close search results icon

Στο «σφυρί» σήμερα ο Ιππόδρομος στο Μαρκόπουλο -Το πιο ακριβό ακίνητο σε πλειστηριασμό του 2025

Στο «σφυρί» σήμερα ο Ιππόδρομος στο Μαρκόπουλο -Το πιο ακριβό ακίνητο σε πλειστηριασμό του 2025

Πλειστηριασμός διεξάγεται σήμερα, Τετάρτη 22 Ιανουαρίου, για τον Ιππόδρομο στο Μαρκόπουλο, με τιμή πρώτης προσφοράς 30 εκατομμύρια ευρώ.

Ο πλειστηριασμός δεν αφορά το ακίνητο του Ολυμπιακού Ιππικού Κέντρου, που βρίσκεται κοντά και ανήκει στο χαρτοφυλάκιο του ΤΑΙΠΕΔ, αλλά τον Ιππόδρομο και τις εγκαταστάσεις που φιλοξενούνται στην υπό πλειστηριασμό έκταση.

Η ιστορία του Ιπποδρόμου

Πρωί Πέμπτης 25 Νοεμβρίου 2021 και οι περαστικοί στην πλατεία Κολοκοτρώνη βρίσκονται μπροστά σε μια ασυνήθιστη εικόνα. Άλογα που συμμετέχουν στις ελληνικές ιπποδρομίες, μαζί με τους αναβάτες, προπονητές και ιδιοκτήτες ίππων βρίσκονται πάνω στην πλατεία. Το περιστατικό γίνεται άμεσα αντιληπτό από τα Μέσα Ενημέρωσης που σπεύδουν στο σημείο, με τους ανθρώπους εκεί να λένε πως προχώρησαν σε έφιππη διαμαρτυρία για να αποφευχθεί το πιθανό κλείσιμο των ιπποδρομιών. Ήταν η δεύτερη φορά που οι εργαζόμενοι σε αυτό τον κλάδο κατέβαιναν σε διαμαρτυρία. Είχε προηγηθεί και στα τέλη του 2013 όπου οι ίδιοι άνθρωποι είχαν βγάλει τα άλογα στο Ζάππειο, διαμαρτυρόμενοι για τον ίδιο λόγο.

Η αναστολή των ιπποδρομιακών αγώνων ήρθε στα τέλη του Ιανουαρίου 2024, όταν η εταιρεία Ιπποδρομίες Α.Ε. ανακοίνωσε τη διακοπή της διοργάνωσης και διεξαγωγής ελληνικών ιπποδρομιών, με ισχύ από τις 30 Ιανουαρίου 2024, καθώς -όπως προβλέπεται από τη Σύμβαση Παραχώρησης- ο μέσος πληθυσμός των εγγεγραμμένων στα μητρώα της Φιλίππου Ενώσεως Ελλάδος (ΦΕΕ) ενεργών ίππων ήταν κάτω από 300 κατά τα τελευταία δύο συνεχόμενα έτη. Επιπλέον, η εταιρεία ασκεί το συμβατικό δικαίωμά της να καταγγείλει τη Σύμβαση Μίσθωσης του Ιπποδρόμου Αθηνών στο Μαρκόπουλο

Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι ο ειδικός εκκαθαριστής του Οργανισμού Διεξαγωγής Ιπποδρομιών Ελλάδος (ΟΔΙΕ) να βγάλει σε πλειστηριασμό την Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2025 το ακίνητο συνολικής έκτασης 1.000 στρεμμάτων στο Μαρκόπουλο, όπου βρίσκονται οι εγκαταστάσεις του Ιπποδρόμου, με τιμή εκκίνησης τα 30.140.000 ευρώ, μετατρέποντάς το στο ακριβότερο ακίνητο που βρίσκεται σε διαδικασία ηλεκτρονικού πλειστηριασμού για το 2025.

