως εξής:
«Το 2019 θέσαμε τον φιλόδοξο στόχο της ψηφιακής σύγκλισης με την Ευρώπη. Τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν πριν λίγες ημέρες για το 2023, δείχνουν πως όχι μόνο τα καταφέραμε στον τομέα των δημοσίων υπηρεσιών αλλά και σε αρκετά άλλα σημεία ξεκινήσαμε να ξεπερνάμε τον ευρωπαϊκό μέσο όρο!
Στην ψηφιοποίηση των δημόσιων υπηρεσιών για επιχειρήσεις ο δείκτης για την Ελλάδα είναι στο 86.2, όταν στην Ευρώπη είναι 85.4. Η ψηφιοποίηση των δημόσιων υπηρεσιών αυξήθηκε εκθετικά την τετραετία 2019-2023, με ετήσια πρόοδο 17% από το 2022 στο 2023. Την ίδια στιγμή, η ανάπτυξη υποδομών συνδεσιμότητας οπτικών ινών ανέρχεται στο 98% (ευρωπαϊκός μέσος όρος 89,3%).
Ξεκινήσαμε πολύ χαμηλά. Η χώρα το 2019 ήταν ουραγός στην ψηφιακή σύγκλιση και ο στόχος έμοιαζε ανέφικτος, σχεδόν ουτοπικός. Η συνέχεια ήταν μια πρόκληση πρώτου μεγέθους που δοκίμασε πραγματικά την ψυχραιμία, τα αντανακλαστικά και τις αντοχές μας. Ενώ προχωρούσαμε σε όλες τις απαιτούμενες πρωτοβουλίες για να διαμορφώσουμε και να θεμελιώσουμε το gov.gr, «χτύπησε» η πανδημία και έπρεπε να επιταχύνουμε ακόμα περισσότερο για να εξασφαλίσουμε τη λειτουργία του κράτους σε πρωτοφανείς συνθήκες κρίσης.
Στη συνέχεια κληθήκαμε να δημιουργήσουμε ένα πρότυπο πρόγραμμα εμβολιασμού που έπρεπε να δουλεύει υποδειγματικά. Σύντομα αποδείχθηκε ότι πετύχαμε εκεί που μεγάλες χώρες σήκωσαν τα χέρια ψηλά. Το ελληνικό πρόγραμμα εμβολιασμού χαρακτηρίστηκε ως ένα από τα καλύτερα του κόσμου. Την ίδια ώρα το gov.gr είχε ήδη γίνει ένα από τα πιο δημοφιλή brands στην Ελλάδα.
Αυτή την επιτυχία την οφείλουμε σε μια εξαιρετική ομάδα στελεχών και πληροφορικών. Χάρη στις προσπάθειες πολλών και την αφοσίωση στον στόχο του ίδιου του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, βήμα βήμα τα καταφέραμε. Η προσπάθεια έπιασε τόπο και άλλαξε τη σχέση του πολίτη με το κράτος. Για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια το κράτος ενέπνευσε στους πολίτες εμπιστοσύνη για την ταχύτητα και την αποτελεσματικότητά του.
Από το καλοκαίρι του 2023 και μετά, η προσπάθεια συνεχίζεται με τον Δημήτρης Παπαστεργίου και τον Κωνσταντίνο Κυρανάκη στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αλλά και από το σύνολο της Κυβέρνησης. Η ψηφιακή σύγκλιση είναι μια εθνική πολιτική που αγγίζει όλους τους τομείς του κυβερνητικού έργου.
Πέρα από την ψηφιοποίηση όλων των λειτουργιών του κράτους, επόμενο βήμα είναι ο διπλασιασμός των επαγγελματιών με δεξιότητες στην πληροφορική. Αυτός ο στόχος θα επιτευχθεί με ειδικές δράσεις στο σχολείο και γενικά στην εκπαίδευση, κάτι το οποίο ήδη δρομολογούμε στο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.
Επιταχύνουμε στον δρόμο που ακολουθούμε μέχρι τώρα, με ένα χρήσιμο δίδαγμα από την πενταετία που μεσολάβησε: Η επίτευξη στόχων γίνεται με συστηματική και συνειδητή προσπάθεια επάνω σε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο. Έτσι αλλάζει η χώρα, έτσι λύνονται τα προβλήματα. Αυτό κάνουμε και τώρα στο Υπουργείο Παιδείας. Ένα βήμα τη φορά, μία λύση κάθε ημέρα. Χωρίς ολιγωρίες και καθυστερήσεις, με σκληρή δουλειά και σύστημα αλλάζουμε τα πράγματα. Με οδηγό την πεποίθηση ότι τα μεγάλα άλματα είναι απολύτως εφικτό να πραγματοποιηθούν».
πηγή: vradini.gr
ΣΧΟΛΙΑ