Ο πλειστηριασμός, με επισπεύδοντα τον ειδικό εκκαθαριστή του Οργανισμού Διεξαγωγής Ιπποδρομιών Ελλάδος (ΟΔΙΕ), είχε οριστεί για τις 6 Νοεμβρίου 2024. Ωστόσο ανεστάλη, ενώ στα τέλη του περασμένου Οκτωβρίου αναρτήθηκε νέος για τις 22 Ιανουαρίου 2025, με την ίδια τιμή πρώτης προσφοράς στα 30,14 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με την περιγραφή του ηλεκτρονικού πλειστηριασμού, πρόκειται για «επαγγελματική εγκατάσταση συνολικής επιφάνειας 79.399 τ.μ., πλήρους κυριότητας, στη περιοχή του Ιπποδρόμου, Μαρκοπούλου Μεσογαίας, σε αγροτεμάχια συνολικής επιφάνειας 1.067.485 τ.μ.. Το 1ο γεωτεμάχιο έχει επιφάνεια 979.447 τ.μ. και το 2ο γεωτεμάχιο έχει επιφάνεια 88.038 τ.μ. Πρόκειται για ιππικό κέντρο. Στη ζώνη 4.1 υφίστανται ο στίβος, το κεντρικό κτίριο κερκίδων (Grandstand), οι στάβλοι σελώματος, τα συνεργεία συντήρησης των μηχανών εξοπλισμού του Ιπποδρόμου και όλες οι απαραίτητες υπαίθριες λειτουργίες, paddock σελώματος, paddock επίδειξης, χώροι κοινού με γραφεία στοιχηματισμού και σνακ – μπαρ, τουαλέτες, χώροι επισήμων, υπαίθριες κερκίδες, διαδρομές αλόγων, χώροι στάθμευσης και χώροι πρασίνου με συνολική επιφάνεια 33.778 τ.μ. Στη ζώνη 4.2 υφίστανται στάβλοι, αποθήκες, γραφεία στάβλων, κτίρια συντήρησης, σχολή αναβατών, εργαστήρια και όλες οι απαραίτητες συνοδευτικές υπαίθριες λειτουργίες με επιφάνεια 45.620 τ.μ. Βρίσκεται κοντά σε αγορά, σχολεία και αθλητικές εγκαταστάσεις».

Υπενθυμίζεται ότι οι υπεύθυνοι της εταιρείας «Ιπποδρομίες Α.Ε» σε ανακοίνωσή τους πριν από έναν χρόνο ανέφεραν, μεταξύ άλλων, ότι «η ελληνική ιπποδρομιακή δραστηριότητα υπήρξε για δεκαετίες εξαιρετικά ζημιογόνος. Παρά τις σημαντικές μακροχρόνιες προσπάθειες της Ιπποδρομίες Α.Ε. από τη στιγμή που ανέλαβε αυτή τη δραστηριότητα το 2016 και τις συνεχείς μεγάλες επενδύσεις της, οι ελληνικές ιπποδρομίες παρέμειναν ζημιογόνες και μη βιώσιμες. Για την ακρίβεια, οι συνολικές ζημίες της εταιρείας, από το 2016 μέχρι και το 2023, ανέρχονται σε 100,3 εκατομμύρια ευρώ. Η Ιπποδρομίες Α.Ε. έκανε ό,τι ήταν δυνατόν για να αναστρέψει την αρνητική κατάσταση που παρέλαβε, καταβάλλοντας κάθε εύλογη και βέλτιστη δυνατή προσπάθεια για την αναβίωση και ανάπτυξη της ελληνικής ιπποδρομιακής δραστηριότητας. Ειδικότερα, από το 2016, η εταιρεία επένδυσε περισσότερα από 32 εκατομμύρια ευρώ για την ανάπτυξη μιας ελκυστικής προϊοντικής πρότασης, υπερβαίνοντας κατά πολύ τις συμβατικές υποχρεώσεις της σε διάφορους τομείς. Μεταξύ άλλων, η Ιπποδρομίες Α.Ε. αναβάθμισε τις εγκαταστάσεις στο Μαρκόπουλο και ανέλαβε πλήρως τη συντήρηση τους. Επί σειρά ετών, παρείχε αυξημένα έπαθλα ιπποδρομιών, σε επίπεδο υπερδιπλάσιο των συμβατικών υποχρεώσεων της, καθώς και πλήθος κινήτρων για την αγορά ίππων από τους ιδιοκτήτες, συμπεριλαμβανομένων δημοπρασιών ίππων και δανείων με εξαιρετικά ευνοϊκούς όρους. Ακόμη, θέσπισε διαδικασίες και υιοθέτησε διεθνή πρότυπα και βέλτιστες πρακτικές, με γνώμονα την ενίσχυση της διαφάνειας, της ακεραιότητας και της ανταγωνιστικότητας των ιπποδρομιών. Επίσης, εκσυγχρόνισε το στοιχηματικό προϊόν και το έκανε διαθέσιμο σε όλο το εύρος του δικτύου καταστημάτων ΟΠΑΠ, ενώ υλοποίησε εκτενείς δραστηριότητες marketing, διαφήμισης, δημοσίων σχέσεων και προώθησης, ώστε να βελτιώσει την εικόνα των ελληνικών ιπποδρομιών και να προσελκύσει νέα κοινά και πελάτες. Δυστυχώς, οι ελληνικές ιπποδρομίες και η στοιχηματική δραστηριότητα γύρω από αυτές συνέχισαν να φθίνουν σημαντικά…».

Έτσι, έπεσε η αυλαία των ελληνικών ιπποδρομιών τη στιγμή που φέτος τον Απρίλιο θα συμπληρώνονταν 100 χρόνια ζωής, από τη στιγμή που οι ιπποδρομίες έκαναν την εμφάνισή τους στην Ελλάδα με την ανάπτυξη του ιπποδρομίου στο Δέλτα του Φαλήρου, εκεί όπου σήμερα βρίσκεται το Κέντρο Πολιτισμού του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.

Αλλά ας πάρουμε την ιστορία από την αρχή. Στην Ελλάδα, από το 1821 και μετά είχαμε πολλές απόπειρες οργάνωσης ιππικών αγώνων χωρίς επιτυχία. Το 1884 μια ομάδα φιλίππων, που πήρε το όνομα «Φίλιππος Εταιρία» οργάνωσε τις πρώτες ιπποδρομίες στο Φάληρο στο χώρο που ήταν μέχρι το 2003 ο ιππόδρομος. Η πρώτη αυτή οργανωμένη απόπειρα σημείωσε και την πρώτη αποτυχία, παρ' ότι το ενδιαφέρον ήταν μεγάλο ενώ στην εκδήλωση είχε παραστεί και ο Χαρίλαος Τρικούπης. Μέχρι το 1925 κάποιες ιπποδρομίες γίνονταν στον Ποδονίφτη πίσω από το Ολυμπιακό Στάδιο. Μάλιστα και ο σατυρικός ποιητής Γιώργος Σουρής έλεγε “πήγαμε στον Ποδονίφτη και γυρίσαμε πίσω γύφτοι” αναφερόμενος στο χώμα και στη σκόνη που σήκωναν τα άλογα και λέρωναν τους θεατές. Οι πρώτες οργανωμένες κατα τα διεθνή πρότυπα ιπποδρόμιες λειτούργησαν το 1925-1926 στο Φάληρο.

Σύμφωνα με ανθρώπους που γνωρίζουν την ιστορία των ελληνικών ιπποδρομιων και μίλησαν στο iefimerida, το 1928 δημιουργείται η Προνομιούχος Εταιρεία Ιπποδρομιών η οποία ήταν ουσιαστικά ένα project ενός Άγγλου του Γουίλιαμ Ριζ με διευθύνων σύμβουλο τον Ηλία Ηλιάδη. Είχε προηγηθεί το 1926 η ίδρυση της Φιλίππου Ένωσης Ελλάδος (Φ.Ε.Ε.) παράρτημα του διεθνούς Τζόκει κλαμπ με ιδρυτικά μέλη 24 επιφανείς πολίτες της ελληνικής κοινωνίας μεταξύ των οποίων οι Αλέξανδρος Διομήδης μετέπειτα Διοικητής της Εθνικής Τραπέζης, ο Άγγελος Καμπάς ο ιδρυτής του ιπποφορβείου Κάνζας, ο Κ. Μπότασης, ο Τζων Γκλαβάνης, ο Σ. Ευγενίδης, ο Κ. Ζαρίφης, ο Δ. Βούλτσος, ο Β. Μελάς, ο Ι. Ράλλης, ο Τομ Ρήζ, ο στρατηγος Ν. Τρικούπης, ο Ι. Σερπιέρης και άλλοι. Η Φ.Ε.Ε. είχε και έχει από τότε την ανώτατη εποπτεία της τεχνικής διεξαγωγής των ιπποδρομιών και τον έλεγχο όσων εμπλέκονται σ’ αυτές (Ιδιοκτήτες ίππων, προπονητές, αναβάτες), εκτός του στοιχήματος, στο οποίο δεν είχε ποτέ καμία ανάμιξη. Βασική αρμοδιότητα της Φ.Ε.Ε. ήταν και είναι η χορήγηση και η άρση αδειών λειτουργίας ιπποδρόμων στην Ελλάδα. Μετά την καταστροφή της Σμύρνης, είχε εγκατασταθεί στην Ελλάδα ένας αριθμός ανθρώπων που εργαζόταν στο Ιπποδρόμιο της Τουρκίας ως σταβλίτες, αναβάτες κλπ. Αυτοί μαζί με επαγγελματίες από την Αίγυπτο και τον Λίβανο ήρθαν στην Ελλάδα και εντάχθηκαν στους αγώνες. Οι Ιπποδρομίες στην Ελλάδα άρχισαν το 1925, με δύναμη 36 αναβάτες εκ των οποίων 13 ήταν ξένοι. Αυτοί ήταν οι Σίμπερ, Σορτ, Χονσειν, Κλαρκ, Ονίλλιαμς, Στακ, Μποσάερ, Μπακλ, Αλτμαν, Λεσσούρ, Μπονλέ, Ζωρζ και Χόργονντ. Από αυτούς ορισμένοι έμειναν για πολλά χρόνια στην Ελλάδα σημειώνοντας πολλές νίκες, αλλά παράλληλα δίδαξαν πολλά στους Έλληνες συναδέλφους τους.

Στις πρώτες ιπποδρομίες του 1925 ίππευσαν 23 Έλληνες εκ των οποίων οι 12 ήταν μαθητευόμενοι που διδάχθηκαν πώς να ιππεύουν στη Σχολή Αναβατών από τον μετέπειτα προπονητή Κώστα Κάβουρα. Οι πρώτοι αυτοί Έλληνες επαγγελματίες αναβάτες ήταν ο Μιχαλάκης, Μπατής πατέρας τον μεταπολεμικού «τσάμπιον» Τάσου Μπατή, ο οποίος έφυγε από τη ζωή πριν από περίπου έναν χρόνο, ο Κουκίδης που κέρδισε και την πρώτη κούρσα του Δέλτα με τον ίππο ΧΑΡΟΥΝ, ο Θεοδοσίου, ο μελαμψός Παλαιολόγος από μητέρα Αιγύπτια και πατέρα Έλληνα, οι δύο αδελφοί Ζάττα, ο Όμηρος Κάβουρας, ο Κασέρης, ο Απόλλων Γαβριηλίδης που έγινε αργότερα μουσικός του θεάτρου , ο Κώστας Μπογδάνος, ο Κώστας Σιφναίος, ο Μπρανταβάντε, ο Γιάννοβιτς, ο Καβαλλάρης, ο Γ. Κουντουριώτης, ο Βορριάς και ο Ευθυμίου. Ο πρώτος αγώνας έγινε την Δευτέρα του Πάσχα, 20 Απριλίου 1925 με τους Αθηναίους να σπεύδουν στο Φάληρο. Τουλάχιστον 60.000 άτομα βρέθηκαν. Ο Ιππόδρομος του Φαλήρου γινόταν όλο και πιο γνωστός διεθνώς με αποτέλεσμα να έρχονται και να ιππεύουν για μικρό ή μεγάλο διάστημα πολύ καλοί ξένοι αναβάτες. Το 1931 η Φ.Ε.Ε. προκηρύσσει το “ελληνικό ντέρμπι” με καθαρόαιμα ελληνικά άλογα με χρηματικό έπαθλο 300.000 δραχμές. Οι ιπποδρομίες μπαίνουν για τα καλά στη ζωή των Αθηναίων με τον χρονογράφο Δημήτρη Ψαθά σε κείμενο του το 1931 στα Αθηναικά Νέα να κάνει λόγο για την “αλογογίτιδα”. “Πως να την ονομάση κανείς; Αλογογίτιδα! Από την ασθένεια πάσχουν φοβερά οι καλούμενοι φίλιπποι, που σπεύδουν κάθε Κυριακήν στο Φάληρον να βρουν τους τετράποδας...Ναθαναήλ!”.

Το 1932 εγκαινιάζεται από τον Παύλο το βασιλικό περίπτερο, ενώ το 1935 κάνουν την εμφάνισή τους τα πρώτα άλογα του ιπποφορβείου Λαζαρίνας τα οποία αποδεικνύονται ασυναγώνιστα. Η τάξη των ιδιοκτητών προοδευτικά και μέσα στην δεκαετία του 1930 απόκτησε πολλά νέα και επιφανή μέλη Έλληνες και ξένους όπως τους: Οικονόμου, Λούβαρη, Καλαμάρη, Χούπη, Λύχρο, Αδελφούς Γράτσου, Αδελφούς Μπινιάρη, Πολογεωργη, Βροντίση, Ντελεάνο, Ζάκα, Πετρόπουλο, Αδελφούς Γουλανδρή, τον Γ. Καμπάνη, πατέρα της Μαρίνας Μαρινοπούλου και ιδρυτή των στάβλων Φηγαίας και του ομωνύμου Ιπποφορβείου, τον Κώστα Καρπίδα, μετέπειτα και επί σειρά ετών Πρόεδρο της Φ.Ε.Ε. και ιδρυτή των στάβλων Αναβύσσου και του ομωνύμου Ιπποφορβείου. Το 1940 έχουμε την παύση των ιπποδρομιών επιτάσσονται τα άλογα κλείνει ο ιππόδρομος και ερχόμαστε πάλι το 1946 σε ιπποδρομίες στο Φαληρικό Δέλτα όπου τότε υπήρχαν 1600 άλογα. Βασιλικές οικογένειες, επιχειρηματίες, καλλιτέχνες όλη η high society σπεύδει στον ιππόδρομο. Για να μπει κανείς στο βασιλικό περίπτερο έπρεπε να έχει συγκεκριμένο dress code. Στις 2 Ιουνίου του 1954 διεξάγεται αγώνας προς τιμήν του στρατάρχη Τίτο που ήρθε στην Αθήνα, φέρνοντας δυο άλογα δώρο στον βασιλιά Παύλο. Τον αγώνα κερδίζει η φοράδα Θάλεια του Ε. Καρύδη με αναβάτη τον Μπάτη. Το 1962 στους αγώνες λαμβάνει μέρος ο πρώην βασιλιάς Κωνσταντίνος ο οποίος αναδεικνύεται πρώτος νικητής στο αγώνισμα της υπερπήδησης εμποδίων ύψους 1,20 μέτρων.

Κατά τη διάρκεια της δικτατορίας των συνταγματαρχών τις ιπποδρομίες αναλαμβάνει το κράτος μέσω του Οργανισμού Διεξαγωγής Ιπποδρομιακών Αγώνων (ΟΔΙΕ).

Το πιο αγαπημένο night club της κοσμικής Αθήνας τότε ήταν η “Αθηναία” που το καλοκαίρι “κατέβαινε” στον ιππόδρομο, στο Φαληρικό Δέλτα. Εκεί το 1977 εμφανίστηκε η θρυλική Ιταλίδα τραγουδίστρια Ραφαέλα Καρρά σε μια παράσταση για λίγους μιας και το εισιτήριο ήταν πανάκριβο για την εποχή. Σε εκείνη την εκδήλωση είχαν παρευρεθεί σχεδόν όλοι οι επώνυμοι επιχειρηματίες του Ιπποδρόμου. Οι Ιπποδρομίες ήταν η μεγάλη αγάπη, επιχειρηματιών, εφοπλιστών, ηθοποιών, τραγουδιστών αθλητών, δημοσιογράφων αλλά και απλών πολιτών. Γνωστή ήταν η αγάπη για τις ιπποδρομίες του επιχειρηματία Κώστα Καρπίδα, ο οποίος μέσω της κατασκευαστικής εταιρείας έφτιαξε το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας και το Ολυμπιακό Στάδιο στην Καλογρέζα. Ο Δημήτρης Τούζιος που τιμήθηκε από τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό με την ανώτατη τιμητική διάκριση τον Χρυσούν Σταυρό για το φιλανθρωπικό του έργο και ο οποίος από το 1974 επενδύοντας τεράστια ποσά, από συνάλλαγμα που έφερε από την Αμερική, ίδρυσε το περίφημο Ιπποφορβείο της Ανδραβίδας και άρχισε σταδιακά να διαθέτει στην ευρύτερη ιδιοκτησία, προϊόντα του Ιπποφορβείου του στις Ελληνικές Ιπποδρομίες. Επίσης η Αλεξάνδρα Χανδρή – Τερζή η οποία διατηρούσε το ιστορικό Ιπποφορβείο της Ιπποτούρ στην Λαζαρίνα και διέθετε μεγάλο δυναμικό ίππων στις ιπποδρομίες. Η οικογένεια Μαρινόπουλου που διατηρούσε τους Στάβλους Φηγαίας AE με επίσης μεγάλο δυναμικό ίππων στις ιπποδρομίες και είχε εγκαταστάσεις στο κτήμα Kαμπάνη στο Πικέρμι. Αλλά και πρόεδροι ομάδων είχαν μεγάλη αδυναμία στους αγώνες ενώ ήταν και ιδιοκτήτες ίππων. Όπως ο Λουκάς Μπάρλος της ΑΕΚ, ο Νίκος και η Ντόλυ Γουλανδρή του Ολυμπιακού, ο Κώστας Τσολακάκης του Πανιωνίου, ο Γιώργοςε Βαρδινογιάννης του Παναθηναικού, αλλά και οι Στράτος Γιδόπουλος, Μάκης Ψωμιάδης ενώ σήμερα οι επιχειρηματίες Μελισσανίδης, Μυτιληναίος έχουν προσφέρει στον ελληνικιό ιππόδρομο. Οι ηθοποιοί Μάνος Κατράκης, Βασίλης Αυλωνίτης, Νίκος Βαταρδής, αλλά και οι τραγουδιστές Σταμάτης Κόκκοτας, Κωστής Χρήστου και ο Στράτος Διονυσίου. Ο τελευταίος μάλιστα λέγεται ότι σε έναν αγώνα έγινε ένσταση και το άλογό του από την πρώτη θέση έπεσε στη δεύτερη μετά από την απόφαση των κριτών με αποτέλεσμα ο γνωστός τραγουδιστής να τα “σπάσει” και να τον διώξουν από τον ιππόδρομο.

Ο μέτρ του μπουζουκιού Γιάννης Καραμπεσίνης αλλά και ο ποδοσφαιριστής του ΠΑΟΚ Σταύρος Σαράφης ήταν μεταξύ των επωνύμων του ιπποδρόμου. Ο Σαράφης μάλιστα επί σειρά ετών διατηρούσε και ιπποφορβείο στην Επανωμή με μεγάλο αριθμό ίππων. Άλλοι λάτρεις του ιπποδρόμου ήταν οι ποδοσφαιριστές Τάσος Κωστής, Μίμης Δομάζος, Παναγιώτης Κελεσίδης, Άρης Δαμιανίδης, Μάριο Μπόνιτς, ο πρωταθλητής του τριπλούν Γιώργος Μαρινάκης σύζυγος της Άννας Συνοδινού, ενώ από το δημοσιογραφικό χώρο ξεχώριζε ο βιογράφος του Ωνάση Δημήτρης Λυμπερόπουλος, ο Χάρης Λυμπερόπουλος, ο Φίλιππος Συρίγος και ο εκφωνητής του Ολυμπιακού Στάθης Γαβάκης.

Με την ανάληψη των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, οι ιπποδρομίες φεύγουν και το 2003 πηγαίνουν στις καινούργιες εγκαταστάσεις στο Μαρκόπουλο. Τα χρόνια μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες φέρνουν την παρακμή των αγώνων. Ο ΟΔΙΕ χρωστά εκατομμύρια, μπαίνει σε εκκαθάριση και τους αγώνες αναλαμβάνει η Ιπποδρομίες Α.Ε. Από το 2016 γίνεται μια προσπάθεια για να αναβιώσει η αίγλη των παλιών αγώνων χωρίς επιτυχία μιας και ο κόσμος δεν πηγαίνει ενώ το κόστος για έναν ιδιοκτήτη που θέλει να συντηρήσει τα άλογά του γίνεται για τους περισσότερους αβάσταχτο. Η αντίστροφη μέτρηση για την αναστολή των αγώνων και το λουκέτο είχε ήδη ξεκινήσει.

 iefimerida.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

ΣΧΟΛΙΑ